mijn remmen zijn binnenkort aan vervanging toe en ik was benieuwd wat de ervaringen zijn met vervangingsremmen (schijven+blokken)van ATE/BREMBO/BrakeMax/ABS/TRW en dergelijke.
ik ben niet op zoek naar meer remkracht want die is al dik prima voor de 330i in dagelijks gebruik. low-dust is fijn maar geen harde eis. fading heb ik nooit last van met deze set.
gaat om een 330i, dus 330x24 vooraan en 336x22 achteraan.
wat moet ik nemen en wat absoluut niet ?
Vervangen Remmen 330i
- Piet08
- VIP Driver
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
- Type Auto: 335d Xdrive
- Locatie: Overijsel
Remblokken en remschijven specialist op dit forum is toch wel @ejt ( Eric Jan )
Hij zal je er ongetwijfeld het één en ander over kunnen vertellen.
Hij zal je er ongetwijfeld het één en ander over kunnen vertellen.
Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Met die eisen is eigenlijk alles goed
Setje Zimmermann schijven/blokken bv kost niet veel.
Ga zelf een serieuzere upgrade doen, maar als je al niet sportief rijdt ga je er afgezien vd looks weinig aan hebben.
Setje Zimmermann schijven/blokken bv kost niet veel.
Ga zelf een serieuzere upgrade doen, maar als je al niet sportief rijdt ga je er afgezien vd looks weinig aan hebben.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Merken die je noemt zijn prima voor de eisen die je stelt.
Ga je de klus zelf doen?
Ik vind dat deze website altijd de onderdelen overzichtelijk weergeeft:
www.autopartsonline.nl
Op kenteken invoeren, keuze uit standaard sport of race. Overzichtelijk.
Ga je de klus zelf doen?
Ik vind dat deze website altijd de onderdelen overzichtelijk weergeeft:
www.autopartsonline.nl
Op kenteken invoeren, keuze uit standaard sport of race. Overzichtelijk.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
klus wil ik zelf doen inderdaad
op de Z4 had ik een BBK gemonteerd met Ferodo DS2500 blokken, maar die begonnen te piepen en trillen bij te veel dagelijkse ritten. aantal keer flink remmen en warm trappen en dan was het weer een paar dagen goed, maar voor mij geen (semi)race blokken meer op een straat-auto.
gegroefde/geboorde remschijven staat wel tof
op de Z4 had ik een BBK gemonteerd met Ferodo DS2500 blokken, maar die begonnen te piepen en trillen bij te veel dagelijkse ritten. aantal keer flink remmen en warm trappen en dan was het weer een paar dagen goed, maar voor mij geen (semi)race blokken meer op een straat-auto.
gegroefde/geboorde remschijven staat wel tof
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11478
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Dank je wel Piet.
Het betreft dan natuurlijk wel omtrent mijn eigen auto.
De eisen die hier worden gesteld zijn er niet, alleen dat er misschien minder remstof mag zijn. Dan zijn de HPS5.0 van Hawk een heel goede. Echter zijn deze niet goedkoop.
Uiteindelijk kan ik je Brakemax schijven ook niet aanbevelen. Nu 2 sets gehad die gingen trillen. Door krom trekken. Dutch heeft hier volgens mij geen problemen mee, dus ja, wat is wijsheid. Zowel Dutch als ik vinden deze schijven wel snel roestig worden. Is natuurlijk op te lossen, maar het gebeurt wel.
Ik zou in jouw situatie kiezen voor standaard remschijven en blokken en eventueel (voor minder remstof) de Hawk blokken.
Het betreft dan natuurlijk wel omtrent mijn eigen auto.
De eisen die hier worden gesteld zijn er niet, alleen dat er misschien minder remstof mag zijn. Dan zijn de HPS5.0 van Hawk een heel goede. Echter zijn deze niet goedkoop.
Uiteindelijk kan ik je Brakemax schijven ook niet aanbevelen. Nu 2 sets gehad die gingen trillen. Door krom trekken. Dutch heeft hier volgens mij geen problemen mee, dus ja, wat is wijsheid. Zowel Dutch als ik vinden deze schijven wel snel roestig worden. Is natuurlijk op te lossen, maar het gebeurt wel.
Ik zou in jouw situatie kiezen voor standaard remschijven en blokken en eventueel (voor minder remstof) de Hawk blokken.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Brakemax schijven zou ik zelf ook genomen hebben als ik wat meer budgetschijven nodig had. Eerder best goede ervaringen mee gehad en kost weinig. Geperforeerd staat goed. Als je niet te sportief rijdt, dan blijft t wel goed.
Blokken zou ik standaard nemen. Duurdere voegen voor jou denk ik weinig toe. Het is maar net of je er wat meer aan wilt uitgeven. ATE ceramic heb ik nu en is goed en stoft wat minder misschien maar scheelt allemaal niet veel.
Blokken zou ik standaard nemen. Duurdere voegen voor jou denk ik weinig toe. Het is maar net of je er wat meer aan wilt uitgeven. ATE ceramic heb ik nu en is goed en stoft wat minder misschien maar scheelt allemaal niet veel.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Brembo is altijd goed. Ik heb op beide onze auto's de standaard brembo schijven en blokken gemonteerd, niets op aan te merken. Remt hetzelfde als OEM en kost de wereld niet. Ook (nog) geen problemen met roest
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Die zijn dan wel gecoat neem ik aan? Want anders gaan de 'naven' roesten.
Er zijn verschillende prijsklassen Brembo. Van OEM tot Brembo GT (BBK). Maar kwalitatief moet t sowieso goed zijn.
Er zijn verschillende prijsklassen Brembo. Van OEM tot Brembo GT (BBK). Maar kwalitatief moet t sowieso goed zijn.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Ja die zijn gecoat (soort van antraciet hamerslag verf), en voor zover ik weet, zijn dit gewoon de standaard schijven. Gekocht via autodoc of misterauto.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ok. Prima optie dan als je gewoon n gladde schijf wil.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Jazeker, geboord/gegroefd ziet er wel leuk uit, maar voegt niets toe.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Heeft zeker n functie, maar is niet nodig voor normaal straatgebruik. Dat bedoel je waarschijnlijk ook.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Brakemax is inderdaad wat goedkoper, maar ook bij mij nogal snel roestig inderdaad, heb ze dan ookvervangen voor Zimmerman destijds.
Als ik ze nog eens zou kopen dan spuit ik het naaf gedeelte even, zo opgelost als je het vooraf weet.
Maar denk dat ik voor Brembo geperforeerde ga, puur voor de looks.
Als ik ze nog eens zou kopen dan spuit ik het naaf gedeelte even, zo opgelost als je het vooraf weet.
Maar denk dat ik voor Brembo geperforeerde ga, puur voor de looks.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom