M sport veren versleten??

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Hoi,

Toen ik mijn auto vorig jaar december kocht merkte ik wat later dat de achterschokdempers wat slap aanvoelde. Rechtsachter raakte de band de auto bij een scherpe drempel. Ik zag dat de schokbreker lek was. Beide schokdempers vervangen door bilstein. Nu merk ik dat de band nog steeds wat raakt bij een scherpe drempel alleen stukken minder dan eerst. Kan het zijn dat de veren slapper zijn geworden doordat vorige eigenaar heeft lang heeft gereden met de lekke demper, de bescherming bekleding van de wielbasis was helemaal doorgesleten.

Gr Edwin


Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Veren bepalen de hoogte van de auto. Zijn die misschien ooit vervangen door verlagingsveren of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Er zitten originele sportonderstel veren onder , zeker niet verlaagd. Ik heb vorige week de auto op de brug gehad en de veren bekeken, de oem stickers zitten er op en visueel was er niets aan de veren te zien.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Niemand ervaring hiermee?
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Mijn lekke achterdempers van de E91 heb ik begin van het jaar vervangen en die deden helemaal niets meer. Na het indrukken kwamen ze niet eens meer naar boven. Met 340 dkm op de teller heb ik niets geks gemerkt aan de veren en al helemaal geen aanlopen. Hangt die wielkast bekleding er wel helemaal lekker in?
E91 335d high exec. m-pak.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Niks gemerkt omdat t langzaamaan slechter wordt, maar nu merk je t verschil toch wel? 340K voor dempers is veel te veel natuurlijk. Misschien waren t de originele niet eens.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

@dutch; hij heeft het over de veren, niet de dempers
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

@versendaal; de bekleding, das een goeie. Dat zal ik is checken.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Met de nieuwe achter dempers eronder was het verschil wel merkbaar tijdens het rijden ja. Maar ik stond er toch ook versteld van dat de auto nog zo stug is met die M veren en gare dempers. Ik heb gisteren de winterwielen eronder gezet, dus ga eerst even een weekje of 1-2 rijden voordat ik de voor dempers vervang. Dan kan ik tenminste goed het verschil/effect merken van de nieuwe.
E91 335d high exec. m-pak.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Stugheid bepalen de veren met name. De wegligging, verwerken van oneffenheden (kuilen en drempels), daar ga je veel verschil in merken met nieuwe dempers. Heb ook net nieuwe Sachs M's ipv gare Monroe's. Flink verschil!
Maar goed, gaat hier over de veren dus. Die dragen het gewicht, dus zouden ze amper dieper moeten komen met gare dempers. Toch geven de dempers wel tegendruk natuurlijk.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Toch gek dan dat mijn probleem niet opgelost is met nieuwe dempers. Vandaar ook mijn vraag; kunnen veren slapper worden waardoor de auto verder doorveert
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

In theorie blijft je constante hetzelfde. Maar heb zelf vaak genoeg gezien dat een oude veer heus wel iets wat ingezakt was. Verenstaal is ook maar materiaal.
Maar echt slapper???
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Zijn de veren nog wel compleet cq niet gebroken? Bij de E46/5 was aan beide kanten de laatste 10 cm afgebroken (onderste winding). Die laatste stukjes hadden net zo goed onderweg van de auto kunnen vallen en dan hadden we het waarschijnlijk niet zo snel gezien aan de veren.
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

NOS schreef:In theorie blijft je constante hetzelfde. Maar heb zelf vaak genoeg gezien dat een oude veer heus wel iets wat ingezakt was. Verenstaal is ook maar materiaal.
Maar echt slapper???
Hij voelt niet slapper aan links of rechts.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

CreativeS schreef:Zijn de veren nog wel compleet cq niet gebroken? Bij de E46/5 was aan beide kanten de laatste 10 cm afgebroken (onderste winding). Die laatste stukjes hadden net zo goed onderweg van de auto kunnen vallen en dan hadden we het waarschijnlijk niet zo snel gezien aan de veren.
Ik heb de auto op de brug gehad en l en R zijn beide excact gelijk.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”