Verlagingsveren Bimmerfahrwerke ja of nee?

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
E90Maki
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 sep 2020, 17:54

Beste,

Ik ben al een tijdje aant kijken om mijn auto ietsje lager te leggen.

Ik wil niks te extreems, wil niet meer schrapen zoals vroeger. Dus ben ik gaan kijken voor veren.

Nu was het idee dus om voor een Eibach Pro-kit te gaan (dus 30 voor 25 achter)

Echter ook de merken zoals H&R bekeken maar hier verschillen de meningen nogal over.

Stuit ik laatst dus op Bimmerfahrwerke. De Comfort vering (30 voor 20 achter). 10 jaar garantie. Aanschafprijs is zeer aantrekkelijk. Maar dan moet 't wel wat zijn natuurlijk.

Iemand die ervaring heeft met Bimmerfahrwerke? Kan er vrij weinig over vinden.

Alvast dank!

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk


Laatst gewijzigd door E90Maki op 27 okt 2020, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.


E90 2007 pre-lci :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Mijn E90 330d LCI staat nu op Eibach Pro veren. Eigenlijk altijd goed. Om de “zakkende kont” look tegen te gaan heb ik gelijk toplagers van een Xdrive M-onderstel laten plaatsen waardoor de voorkant nog een extra 10mm is gezakt. Totale verlaging is nu +/- 30mm voor en 5mm achter tov het M-pakket onderstel. Tov het normale onderstel zak je dan zo’n 40mm voor en 25mm achter. Ik kan praktisch alle drempels nemen, alleen de echt serieuze zijn wat lastiger.

Stance kun je zien in mijn showroom. :ja:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Wat kost zo'n setje eibach dan, toch ook niet meer dan 150 euro toch? En bimmerfahrwerk?

Nooit van gehoord trouwens.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Precies, waar praten we over voor dat merk Bimmerfahrwerk?
Zoals 330D zijn er nog tig BMW rijders die zeer tevreden zijn met Eibach. :ja:
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1665
Lid geworden op: 12 aug 2012, 18:43
Type Auto: F36 - 435D - Gran Coupe High Executive M-Sport
Locatie: Flevopolder

Arjan schreef: 27 okt 2020, 18:24 Wat kost zo'n setje eibach dan, toch ook niet meer dan 150 euro toch? En bimmerfahrwerk?

Nooit van gehoord trouwens.
Regulier ongeveer 225 euro.

Maar ook met zoeken ook wel voor 150 euro te vinden.
Vaak is goedkoop duurkoop. Pas daar wel mee op! Het genoemde merk ken ik niet, het kan natuurlijk ook fantastisch zijn!

ACS, H&R en Eibach pro sport zijn wel de breed geaccepteerde prijs kwaliteit kampioenen.
Laatst gewijzigd door Blue-Eyes op 27 okt 2020, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
---------------------------------------------------------------
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1043
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Bimmerfahrwerke lijkt het huismerk van Bimmerproducts te zijn. Vast wel prima, maar Eibach heeft wel meer naam.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik heb voor een set Eibach Pro veren €155,- betaald inclusief verzending. Dit was via een goed aangeschreven eBay verkoper en een winkel waar ik vaker bestel. Mocht er interesse zijn zal ik die winkel dan ook hier delen. Inmiddels ben ik redelijk bekend met Eibach veren en deze zagen er echt uit, dus zwart, met Eibach logo en de juiste doos en "verschil" tussen origineel en de verlagingsveren.

Comfort is trouwens bij mijn auto toegenomen, maar dat kan ook zijn omdat ik de dempers en alle draagarmen en/of rubbers vervangen heb. Ik zou het zelf weten en gewoon voor Eibach gaan. Looks zijn goed, maar comfort is ook wel errug prettig.
Spoiler
BimmerProducts heeft trouwens ook echt niet mijn voorkeur. Ik haal liever producten bij andere (web)shops dan daar, ook al is de prijs hoger (ook vaak niet trouwens...). Ik vind de service en vriendelijkheid namelijk heel erg slecht daar. Meerdere malen vragen gesteld over producten en initieel kreeg ik antwoord. Ga je dan doorvragen over pasvorm, kwaliteit, garantie of specifieke onderdelen voor specifieke uitvoeringen (splitters voor M-sport bumpers bijv.) krijg je óf geen antwoord, óf "ja kom maar in de winkel kijken als je het niet gelooft". Toch niet het slag mensen waar ik mee wil werken.
Gebruikersavatar
E90Maki
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 sep 2020, 17:54

Beste,

Dank voor alle reacties. De eibach pro kit lijkt mij ook de beste keus.

Ik vroeg mij echter gewoon af of iemand ervaring had met bimmerfahrwerke stel nou, 't was echt goed.

Ding is een beetje ik wil voor de looks lager gaan maar wil 't comfort niet verpesten.

En gezien mijn ervaring met een auto die 4cm rondom lager lag wil ik ook niet meer dan circa 30mm zakken. De hoeveelheid drempels in mijn buurt waren echt geen pretje met die auto + ik wil ook nog graag comfort behouden gezien ik wekelijks ritjes maak van +/- 450km heen en terug.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

E90 2007 pre-lci :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Stuit ik laatst dus op Bimmerfahrwerke. De Comfort vering (30 voor 20 achter). 10 jaar garantie. Aanschafprijs is zeer aantrekkelijk. Maar dan moet 't wel wat zijn natuurlijk.
Nou, niet veel goedkoper zo te zien.
https://www.bimmerfahrwerke.nl/Webwinke ... aloon.html

En alleen andere veren plaatsen is al n goedkope oplossing, dus dan zou ik geen 'risico' nemen en voor de genoemde merken gaan.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Afhankelijk van hoeveel je wagen gelopen heeft kun je er ook voor kiezen om je schokdempers mee te vervangen. Zoals gezegd werd mijn auto er, ondanks de verlaging gewoon comfortabeler door. Zowel op lange snelweg stukken als op slecht wegdek. Niks op aan te merken en ook ik ben gevoelig voor stugge auto’s. Een S-klasse zal het uiteraard nooit worden, maar ik vind mijn verlaagde 3 prettiger omgaan met slecht wegdek dan mijn volledig origineel qua onderstel 1 met M-pakket.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Vind de demping bij slecht wegdek juist niet zo goed.
Ook nieuwe M Sachs met prokit, dus zelfde setup volgens mij. Draagarmenset is ook vervangen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ja, maar jij rijdt op 19” en dat maakt ook echt een enorm verschil. Ik rij op 18” met Michelin banden, welke sowieso al relatief comfortabel zijn. Plus 18” kun je met net wat lagere spanning rijden.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dat verschil vind ik erg mee meevallen. Mn winterset is wel 18". Comfort is best goed, maar de demping is gewoon niet zoals ie zou moeten zijn.
Ik zou minimaal Bilstein dempers kiezen als ik ze weer zou vervangen, omdat die beter afgestemd zijn op de kortere veren.
Het is ook net wat je van je onderstel verwacht natuurlijk.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1665
Lid geworden op: 12 aug 2012, 18:43
Type Auto: F36 - 435D - Gran Coupe High Executive M-Sport
Locatie: Flevopolder

Ik weet het wel, dit bericht type ik vanuit de wachtruimte van Crooke tuning, de Eibach pro sport veren worden nu gemonteerd ;)
---------------------------------------------------------------
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Dutch79 schreef: 29 okt 2020, 08:23 Dat verschil vind ik erg mee meevallen. Mn winterset is wel 18". Comfort is best goed, maar de demping is gewoon niet zoals ie zou moeten zijn.
Ik zou minimaal Bilstein dempers kiezen als ik ze weer zou vervangen, omdat die beter afgestemd zijn op de kortere veren.
Het is ook net wat je van je onderstel verwacht natuurlijk.
Tsja... Verschil tussen mijn vorige en huidige E90 is anders aanzienlijk. Zelfde veren, alleen dan originele dempers en 18” op de huidige en B8 dempers en 19” op de vorige. Als je dan B6 of B8’s gaat steken wordt het dus alleen maar stugger, want de vorige op 17” was ook al aan de straffe kant. Ik zou in ieder geval zelf geen B12 set meer willen, want ik weet nog goed wat een verademing het was om de eerste snelwegrit in mijn huidige te doen. En die is met de nieuwe dempers gewoon comfortabeler geworden. Laatst nog met een E90 op 19” met een nieuwe B12 set meegereden. Wederom een verademing om dan in de mijne te stappen. Het zijn ook geen circuitauto’s hè. Maar goed, ieder z’n wensen natuurlijk. Mijn advies is eerst met de B12 rijden want stug zijn die B8’s echt wel.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”