ABS lamp gedoofd met hamer.....

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Eric Beamer
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 180
Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)

dat is jammer dat het bij jou niet is gelukt..... die trilling moet iets anders zijn, zie het verband niet met de ABS.
Schijven trekken alleen krom door slijtage (lees: te dun) en warmte.


BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Pomp uit de auto gehaald en motor los gemaakt :wtf: wat een k-constructie zeg.

Uiteindelijk de motor open en alles zag er super uit, sterker nog, het zag er als nieuw uit. Koolborstels hadden de lengte van nieuw, rotor nog netjes. Aangezien het nummer van de pomp ook niet overeen kwam met de nummers van realoem ga ik er vanuit dat hij al eens vervangen is.

Motor op 12v gezet en direct draaien, de boel dus weer in elkaar gezet, pomp weer gemonteerd, storing gereset en alles doet het nu weer goed (moet alleen nog ff remmen ontluchten).
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Tijdje goed gegaan maar een paar weken terug vanuit het niets weer die verdomde "ploing" met een melding op de dsc pomp. Uitgelezen en de oude bekende 005DF1 en 005DF0 waren er weer.

Uiteindelijk de pomp maar uitgebouwd en voor revisie naar ac-tronics gestuurd. Na inbouw van de gereviseerde pomp geen problemen meer gehad.
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Eric Beamer
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 180
Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)

Zie deze nu pas, mosterd na de maaltijd, maar misschien heeft iemand anders er iets aan: het gaat niet om de lengte van de koolborstels, maar het huis waar de borstel door heen moet is te krap of de borstel te dik; dit is de oorzaak.
De koolborstel klemt en maakt geen contact met de rotor: foutmelding.
Bij mij is wat materiaal weggeschraapt van de borstel, zodat ie soepel door het huis schuift.
Al maanden geen ploeing meer gehoord, muv de temperatuursmelding…… :mrgreen:
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

De lengte van de borstels is wel degelijk van belang, net zoals het vrij bewegen in de houder overigens.

Ik heb er uiteindelijk een gereviseerde in gezet van ACtronics.
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Tijdje geleden alweer maar na 4 jaar heb ik dezelfde storing terug.... pomp weer naar actronics die hem gereviseerd hebben. Garage bouwt de pomp in maar er blijft een storing in de abs zitten die niet te wissen is in Ista die meld "vervang abs". Pomp weer opgestuurd naar actronics waar de storing ook geconstateerd werd, zijn hebben hem naar eigen zeggen eruit gehaald en weer terug gestuurd, ingebouwd maar weer hetzelfde, eenzelfde storing. Om gek van te worden, iemand dit al eens aan de hand gehad?
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Ehombie
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 112
Lid geworden op: 25 dec 2021, 20:14
Type Auto: 523i e61 LCI
Locatie: Venlo-Venray

Bekabeling en connector NAAR de abs pomp goed bekeken? soms heeft een pomp meerdere 12v en massa's misschien is er een niet oke....(zie stroomschema)
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

De garage heeft voeding, geschakelde voeding en massa gecontroleerd, die zijn allemaal goed....
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Pomp weer teruggekregen van revisiebedrijf, inmiddels de 3e keer! Weer dezelfde storing erin. Storing is nu echter te resetten, dit kon de vorige keer niet, toen bleef de melding staan.
De boel gekalibreerd en ontluchtingsprocedure doorlopen en het leek goed te zijn totdat de storing weer terug kwam. Pump failure.

Paar keer gereset en de auto weer gestart, de ene keer krijg ik wel de storing, een volgende keer niet. Aansturen van de motor werkt, je hoort hem ook draaien maar ik krijg op onverwachte momenten de melding dat de pompmotor defect is terwijl deze gereviseerd is én het revisiebedrijf de elektronica heeft vervangen (al zit er nog wel dezelfde behuizing op, serienummer is namelijk gelijk op de zwarte deksel).

Iemand dit al eens gehad? De storing komt en gaat. Soms is hij er bij het starten en als ik dan weg rijd gaat hij weg na een meter of 20.....
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Ehombie
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 112
Lid geworden op: 25 dec 2021, 20:14
Type Auto: 523i e61 LCI
Locatie: Venlo-Venray

ik zou proberen wanneer het optreed de aspecten die ik eerder noem verifiëren....bij de connector. Ik hoop dat die beetje toegankelijk is...

misschien live data datapids die iets kunnen vertellen binnen de module wanneer het optreed? heb je een scantool?

iets diagnostiseren...wat niet consequent of moeilijk is om op te treden maakt je zoekveld gering.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

@Zoom1972: je bent er dus al een jaar of 5 zoet mee. Er is een gereviseerde in gekomen en nog steeds gedoe? Wat een toestand zeg. AC-tronics is volgens mij niet de eerste de beste. Wat zeggen ze zelf er over? Zeldzaam gevalletje?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Hij heeft het 4 jaar goed gedaan. ACtronics zegt zelf ook dat de fout nog in de pomp zat maar dat het nu is opgelost....verder krijg je niets te horen behalve dec standaard regel die op de bon staat.
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Update, voor de zekerheid de accu vervangen ivm lage accuspanning direct ma starten. Heeft helaas ook niet mogen baten, tweede keer starten weer abs melding.
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1031
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Misschien toch maar eens een andere ABS pomp proberen? Trouwens ben je die nu de hele tijd aan het in- en uitbouwen? Is dat niet een hel om daarna weer te ontluchten steeds?
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

@Jimmer, vraag het aan mijn garage. De eerste keer heb ik het zelf gedaan, daarna de garage. Ik vond het een k-klus.

Ik heb nu de ene keer wel de melding, de andere keer niet. Geen peil op te trekken. En telkens dezelfde melding 005DF0. Gekmakend. Ik probeer er een lijn in te ontdekken maar die lijkt er niet te zijn. Accuspanning met de nieuwe accu is 12,7v in ruststand, 13,7v als de motor draait.
Laatst gewijzigd door Zoom1972 op 09 jul 2023, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”