Springs:
0.6" --> OEM Stock BMW Sports Suspension
1.2" / 1.0" --> Eibach Pro-Kit (part # 2085.140)
1.2" / ???? --> KW Automotive Springs (part # 25020058)
1.2" / ???? --> Hartge Sport Springs
1.3" / 1.2" --> H&R Sport Springs (part # 50490)
1.35" / 0.8" --> H&R Sport Springs (part # 29187-1) (** Europe-Part# ** this is aparently the same spring as the 50490 but with different lowering listings for some reason.)
1.57" / 1.3" --> Hamann Progressive Springs (part #20 090 120)
1.8" / 0.8" --> H&R Race Springs (part # 29183-1) (** Europe only **)
2.0" / 1.4" --> Eibach Sportline (part # 4.0285)
----------------
Shocks only:
Non-adjustable Shocks:
Bilstein B12 Tuning kit shocks (part # SE5-C043) -- Lowering Range--> 35mm
Bilstein B6 sport shocks (part # VE3-C037 / VE3-C038) -- Lowering Range --> retains stock height
----------------
Matched Sets/Coilover Sets:
Non-adjustable Matched Springs+Shocks:
Eibach Pro-system (part # 70-20-014-02-22) -- Lowering range--> Front/Rear: 1.2"
Height Adjustable:
KW Variant 1 coilovers (part # 10220032) -- Lowering range--> Front: 1.2-2.3" Rear: 0.9-2.1"
H&R Coilovers (part # 29177-1) -- Lowering range--> Front: 1.58-2.78" Rear: 1.19-2.38"
Eibach Prostreet-S (part # 65-20-014-01-22) -- Lowering range--> Front: 1.38-2.57" Rear: 1.38-2.57"
Bilstein B14 PSS coilover (part # HE5-C047) -- Lowering range--> 30-50mm
Hamann Coilovers (part # 20 090 105) -- Lowering range--> Front: up to 2.36" Rear: up to 1.57"
Height Adjustable + Rebound Adjustable Dampening:
KW Variant 2 coilovers (part # 15220032) -- Lowering range--> Front: 1.2-2.3" Rear: 0.9-2.1"
Height Adjustable + Rebound Adjustable + Compression Adjustable Dampening:
KW Variant 3 coilovers (part # 35220032) -- Lowering range--> Front: 1.2-2.3" Rear: 0.9-2.1"
Bilstein B16 PSS9 coilover (part # GM5-C051) -- Lowering range--> 30-50mm
Bilstein B16 PSS10 coilover (part #GM5-D163-H1)
HKS Hipermax III (part # 80140-BE001)
Anti-roll bars:
BMW Stock ZSP: 26.5mm (38291 mm^4) /13mm (2803 mm^4)
Biasing: 93% / 7%
BMW Stock M3: 26.5mm (39310 mm^4) /22.8mm (12904 mm^4)
Biasing: 75% / 25%
BMW Stock e93 M3: 28mm (46380 mm^4) /23.6mm (23000 mm^4)
Biasing: 67% / 33%
Eibach: 28mm (60343 mm^4)/ 15mm (4970 mm^4) (part # 2085.320)
Biasing: 92% / 8%
H&R: 27mm (52714 mm^4)/ 20mm (15707 mm^4) (part # 33211-1)
Biasing: 70% / 30%
Hotchkis: 32mm (75961 mm^4)/ 16mm (6433 mm^4) hollow bars (part # 22834)
Biasing: 92% / 8%
Dinan: 28mm (60343 mm^4)/ 15mm (4970 mm^4) (Front Part #D120-0510, Rear Part #D120-0515)
Biasing: 92% / 8%
UUC (first batch): 27mm (52714 mm^4)/ 19mm (12794 mm^4)
Biasing: 75% / 25%
UUC (Second batch): 28mm (60343 mm^4)/ 19mm (12794 mm^4)
Biasing: 82% / 18%
BMW Stock ZSP Front with BMW M Sport Rear Sway: 26.7mm (39310 mm^4) /14mm (3771 mm^4)
Biasing: 90.5% / 9.5%
BMW Stock Xi or e93: 26.7mm (38291 mm^4) /15mm (4970 mm^4)
Biasing: 89% / 11%
Samenvatting van types/merk/hoogte/onderstel/swaybars
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Mooie opsomming NOAN, waarbij ik moet aanvullen dat mensen met een xDrive kunnen kijken naar UUC. Die heeft hier namelijk geschikte swaybars voor. Achterkant is identiek aan de RWD, het gaat met name om de afwijkende voorkant.
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
klopt helemaal! en vergeet niet UUC short shift evo III met DSSR...
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Dat zou een aardige mod zijn als ik mijn automaat ging vervangen hiermeeNOAN335i schreef:klopt helemaal! en vergeet niet UUC short shift evo III met DSSR...
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
Even doorbreien op dit topic.
Wilde een nieuwe starten, maar kan ook hier .
Discussie:
"sway bars of veerpootbrug"?
Je kan beide ook achter zetten, heb ik begrepen.
Behalve de prijs, wat zijn de verschillen? natuurlijk zal de installatie van de swaybars ietwat meer tijd kosten
Met mijn Eibach Pro Street S onderstel ben ik in principe erg tevreden. Maar mijn bekruipt toch steeds vaker het gevoel dat het in de bochten wat "strakker kan"
Btw, in de te koop sectie staan een een set sway bars voor een 335i. Zijn deze "beter" dan die van een 325i?
Wilde een nieuwe starten, maar kan ook hier .
Discussie:
"sway bars of veerpootbrug"?
Je kan beide ook achter zetten, heb ik begrepen.
Behalve de prijs, wat zijn de verschillen? natuurlijk zal de installatie van de swaybars ietwat meer tijd kosten
Met mijn Eibach Pro Street S onderstel ben ik in principe erg tevreden. Maar mijn bekruipt toch steeds vaker het gevoel dat het in de bochten wat "strakker kan"
Btw, in de te koop sectie staan een een set sway bars voor een 335i. Zijn deze "beter" dan die van een 325i?
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
Stabi of swaybars is the way 2 go .
Volgens Klaas (BAR) heb je weinig winst met een veerpootbrug in vergelijking met een dikkere swaybar.
Hellen is alleen met stabi te verminderen.
De mannen (Klaasie en Gieberth) meldden dat je meer winst hebt als het beneden strakker zit en heb je dan meer feedback dan de hoger zittende veerpootbrug.
Na hun uitleg in beschouwing te hebben genomen, heb ik de wiecher niet geplaatst.
Oh ja, de M3 stabi's waren goedkoper dan de H&R set, waarom weet ik ook niet.
Volgens Klaas (BAR) heb je weinig winst met een veerpootbrug in vergelijking met een dikkere swaybar.
Hellen is alleen met stabi te verminderen.
De mannen (Klaasie en Gieberth) meldden dat je meer winst hebt als het beneden strakker zit en heb je dan meer feedback dan de hoger zittende veerpootbrug.
Na hun uitleg in beschouwing te hebben genomen, heb ik de wiecher niet geplaatst.
Oh ja, de M3 stabi's waren goedkoper dan de H&R set, waarom weet ik ook niet.
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
Hi Roland, Ik heb ze te koop staan. De voorste was 26mm en achter maar 13mm. Check ff op of het niet de zelfde zijn voor een 325i. Je mag ze voor een spotrpijs krijgen, ze staan bij mij in de weg.Roland schreef:Even doorbreien op dit topic.
Wilde een nieuwe starten, maar kan ook hier .
Discussie:
"sway bars of veerpootbrug"?
Je kan beide ook achter zetten, heb ik begrepen.
Behalve de prijs, wat zijn de verschillen? natuurlijk zal de installatie van de swaybars ietwat meer tijd kosten
Met mijn Eibach Pro Street S onderstel ben ik in principe erg tevreden. Maar mijn bekruipt toch steeds vaker het gevoel dat het in de bochten wat "strakker kan"
Btw, in de te koop sectie staan een een set sway bars voor een 335i. Zijn deze "beter" dan die van een 325i?
Mijn persoonlijke advies: ga voor de M3 stabi's die zijn 20mm achter en 28mm voor (en tevens een gedeelte hol waardoor sterker dan massief).
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Je moet ze even opzoeken bij RealOEM, daar staan namelijk ook diktes in vermeldRoland schreef:m3 stabi's zal ook wel m3 euries zijn
Ik zal eens even checken wat het verschil tussen 325i en 335i is (als die er al is)
Thx Noan
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Even een kritische noot in deze: dikker betekend niet automatisch dat ze ook stijver zijn.
Als je het origineel houdt is dit veelal wel het geval; ga je bij aftermarket aanbieders kijken dan moet je naar de torsiestijfheid (Nm) kijken van het geheel. Een stabi van gelijke dikte kan namelijk stijver zijn wanneer deze van een hoogwaardiger staalproduct is gemaakt.
Als je het origineel houdt is dit veelal wel het geval; ga je bij aftermarket aanbieders kijken dan moet je naar de torsiestijfheid (Nm) kijken van het geheel. Een stabi van gelijke dikte kan namelijk stijver zijn wanneer deze van een hoogwaardiger staalproduct is gemaakt.
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Joop schreef:Even een kritische noot in deze: dikker betekend niet automatisch dat ze ook stijver zijn.
Als je het origineel houdt is dit veelal wel het geval; ga je bij aftermarket aanbieders kijken dan moet je naar de torsiestijfheid (Nm) kijken van het geheel. Een stabi van gelijke dikte kan namelijk stijver zijn wanneer deze van een hoogwaardiger staalproduct is gemaakt.