Stabilisatorstang rubbers vervangen. Droog of invetten?
-
- Just getting started
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 00:24
- Type Auto: BMW 318i (E90), 2010
- Contacteer:
Op dit forum is al veel geschreven over de stabilisatorstang rubbers die nare bijgeluiden kunnen gaan geven. Bij mij is dit ook het geval. Deze wil ik dus gaan vervangen voor de FEBI rubbers (33381).
Waar ik mee zit is het volgende. Moet ik de rubbers droog monteren of eerst even invetten? Op Youtube zie ik namelijk beide langskomen. Als ik zoek op dit forum krijg ik ook niet echt duidelijkheid. Als invetten de bedoeling is zou ik ook graag weten met welk(e) soort/soorten vet dit kan. Wellicht heb ik dan al iets staan in de garage wat ik kan gebruiken.
BMW E90 / 318i / 2010 / N43 / 115.000 km
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
In ieder geval geen vet gebruiken waar minerale olie in zit, dat kan het rubber op termijn aantasten (in ieder geval bij afdichtingen, bij onderstelrubbers kan het lang aan waarschijnlijk). Ik had er altijd een potje wit vet voor, volgens mij op siliconenbasis.
-
- Being a part of it
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
- Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)
Defineer nare bijgeluiden ?
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
-
- Just getting started
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 00:24
- Type Auto: BMW 318i (E90), 2010
- Contacteer:
Bij wat kouder weer hoor je een kraak als ik over een verkeersdrempel rij. Dit op het moment dat de neus inveert. 4 jaar geleden heb ik de rubbers in laten vetten bij de dealer. Toen was het een half jaartje weg.
Vond het wat verwarrend dat de een ze dus wel invet en de ander weer niet. Als ik kies voor wel invetten dus geen minerale olie gebruiken, check.
Vond het wat verwarrend dat de een ze dus wel invet en de ander weer niet. Als ik kies voor wel invetten dus geen minerale olie gebruiken, check.
BMW E90 / 318i / 2010 / N43 / 115.000 km
-
- Being a part of it
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
- Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)
OK, thanks, waarschijnlijk kun je ook zuurvrije vaseline gebruiken. Succes !
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
-
- Just getting started
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 00:24
- Type Auto: BMW 318i (E90), 2010
- Contacteer:
Gisteren heb ik de stabilisatorstang rubbers vervangen op de brug. Na nog wat Duitse en Engelse fora geraadpleegd te hebben schijnt het 'officiële' advies te zijn om de rubbers niet in te vetten en dus droog te monteren. Na 100 meter was al duidelijk dat het vervangen van de rubbers niet geholpen heeft. Het geluid is nog steeds aanwezig zodra de voorbanden een drempel oprijden en afrijden. Guk-Guk dus. Probleem zit wellicht toch ergens anders in of er moet toch vet gebruik worden tegen de adviezen in. Denk dat ik het maar zo laat. Auto hoeft niet uitgelijnd te worden toch? Heb de stabilisatorstang naar mijn idee weer precies in dezelfde stand teruggemonteerd.
BMW E90 / 318i / 2010 / N43 / 115.000 km
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Bij mijn 330i was het klapperende geluid opgelost door de draagarmen te vervangen. Ook de kosten niet als je slim shopt op eBay.
-
- Just getting started
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 00:24
- Type Auto: BMW 318i (E90), 2010
- Contacteer:
Vanmiddag ben ik nog even bij de garage geweest voor wat anders en dit onderwerp kwam nog even ter sprake.
Ze hebben op de draagarmrubbers PTFE / teflonspray gespoten. Het gekraak is niet weg, maar wel een stuk minder. Mocht het weer erger worden spuit ik er zelf wel weer wat op.
Ze hebben op de draagarmrubbers PTFE / teflonspray gespoten. Het gekraak is niet weg, maar wel een stuk minder. Mocht het weer erger worden spuit ik er zelf wel weer wat op.
BMW E90 / 318i / 2010 / N43 / 115.000 km