Wederom een trilling topic

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Rien67
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 dec 2016, 21:26
Type Auto: 320i E91

Na het vervangen van de geleidebussen is het trillen weer minder geworden. Eigenlijk heb ik het alleen nog maat boven de 120. En ook niet altijd. Naar het filmpje gekeken en daar heeft men het over vuil en roest tussen de passingsvlakken. Daar heb ik ook al naar gekeken en dat is het niet alles is nieuw dus zeker geen roest.
Als ik op internet zoek op trillen bij hoge snelheden en maar af en toe is de oorzaak vaak vastzittende remklauwen die op een gegeven moment weer los gaan. De remklauwen voor al bekeken en daar zit maar een klein randje op de zuigers. Nu de achter remklauwen eens gaan bekijken. Wie weet.


Rien67
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 dec 2016, 21:26
Type Auto: 320i E91

Er is me weer wat meer opgevallen. Als ik een tunnel uit rij of een helling op ga (cruisecontrol) en hij moet kracht leveren voel ik ook dat hij gaat trillen. Als de kracht er af gaat is de trilling ook weg. Misschien de motorsteunen?
Eddybmw
Just getting started
Just getting started
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jun 2010, 22:35

Ik had ook last van trillingen die werden veroorzaakt door een bijna vastzittend kruisstuk van de achterste kruiskoppeling in de cardanas. Dit is de aandrijfas tussen versnellingsbak en differentieel. Deze scharnierde zwaar door roest in een van de lagercups
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Ik wil de boel niet teveel vervuilen door er een nieuw topic voor te maken, dus bij deze:

Mijn probleem, auto heeft altijd een lichte trilling gehad op zowel winter- als zomerset. Banden al een keer vervangen ivm versleten maar trilling bleef. Uitbalanceren van velgen is met drukrol gedaan, meerdere keren dus geen onbalans in velg/band.

Vorig jaar de rubbers van de achterbrug voorzien van inserts waarna ik de trilling veel sterker voelde.

Tijdens het rijden hoor ik licht een zoemend geluid van achteren komen. Koppeling in maakt niets uit, ontkoppelen ook niet, trilling blijft, zoemen ook. Trilling vanaf 90 goed voelbaar, zoemen vanaf 60 zo'n beetje.

Wat te doen? Diff vervangen of toch de cardanas waar een kruiskoppeling kapot is?

Overigens heb ik ook een tííííng die uit het diff komt bij wegrijden. Auto op de krik en gecheckt, wiel kan ik iets vrij draaien en daarna pakt het diff hem op met dat geluid alsof je twee metalen pijpen op elkaar slaat.....

Iemand ervaring/mening?
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Dat laatste is normaal, zou ik me geen zorgen om maken. Kruiskoppeling in de cardanas zou kunnen, is best duur geintje ben ik bang als je dat moet laten doen.
Geen speling of een van de draagarmen?
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Inmiddels alweer even verder, de trilling blijft me dwars zitten.....

Speling in draagarm is volgens mijn garage minimaal. Wat me opgevallen is, ik voel de trilling in mijn stuur als ik het stuur ietsje naar rechts duw tijdens het rijden. Duw ik het stuur naar links dan voel ik niks in het stuur.

De trilling is wel altijd te voelen in de stoel....iemand een idee? Ben zo langzamerhand radeloos aan het worden. Twijfel nu over het vervangen van de cardanas om maar gewoon ergens te beginnen in het kader van "misschien is dit het wel" :(
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Iemand een idee? Of misschien hetzelfde meegemaakt?
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Is ie al n keer uitgelijnd?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 328
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Is vaker gedaan, niet na het plaatsen van de inserts in het achterframe. Was niet nodig volgens de garage.
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Rien67
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 dec 2016, 21:26
Type Auto: 320i E91

Vorige week de schokbrekers vervangen. Ze waren helemaal op. De achterste twee doorgeroest, en voor zat er een zo goed als vast. Het lijkt nu wel of ik in een nieuwe auto rij. Sindsdien trillingsvrij.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zou je verbazen hoeveel auto's gare dempers hebben. Blijkbaar geen APK-punt , hoewel t toch om oa de veiligheid gaat.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Maar je schokbrekers waren wel héél slecht als ik het zo lees. Dat moet toch ook heel slecht hebben gereden? :shock:
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”