Bilstein B8 of koni dempers?

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Celiske
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 aug 2011, 07:54
Type Auto: E90 LCI 320dA
Locatie: Belgie

Nu ik mij een beetje aan het verdiepen ben in dempers kwam ik ergens op het net tegen dat den Bilstein B12 eigelijk een Bilstein B8 demper is met Eibach pro-kit veren erop. Kan iemand mij dit bevestigen?

Ik zal binnenkort (wss na de winter) een nieuwe set dempers kopen maar ik weet nog niet goed welke en omdat ik al Eibach pro-kit veren heb is het mss interessanter om dan de Bilstein B8 dempers te kopen ipv de B12.

Momenteel gaat ook mijn voorkeur naar Bilstein of er moest iemand mij kunnen overhalen om een ander merk te kiezen 007.

Ik wil vooral niet inboeten op comfort maar toch wel lager dan standaard liggen.
Faf heeft me al de Bilstein B6 dempers aan bevolen maar ik vraag men eigen af of deze wel genoeg 'zakken' met de Eibach pro-kit veren erop daarom dat ik mss beter de Bilstein B8 dempers kies.

Ik hoop hier voldoende reactie uit te lokken zodat mijn keuze gemakkelijker wordt maakt of mss wel veel moeilijker :P
Laatst gewijzigd door Celiske op 07 nov 2012, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.


DIY!
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 13#p354113" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Juiste conclusie Celiske...

...nu heb je de B12 kit in twee varianten, de Pro-kit en de Sportline.

Maar in feite zijn dat dus, de B8 dempers in combinatie met respectievelijk de Pro-kit en de Sportline verlagingsveren.

Btw.: de veren dragen de auto en niet de dempers en zullen dus ook bepalen hoe ver jouw auto zakt. De B8 dempers passen qua lengte en dempingsgedrag het beste bij de Pro-kit verlagingsveren. Heb je deze veren nu al onder je auto zitten, dan zou ik enkel de dempers bestellen en niet de hele kit met wederom de veren (of deze moeten al een klein autoleven lang onder de auto zitten).
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Celiske
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 aug 2011, 07:54
Type Auto: E90 LCI 320dA
Locatie: Belgie

Joop schreef:Juiste conclusie Celiske...

...nu heb je de B12 kit in twee varianten, de Pro-kit en de Sportline.

Maar in feite zijn dat dus, de B8 dempers in combinatie met respectievelijk de Pro-kit en de Sportline verlagingsveren.

Btw.: de veren dragen de auto en niet de dempers en zullen dus ook bepalen hoe ver jouw auto zakt. De B8 dempers passen qua lengte en dempingsgedrag het beste bij de Pro-kit verlagingsveren. Heb je deze veren nu al onder je auto zitten, dan zou ik enkel de dempers bestellen en niet de hele kit met wederom de veren (of deze moeten al een klein autoleven lang onder de auto zitten).
Ah fantastisch, en idd ik heb al de pro-kit veren onder de wagen staan met standaard dempers en eigelijk zelfs nog niet heel lang, nu toen ik men andere velgen erop legde zag ik dat een van de dempers een beetje beschadigd was (de chrome veerpoor) en de bmw dealer wilde deze ook vervangen (niet onder garantie omdat hij verlaagd is) want ik had een afspraak gemaakt omwille van een geklop in mijn linkerwiel als ik rechtsafdraaide op kasseien.

Dus ipv nieuwe OEM dempers te steken ben ik een beetje opzoek naar een andere oplossing om de wagen toch iets lager te brengen met behoud van comfort.
Ik weet ook dat deze 2 helemaal niet samen gaan maar er moet een gulden middenweg zijn :Hosanna: en kwam ik al snel uit bij Bilstein, ook vindt ik dat de wagen nogal op en neer wipt met de standaard dempers en de pro-kit veren.
DIY!
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 13#p354113" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Dat laatste kan kloppen, zeker als je dempers van het standaard onderstel eronder hebt zitten.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

En een schroefset, is dat nog een optie? Omdat je aangeeft dat je lager wilt gaan.....een schroefset geeft je wat meer speelruimte/opties.
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Celiske
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 aug 2011, 07:54
Type Auto: E90 LCI 320dA
Locatie: Belgie

Dejan schreef:En een schroefset, is dat nog een optie? Omdat je aangeeft dat je lager wilt gaan.....een schroefset geeft je wat meer speelruimte/opties.
kan een optie zijn als het prijskaartje het toelaat, daarom was ik al snel afgeleid door AP technics maar ben er dan ook vrij snel van afgestapt of je moet het APx schroefsetje steken.
ook weet ik niet goed of het mogelijk is hier in belgie om dit zelf te steken, ik dacht als je een schroefset steekt dat je dit moet laten doen door een garage om inorde te zijn met de keuring. en ik wil graag alles zelf doen zo voel ik me toch nog een beetje 'vrij' 8)
DIY!
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 13#p354113" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Ik weet helaas niet hoe het in België is geregeld met dit soort zaken i.c.m. de APK....

Voor een "comfortabele" schroefset kan ik je KW aanraden.
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Daseenmooie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 382
Lid geworden op: 26 sep 2010, 19:57
Type Auto: G01 X3 2.0i Xdrive M pakket
Locatie: Zwolle

Hey Celiske,

Ik heb de B12 prokit met de,zwarte,proline veren.
Gewoon een lekker setje,niet te stug precies goed én eigenlijk best nog wel comfortabel.
Dit in combi met 17inch Rft.
Ook volgeladen naar Zuid-Frankrijk ook géén probleem.
Gewoon lekker :autotje spelen: met deze set.

Succes
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Dejan schreef:Voor een "comfortabele" schroefset kan ik je KW aanraden.
:ja:
Celiske
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 aug 2011, 07:54
Type Auto: E90 LCI 320dA
Locatie: Belgie

Daseenmooie schreef:Hey Celiske,

Ik heb de B12 prokit met de,zwarte,proline veren.
Gewoon een lekker setje,niet te stug precies goed én eigenlijk best nog wel comfortabel.
Dit in combi met 17inch Rft.
Ook volgeladen naar Zuid-Frankrijk ook géén probleem.
Gewoon lekker :autotje spelen: met deze set.

Succes
Heb even je topic gelezen ivm je bilstein b12 en jij zegt het daar zelf met de dempers :-). Heb je toevallig ook een pic van je wagen hoe hij er nu bij staat?
DIY!
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 13#p354113" onclick="window.open(this.href);return false;
Celiske
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 aug 2011, 07:54
Type Auto: E90 LCI 320dA
Locatie: Belgie

Dejan schreef:Ik weet helaas niet hoe het in België is geregeld met dit soort zaken i.c.m. de APK....

Voor een "comfortabele" schroefset kan ik je KW aanraden.
Raar maar waar schrikt kw mij een beetje af omdat ik het teveel met racerij associer en bang ben dat het te hard ga zijn.
DIY!
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 13#p354113" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Celiske schreef:
Dejan schreef:Ik weet helaas niet hoe het in België is geregeld met dit soort zaken i.c.m. de APK....

Voor een "comfortabele" schroefset kan ik je KW aanraden.
Raar maar waar schrikt kw mij een beetje af omdat ik het teveel met racerij associer en bang ben dat het te hard ga zijn.
Mij is het juist positief meegevallen hoe zij met de beperkte veerweg nog zoveel comfort kunnen geven. Maar het is persoonlijk en daarom altijd moeilijk om iets van een ander aan te nemen. Testrondje met Dejan's tractor ms....
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

highperformance schreef:Mij is het juist positief meegevallen hoe zij met de beperkte veerweg nog zoveel comfort kunnen geven. Maar het is persoonlijk en daarom altijd moeilijk om iets van een ander aan te nemen. Testrondje met Dejan's tractor ms....
Mijn woord is genoeg....testen is voor ongelovigen....
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Dejan schreef:
highperformance schreef:Mij is het juist positief meegevallen hoe zij met de beperkte veerweg nog zoveel comfort kunnen geven. Maar het is persoonlijk en daarom altijd moeilijk om iets van een ander aan te nemen. Testrondje met Dejan's tractor ms....
Mijn woord is genoeg....testen is voor ongelovigen....
Proud to be ongelovig.....
Celiske
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 aug 2011, 07:54
Type Auto: E90 LCI 320dA
Locatie: Belgie

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=758825" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik naar deze BAK kijk vraag ik men eigen af welke koni dempers hij heeft steken want ik vind die wel lekker laag liggen zonder een schroefset te hebben steken en wat vinden jullie van koni in combinatie met h&r veren onder de wagen, forum members die dit hebben?
DIY!
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 13#p354113" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”