Koppelstangen BMW E91 icm verlaging en anti-rollbars.

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willeme
Just getting started
Just getting started
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 mar 2021, 14:51
Type Auto: 330dA Touring (F31) '13 en Mini Cooper S (R56) '11

Goedemorgen allen!

Ik heb en ietwat klapperende voortrein bij de 325d. Het is niet extreem erg, maar je hoort en voelt het wel degelijk. Volgens de garage ligt het aan de koppelstangen, die nu te lang zijn door de verlaging. De auto staat op een Bilstein B12 Pro Kit (met Eibach veren dus) en een Eibach anti-rollbar kit.

Kortom, ik heb dus nieuwe koppelstangen nodig. Maar nu is het best lastig om de juiste te vinden. Hebben andere er ervaringen mee? Welke zijn het beste of passen goed met een redelijke decente verlaging?

Alvast bedankt voor de tips!


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als de anti-roll bar geen invloed op de verlaging heeft (lijkt me niet), dan vind ik t vreemd dat de koppelstangen niet zouden voldoen. Zijn er genoeg met de pro-kit, maar niemand over koppelstangen gehoord.
Als 's de draagarmenset vernieuwd? Dat haalt ook speling uit wat rubbers en heb je meteen verse koppelstangen. Waarschijnlijk gewoon slijtage.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
willeme
Just getting started
Just getting started
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 mar 2021, 14:51
Type Auto: 330dA Touring (F31) '13 en Mini Cooper S (R56) '11

Nee, dat is het sowieso niet. Ik heb zowel bij twee adressen het na laten kijken en in beide gevallen was het de koppelstang. Ik heb dus nieuwe koppelstangen nodig. Dus mijn vraag blijft nog een beetje hetzelfde: wat gebruiken andere mensen en waar kan ik die krijgen? ;-)
Eric Beamer
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 183
Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)

Lemforder levert dat spul voor de E90, kijk maar eens op Ebay.de verzendkosten vaak maar €10.Diverse aanbieders.
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

willeme schreef: 20 jun 2022, 13:29 Nee, dat is het sowieso niet. Ik heb zowel bij twee adressen het na laten kijken en in beide gevallen was het de koppelstang. Ik heb dus nieuwe koppelstangen nodig. Dus mijn vraag blijft nog een beetje hetzelfde: wat gebruiken andere mensen en waar kan ik die krijgen? ;-)
Dat zeg ik toch ook. Bij een draagarmenset zitten ook koppelstangen, dus dan heb je meteen alles nieuw. Zo'n set kost niet veel. Heb m vervangen door Meyle HD. Je vermoed dat je kortere nodig hebt, maar dat betwijfel ik. Maar misschien zijn er wel verstelbare die ook werken. Heb er hier niemand over gehoord icm Pro-kit. Heb zelf ook standaard lengte.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Mijn 330d heb ik destijds verlaagd met Eibach Pro, nieuwe OEM dempers en de M3 veerschotels. Daarbij ook een draagarmset aangeschaft van Meyle HD met bijbehorende koppelstangen voor auto's met M-onderstel. Dit was geen enkel probleem bij mij. :ja:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”