Dat diff houdt het wel. Eerder oudere rubbers waar ie in hangt krijgen het coor zn kiezen.
En bij luchtgeveerde kontjes..hoor je met de laptop hem in een krikmodus te zetten.
krik onder de differentieel
- Zjoel
- Being a part of it
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
- Type Auto: E91 320i 09/2008 Business
Het is gelukt hoor mensen. Bedankt voor de tips. Heb de pompwagen van de zaak ff geleend, gaat prima.
Schokdempers waren ook echt aan vervanging toe. En meteen zwaardere trekhaakveren en nieuwe veerrubbers.
Staat ie weer netjes recht.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Moet niet. Als je eerst alles wilt demonteren, dan kan dat zo.
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Dan rij ik liever naar een doe zelf garage en huur daar een garage hefbrug.
Gaat het vervangen stuk gemakkelijker
Gaat het vervangen stuk gemakkelijker
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Achterzijde is sowieso al niet ingewikkeld. Heb t ook per wiel gedaan. Voorzijde besteed ik voortaan t liefst uit
- Zjoel
- Being a part of it
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
- Type Auto: E91 320i 09/2008 Business
Hoeft idd niet. Ik was in de veronderstelling dat de reactiestang (of stabilisatorstang) van het wiel er tegenover de draagarm tegenhoudt en dat je dan de veer er niet tussenuit krijgt. Kan ik me herinneren van vroeger, maar dat waten wel veel eenvoudigere ophangingen.Arjan schreef:Waarom moet de hele achterkant eigenlijk omhoog als je veren en dempers wil vervangen?
Maar bij een bmw kan het dus ook kant voor kant.
Geldt dit voor de voorkant ook?
Maar krik je dan gewoon een hoek op onder het krikpunt onder de dorpel en dan gewoon op de krik laten staan en de boel losschroeven? Ik zet het toch liever op een assteun of poot.
Maar goed, het is misschien wat omslachtig zo maar het is wel gelukt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Voorzijde kan ook apart. Maar als je een assteun onder het normale krikpunt wilt (1 vd 4 bij dorpels) dan is het dus wel handig als je een lage, lange krik hebt. Want dan zul je eerst de auto omhoog moeten krijgen om een assteun eronder te kunnen zetten.
-
- Being a part of it
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
- Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
- Locatie: Groningen
Ik begrijp dat het inmiddels al gelukt is, maar mocht iemand dit topic nog tegen komen en op zoek zijn naar een geschikte krik dan kan ik deze op zich wel aanbevelen (de kleuren zijn nu anders zie ik, maar de prijs is nog het zelfde).
Heb ik zelf een tijdje geleden gekocht en werkt prima om direct helemaal achter of voor op te krikken. Voor moet ik wel inderdaad eerst ergens op rijden omdat ik vanwege verlaging anders niet bij het voorste krikpunt kom.
Die Hazet krikken zijn inderdaad heel mooi, maar deze is qua prijs/kwaliteit verhouding en waar ik het voor gebruik net wat gunstiger:
https://www.autogereedschap.com/a-53731 ... ile-falco/
Heb ik zelf een tijdje geleden gekocht en werkt prima om direct helemaal achter of voor op te krikken. Voor moet ik wel inderdaad eerst ergens op rijden omdat ik vanwege verlaging anders niet bij het voorste krikpunt kom.
Die Hazet krikken zijn inderdaad heel mooi, maar deze is qua prijs/kwaliteit verhouding en waar ik het voor gebruik net wat gunstiger:
https://www.autogereedschap.com/a-53731 ... ile-falco/
-
- Being a part of it
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
- Type Auto: E92 325i
- Locatie: Midden van het land
Hoe weet je dan eigenlijk waar je moet krikken? Achter dus bij het diff en voor? Rechtsvoor ben ik het kunstwtof krikpunt namelijk kwijtgeraakt en om er een nieuwe op te zetten moet ik dus ergens anders krikken.
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
De luie monteur onder ons kijkt eerst hoe ver je komt als je de auto aan de achterzijde opkrikt. Maar zo ben ik
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Aan de voorzijde zit t krikpunt vlakbij het klepje voor de carterplug. Een rechthoekje metalen plaatje.
Aan de achterzijde pak ik niet t diff zelf, maar de chassisbalk erachter. Die ligt hoger, maar daar doe ik dan een blok hout tussen.
Nogmaals je hebt hier wel lange, lange krik voor nodig. Je kunt je auto ook op eerst op n paar oprijbokken oid rijden om de krik er zo goed onder te kunnen krijgen.
Zal binnenkort 's 'n paar foto's maken bij de oliebeurt.
Aan de achterzijde pak ik niet t diff zelf, maar de chassisbalk erachter. Die ligt hoger, maar daar doe ik dan een blok hout tussen.
Nogmaals je hebt hier wel lange, lange krik voor nodig. Je kunt je auto ook op eerst op n paar oprijbokken oid rijden om de krik er zo goed onder te kunnen krijgen.
Zal binnenkort 's 'n paar foto's maken bij de oliebeurt.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Indd dit is een mooiere plek, dat is de 'brug' van het subframe. Vele malen sterker dan het diff zelf.Dutch79 schreef: ↑05 aug 2022, 19:36 Aan de voorzijde zit t krikpunt vlakbij het klepje voor de carterplug. Een rechthoekje metalen plaatje.
Aan de achterzijde pak ik niet t diff zelf, maar de chassisbalk erachter. Die ligt hoger, maar daar doe ik dan een blok hout tussen.
Nogmaals je hebt hier wel lange, lange krik voor nodig. Je kunt je auto ook op eerst op n paar oprijbokken oid rijden om de krik er zo goed onder te kunnen krijgen.
Zal binnenkort 's 'n paar foto's maken bij de oliebeurt.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC