BMW 2 Series Gran Tourer Business Navigation (2018)

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth

Moderator: Beheerder

Plaats reactie
WillyDT
Just getting started
Just getting started
Type Auto: BMW 2 Series Gran Tourer 216d (2018)

21 nov 2018, 16:27

Hallo,
Ik heb sedert oktober 2018 een BMW 2 Serie Gran Tourer 216d met basisnavigate (Business, niet de Professional).
Bij kaartinstellingen heb ik drie keuzes betreffende de zoom:
- Autozoom
- Autozoom met instructies
- Manuele zoom
De instelling die ik zou willen staat er niet tussen: 'Manuele zoom met instructies'.

Bij autozoom met instructies, wordt rechtsbovenaan aangeduid wat de volgende de te nemen actie moet zijn (rechts afslaan bvb. binnen x m.)
Bij autozoom staat die instructie er niet. Bij manuele zoom ook niet. De instelling 'Manuele zoom met instructies' bestaat niet!?

Zie ik iets over het hoofd?

De automatische zoom met instructies houdt zich, ondanks dat er ingesteld staat om de kaart te tonen in de rijrichting, niet altijd aan de rijrichting en begint de kaart op voorhand te roteren (bij bvb. bochten of afritten).
Als er dan na die bocht of afrit een nieuwe keuze gemaakt dient te worden is het dikwijls te laat om die keuze correct op voorhand ingeschat te kunnen hebben vanwege die rotatie.

Een draai aan de iDrive-knop zoomt in en roteert de kaart correct in de rijrichting, echter na enkele seconden neemt de autozoom (en dus ook autorotate weer over ...)

Is er een mogelijkheid om:
- ofwel Manuele zoom met instructies te kunnen instellen?
- ofwel ervoor te zorgen dat de Autozoom stopt met de kaart te roteren terwijl ik dat eigenlijk niet wil?

Plaats reactie

Terug naar “F2x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”