Hallo, ik was vandaag bezig om de remklauw achter te verven. De sensor is daarbij losgeraakt. Ik heb hem er weer op gedaan maar hij klemt niet dus waarschijnlijk zal dit problemen geven. Kan iemand mij uitleggen hoe deze normaal vastzit? Ik zag geen klemmetje ofzo. De sensor heeft overigens een gladde kant en een kant met een uitstulping. Aan welke kant moet de uitstulping zitten?
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Slijtingssensor remblok
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Voorbeeld foto:
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Het veertje blijft vaak zitten op je remblokje.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
-
- VIP Driver
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18
Waarschijnlijk heeft dit er nooit opgezeten. Zijn nieuwe blokken opgegaan bij de dealer en ze hebben de sensor toen niet vervangen. De sensor was zodanig beschadigd dat hij ook met veertje nooit had blijven zitten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18
Er zit een groef op die sensor waar die veer invalt. Aan1 kant was die groef afgebroken. De sensor lag dus gewoon los op het remblok. Toen ik dus de remklauw wilde verfen en aamnde draad kwam bleek hij dus gewoon los te liggen
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Dat zie ik meer idd. Het bakeliet is sterk masr bij krachtig (de) montage gaat ie wel.eens stuk. Heb 2 jongeren van 20 en 21 lopen die dit nog wel eens overkomen is. Soms is de passing ook niet lekker bij diverse rem merken.
Nobody said it was easy....
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Omdat de sensor one time use only is.
Doorgaans maak je de sensor los als je de blokken oid vervangt.
Doorgaans maak je de sensor los als je de blokken oid vervangt.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Deel helaas niet je mening.
Maak die sensoren vaker los. Oa bij demper, lager of andere reparaties. En voor safety vanwege slopen draad onder belasting halen wij ze er gewoon uit. En slopen hoeft niet...da's te grof te werk gaan. Veertj4s blijven bij mij nooit zitte . Die zitten geklemd om de sensor zelf.
Doen er meerdere per week...nooit last van eerlijk gezegd
Maak die sensoren vaker los. Oa bij demper, lager of andere reparaties. En voor safety vanwege slopen draad onder belasting halen wij ze er gewoon uit. En slopen hoeft niet...da's te grof te werk gaan. Veertj4s blijven bij mij nooit zitte . Die zitten geklemd om de sensor zelf.
Doen er meerdere per week...nooit last van eerlijk gezegd
Nobody said it was easy....