Slijtingssensor remblok

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
jacodg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 145
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18

Hallo, ik was vandaag bezig om de remklauw achter te verven. De sensor is daarbij losgeraakt. Ik heb hem er weer op gedaan maar hij klemt niet dus waarschijnlijk zal dit problemen geven. Kan iemand mij uitleggen hoe deze normaal vastzit? Ik zag geen klemmetje ofzo. De sensor heeft overigens een gladde kant en een kant met een uitstulping. Aan welke kant moet de uitstulping zitten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Hij klemt in de uitsparing van je remblok vast. De kant met de uitstulping gaat tegen je remschijf.
jacodg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 145
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18

Ok, maar klopt het dat je hem dan heel makkelijk los kan trekken? Heb echt het idee dat hij er los inzit. Hoorde geen klik ofzo en er zit geen klemmetje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24778
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Hij moet natuurlijk wel iets vastzitten anders trilt deze los.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zit normaal een veertje omheen. Die klemt het bakeliet tov het blok
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Voorbeeld foto:

Afbeelding

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
jacodg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 145
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18

Dat veertje zat er dus niet op en het bleek ook dat de sensor beschadigd was. Vandaag een nieuwe erop laten zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Veel voorkomend iets bij demontage ;)
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Het veertje blijft vaak zitten op je remblokje.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
jacodg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 145
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18

Waarschijnlijk heeft dit er nooit opgezeten. Zijn nieuwe blokken opgegaan bij de dealer en ze hebben de sensor toen niet vervangen. De sensor was zodanig beschadigd dat hij ook met veertje nooit had blijven zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Jeremydk schreef: 05 jun 2019, 16:10 Het veertje blijft vaak zitten op je remblokje.
Want?
Nobody said it was easy....
jacodg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 145
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18

Er zit een groef op die sensor waar die veer invalt. Aan1 kant was die groef afgebroken. De sensor lag dus gewoon los op het remblok. Toen ik dus de remklauw wilde verfen en aamnde draad kwam bleek hij dus gewoon los te liggen

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dat zie ik meer idd. Het bakeliet is sterk masr bij krachtig (de) montage gaat ie wel.eens stuk. Heb 2 jongeren van 20 en 21 lopen die dit nog wel eens overkomen is. Soms is de passing ook niet lekker bij diverse rem merken.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Omdat de sensor one time use only is.
Doorgaans maak je de sensor los als je de blokken oid vervangt.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Deel helaas niet je mening.
Maak die sensoren vaker los. Oa bij demper, lager of andere reparaties. En voor safety vanwege slopen draad onder belasting halen wij ze er gewoon uit. En slopen hoeft niet...da's te grof te werk gaan. Veertj4s blijven bij mij nooit zitte . Die zitten geklemd om de sensor zelf.
Doen er meerdere per week...nooit last van eerlijk gezegd
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”