Spoorstangen vervangen

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Al sinds een langere tijd hoor ik een hard tikkend geluid bij sturen naar bijna of volledige stuuruitslag, maar alleen als de auto ongeveer een klein uur of langer heeft stil gestaan. Aangezien er sinds vorig jaar nieuwe veerpootlagers in zitten en er niets aanloopt had ik het idee dat dit geluid zou kunnen komen van de stuurkolom as of van de spoorstangen. Ik heb nog nieuwe spoorstangen liggen, dus ik ben van plan om die er binnenkort onder te gooien.
Heeft er misschien iemand tips en dingen waar ik op moet letten met demontage oude spoorstangen/montage nieuwe spoorstangen?
Weet iemand misschien waar ik de juiste dop/kraaienpoot kan halen?


Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Je kan een moordenaar pakken of een grote waterpomptang. Vaak zit het niet zo vast.
Mooiste is het speciale gereedschap..
Goed je schroefdraad van je eindes reinigen. En soms alvast met goeie kruipolie. Doe ik wel vaker dagje van te voren.
Voor jezelf de aantal spoetjes tellen voor j het lost. Ik teken het dan altijd af in binnenspatbord in het vuil.
Zo weet je ong hoe die stond en kan j erna veilig uitlijnen. Als j het niet wist kan je stuur helemaal anders staan en je hoeksensor icm je esp kutte.
Voor de rest...miet j het in een uurtje wel gedaan hebben :p
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”