Hoi,
Ik heb gisteren mijn schokdempers achter vervangen en aangezien ik al langer een metaal achtig slijpend geluid hoorde (voornamelijk in de bochten) denk ik dat er een wiellager versleten is. Toen de auto op as-steunen stond heb ik de wielen gedraaid en enkel bij het wiel rechts achter (passagier) hoorde ik een slijpend geluid.
Ik heb morgen een afspraak staan voor een diagnose bij een bmw specialist maar die heeft het over 4 a 6 uur werk, dat lijkt mij vrij veel? Ik weet wel dat het een flinke klus is maar zoveel?
Is er iemand in de buurt van Alkmaar/Heerhugowaard die weet waar ik dit goed en voor een eerlijke prijs kan laten doen? Indien 4 a 6 uur klopt laat ik het gewoon doen bij de specialist waar ik morgen heen ga.
Metaal schrapend geluid bij remmen achter
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Bij welke km-stand als ik vragen mag? Je aandrijfassen zitten daar op, dus dat geeft het extra werk volgens mij inderdaad.
Weet welke dat de lagers lang mee gaan. Vermoed dat ik na bijna 3 ton nog op de originele zit (afgelopen ton iig niet vervangen). Maar uiteindelijk zullen ze een keer op zijn.
Weet welke dat de lagers lang mee gaan. Vermoed dat ik na bijna 3 ton nog op de originele zit (afgelopen ton iig niet vervangen). Maar uiteindelijk zullen ze een keer op zijn.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
OK. Hoeveel werk het is durf ik niet te zeggen. Misschien heeft oa NOS er ervaring mee.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Blokken kaal?
-
- Just getting started
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09 aug 2013, 21:08
Ondertussen een jaar verder en de remmen afgelopen weekend vervangen (er zat nog steeds 3mm op de blokken) . Het probleem is er nog steeds. De schijven zaten heel vast en de handrem schoenen kwamen mee naar buiten tijdens het verwijderen van de schijven, handrem was uiteraard los.
Het schrapende geluid heb ik nog steeds, denk dat het aan het hitte schild ligt, heb er voornamelijk met warm weer last van en net na een stevig rondje planken en stevig remmen was het helemaal extreem, constant geluid van metaal op metaal. Iemand nog andere ideeën? Na het afkoelen van de remmen was er een stuk minder geluid.
Het schrapende geluid heb ik nog steeds, denk dat het aan het hitte schild ligt, heb er voornamelijk met warm weer last van en net na een stevig rondje planken en stevig remmen was het helemaal extreem, constant geluid van metaal op metaal. Iemand nog andere ideeën? Na het afkoelen van de remmen was er een stuk minder geluid.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Check s of hoeveel speling/ruimte er dan is bij de stofschilden. En evt wat buigen.