Let op met vervangen remslangen achterzijde bij E9x

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Precies dat ja, was het woord kwijt :lol:


FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Het is inmiddels gelukt om de remslangen aan voorzijde te vervangen. De moer van de rechterremleiding kwam makkelijk los na gebruik gasbrander... de linker daarentegen zoveel hitte moeten gebruiken dat ik idee had de auto in de fik te zetten :shock: . Maar kwam na veel gepiel en meerdere pogingen uiteindelijk toch los zonder de remleiding aan gort te draaien (heel klein beetje getordeerd bij een van de pogingen, maar niet ernstig). De kortere slangen die ik besteld had waren even lang als de originele waar inmiddels wat droogtescheurtjes te zien waren. Dus neem aan dat dat goed zit qua keuze van de lengte van de slangen. Auto is nu weer aangeboden voor de APK (herkeuring). Verwacht niet dat daar nog iets uitkomt. Bedankt voor de tip NOS!
Eric Beamer
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)

Heren, dank voor jullie ervaringen; ik kom net van de APK en voor de volgende moeten mijn voorste remslangen ook.
Ik vraag me af of bij het ontluchten dan weer het hele riedeltje met het aansturen van de ABS kleppen moet of kun je nu op de gewone manier ontluchten ?
Ik heb mijn ABS unit eruit gehad en toen moest die aansturing gebeuren, vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt.
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

niet nodig. je gewone circuit gaat langs je abs blok om... (lees om...gaat er wel doorheen maar die kamers blijven ongemoeid).
Nobody said it was easy....
Eric Beamer
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)

Dank je wel NOS ! :ja:
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”