Andere schokbrekers

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TimothydeVisser
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
Type Auto: Retrofitted facelift e91

Beste,
Is het mogelijk schokbrekers van een m-sport of sport chassis te monteren op mijn e91 met origineel chassis ?

Ik heb hier namelijk 2 schokbrekers liggen voor het sport chassis maar deze lijken mij een stuk korter dan mijn originele.

Vraag me af of mijn eibach pro kit veren hier wel tussen gaan passen.


Mvg Timothy


Pre Lci To Lci :ja:
N46 To N52 99%
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Ze zullen er ongetwijfeld tussen passen, maar of het wenselijk is. Is alleen de zuigerstang korter of ook de cylinder? Waarschijnlijk beiden en dan kanhet zijn dat je bij relatief kleine bumps al tegen je bumpstops loopt van je schokbreker. De installatie van je veren zal wellicht iets moeizamer gaan (gebruik je verenklemmen?), maar het zal sowieso passen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, dat kan. Je schokdempers kunnen wel wat sneller slijten omdat de veren wat korter zijn dan de M-veren, maar de wegligging verbetert door de Pro-kit wel.
Ik had pro-kit met standaard dempers en nu net M-dempers. De combi met Bilstein is nog beter, maar die zijn wel n stukje duurder.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Als je al Eibach Pro-Kit hebt, dan heb je toch al geen standaard onderstel meer? Ik heb Bilstein B8, verkorte versie van de B6 sportdempers en die leveren ze ook met Eibach Pro-Kit als B12 kit. Ik zou alleen rondom wel dezelfde schokbrekers doen. Voor standaard zal het niet veel uitmaken, maar met verlaging?

Overigens was mijn Bilstein B12 Sportline-set de beste koop 'ooit' voor mijn E90 325i. Zit nu nog te denken aan een Eibach Anti-roll-kit.
Stabilisatorstangen: vooras 26,5mm -> 28mm en achteras van 13mm naar 15mm. Anyway, da's offtopic nu.
Gebruikersavatar
TimothydeVisser
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
Type Auto: Retrofitted facelift e91

Alles is gelukt.
Was toch ff wat werk, heel me onderstel zitten nu m sport schokbrekers op samen met de lagere veerpootlagers van Sachs en de eibach pro veren
Pre Lci To Lci :ja:
N46 To N52 99%
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”