Nieuwe berichten

Facelift F20/F21 1 serie

Moderators: Moderator team, Beheerder

Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15095

Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#1 » 16 Jan 2015, 21:05

Ja hoor, daar is hij dan de facelift van de 1 serie. Weg is het vreemde neusje, waar we inmiddels aangewend waren en deze is vervangen door een conventioneler neusje, echter niet met de koplampen van de 2 serie, zoals enkele al hadden aangebracht op hun pre-facelift 1 serie. Ook de achterkant heeft nieuwe lichtunits gekregen als meest in het oog springende wijziging voor modeljaar 2015.

Wat vinden we ervan?

Ter info het (korte) Nederlandse persbericht. De volledige persmap volgt na dit bericht.

Dynamisch en stijlvol nieuw design voor BMW 1 Serie. Vier dieselversies met 20 procent bijtelling.


16.01.2015



Grille, voorbumper en achterzijde van de BMW 1 Serie zijn flink gerestyled en het interieur oogt nog stijlvoller. Tevens introduceert BMW diverse drie- en viercilinder krachtbronnen uit de nieuwe motorenfamilie die andermaal de toon zetten in prestaties en laag verbruik. De BMW 120d, BMW 118d, BMW 116d en BMW 116d EfficientDynamics Edition komen dan ook in aanmerking voor 20 procent bijtelling. De nieuwe BMW 1 Serie staat vanaf 28 maart in de showroom en is medio februari te bestellen.

Van de BMW 1 Serie zijn in de afgelopen tien jaar wereldwijd bijna twee miljoen exemplaren verkocht. Met de modelvernieuwing bepaalt de BMW 1 Serie wederom de norm wat betreft rijplezier in het compacte premium segment. De nieuwe 3- en 5-deurs versies vallen op door een gewijzigd uiterlijk en interieur. Door de nieuwe benzine- en dieselmotoren en nieuwe BMW EfficientDynamics techniek pakken verbruik en CO2-uitstoot nog lager uit, waardoor er vier modellen in de 20 procent bijtellingscategorie vallen. De koppelrijke, hoogtoerige krachtbronnen met BMW TwinPower Turbo techniek zijn gekoppeld aan achterwielaandrijving, nog steeds uniek in het compacte segment. Deze aandrijving staat garant voor een intens sportieve rijbeleving. Bovendien is de standaarduitrusting uitgebreid. Verder levert de zescilinder-in-lijn krachtbron van de BMW M135i meer vermogen en zijn de nieuwste innovaties van BMW ConnectedDrive nu ook voor de BMW 1 Serie beschikbaar.

Nieuw sportief design met premium kenmerken.
Het uiterlijk van de BMW 1 Serie is zorgvuldig gerestyled met een sterke focus op stijlvolle sportiviteit en klasse. De kenmerkende BMW grille heeft een nieuw design en de luchtinlaten zijn vergroot. De voorzijde straalt dynamiek uit in vertrouwde BMW stijl. De nieuwe, ranker gevormde koplampen met LED-dagrijverlichting versterken dat beeld. Naar wens is de BMW 1 Serie uit te rusten met volledige LED-verlichting. De standaard LED-achterlichten vallen op door hun L-vormige signatuur. Ook ín de auto is de sportieve dynamiek en het premium gevoel doorgetrokken, zoals te zien is aan de gerestylede bovenzijde van de middenconsole waar de bedieningsknoppen van audio en climate control zijn gegroepeerd.

Automatische airconditioning, BMW Radio Professional en BMW iDrive standaard.
De uitrusting van de BMW 1 Serie is uitgebreid met 1-zone automatische airconditioning, een regensensor, BMW Radio Professional en BMW iDrive, compleet met een hoge resolutie 6,5-inch display maar dan in een nieuwe setting als semi-vrijstaande monitor. Naast de basisversie is te kiezen uit de uitvoeringen Model Essential, Model Sport, Model Urban en Model M Sport.

Nieuwe generatie motoren toonaangevend zuinig.
De BMW 1 Serie zet nieuwe normen op het gebied van brandstofverbruik dankzij een nieuwe generatie motoren en uitgebreide BMW EfficientDynamics techniek. Kopers kunnen nu kiezen uit drie- en viercilinder krachtbronnen van de nieuwe BMW motorenfamilie. Toonaangevend zuinig is de BMW 116d EfficientDynamics Edition met 85 kW (116 pk), een gemiddeld brandstofverbruik van 3,4 liter/100 km en een CO2-emissie van 89 g/km in de EU testcyclus. Daarmee komt hij in aanmerking voor 20 procent bijtelling. Dat geldt ook voor de BMW 116d, BMW 118d en BMW 120d.
Als alternatief voor de handgeschakelde zesversnellingsbak is een 8-traps Steptronic automaat mogelijk. (Deze is standaard bij de BMW 125d, BMW 120d xDrive en BMW M135i xDrive). Het is de nieuwste versie van deze automatische transmissie, waarvan het schakelmanagement is gekoppeld aan navigatiedata.
Het sportieve topmodel BMW M135i levert nu 240 kW (326 pk). Dat is een winst van 5 kW. Het gemiddeld brandstofverbruik komt uit op 8,0 liter/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt 188 g/km. Net als de BMW 120d en BMW 118d is ook de BMW M135i te koppelen aan de vierwielaandrijving xDrive. Deze intelligente aandrijving biedt optimale tractie en stabiliteit en tilt de rijdynamiek naar een nog hoger niveau. De nieuwe BMW M135i xDrive (gemiddeld verbruik: 7,8 liter/100 km, CO2-emissie: 182 g/km) sprint van 0 naar 100 km/uur in slechts 4,7 seconden.

Geavanceerd onderstel en bandenspanningsweergavesysteem nu standaard.
Het geavanceerde onderstel zorgt samen met achterwielaandrijving en een nagenoeg perfecte gewichtsverdeling (50:50) tussen de voor- en de achterwielen voor een optimale handling en dynamiek. Opties zijn adaptieve schokdemping, M Sport wielophanging, Variable Sport Steering en een M Sport remsysteem. Een bandenspanningsweergavesysteem is voortaan standaard.

Nieuwe assistentiesystemen en services van BMW ConnectedDrive.
Tot de optionele bestuurdersassistentiesystemen van BMW ConnectedDrive behoort voorts radar gestuurde Active Cruise Control met Stop & Go functie. De nieuwste generatie Parking Assistant is niet alleen meer een meester in het fileparkeren, maar parkeert de BMW 1 Serie nu ook geheel automatisch haaks op de weg in. Voorzieningen als de Driving Assistant, achteruitrijcamera en het Speed Limit Info systeem met No Passing Info zijn eveneens als optie beschikbaar.
Alle modelversies van de vernieuwde BMW 1 Serie hebben standaard een simkaart waarmee het gebruik van de Intelligent Emergency Call en de BMW TeleServices functies mogelijk zijn, alsmede van optionele online mobiliteitsservices. Met BMW Online en Real Time Traffic Information kunnen bestuurders bovendien genieten van online entertainment functies. De applicaties van een smartphone kunnen gekoppeld worden aan het on board bedieningssysteem. Bediening is dan veilig, intuïtief en gemakkelijk via de iDrive knop. Het nieuwe Navigatiesysteem Professional kan met de smartphone worden geüpdate. Dat kan de eerste drie jaar na aanschaf van de auto kosteloos via de geïntegreerde simkaart.

Kort samengevat
• Vier modellen in de 20% bijtellingscategorie: de BMW 120d, BMW 118d, BMW 116d en BMW 116d EfficientDynamics Edition.
• Vernieuwde versie van de BMW 1 Serie, een model waarvan er in de afgelopen tien jaar bijna twee miljoen exemplaren zijn verkocht; gewijzigd uiterlijk voor de 3- en 5-deurs modellen, interieur met geavanceerde premium uitstraling en uitgebreide uitrusting. Versterking van zijn positie als toonbeeld van sportiviteit en pionier in efficiency binnen het compacte segment; nu met de nieuwste generatie motoren van de BMW Group en standaard met BMW EfficientDynamics techniek; superieure handling en dynamiek dankzij krachtige motoren met BMW TwinPower Turbo techniek, achterwielaandrijving, bijna perfecte gewichtsverdeling en geavanceerde ondersteltechnologie; verhoogd premium karakter door uitgebreidere standaarduitrusting; nieuwe bestuurdersassistentiesystemen en mobiliteits-services van BMW ConnectedDrive.
• Sportief voorkomen versterkt door nieuwe, rank gestileerde koplampunits, nieuw ontworpen BMW grille en grotere luchtinlaten.
• LED-dagrijverlichting standaard; volledige LED-verlichting voor het eerst als optie mogelijk.
• Nieuwe in twee secties verdeelde LED-achterlichtunits in vertrouwde BMW L-vorm.
• Hoogwaardig bedieningspaneel voor audio en climate control met chromen details en zwart glanzend oppervlak.
• Automatische 1-zone airconditioning, regensensor, BMW Radio Professional en iDrive bedieningssysteem met hoge resolutie monitor van 6,5-inch maken nu deel uit van de standaarduitrusting.
• Meer keuze om te personaliseren met de uitvoeringen Model Essential, Model Sport, Model Urban en Model M Sport.
• BMW M135i met zescilinder-in-lijn benzinemotor, die 5 kW meer vermogen levert. Maximum vermogen nu 240 kW (326 pk). Plus exclusieve design- en uitrustings-features.
• Drie- en viercilinder krachtbronnen van de nieuwe motorenfamilie van de BMW Group.
• Nieuwe versie BMW 116d EfficientDynamics Edition met 85 kW (116 pk) en een gemiddeld brandstofverbruik van 3,4 liter per 100 kilometer volgens EU meetcyclus. Samen met CO2-uitstoot van 89 g/km maatgevend in efficiency binnen de BMW Group.
• Handgeschakelde zesversnellingsbak en 8-traps Steptronic automaat nog efficiënter; schakelmanagement van Steptronic automaat gekoppeld aan navigatiedata.
• ECO PRO modus nu model-specifiek, inclusief coasting-modus in combinatie met de 8-traps Steptronic automaat en Proactive Driving Assistant bij gebruik van het navigatiesysteem.
• Uitgebreide range features van BMW ConnectedDrive: Intelligent Emergency Call en BMW TeleServices via standaard aanwezige simkaart. Optioneel: Active Cruise Control met Stop & Go functie, Parking Assistant nu ook met automatisch parkeren haaks op de weg, kaartupdates navigatie online via smartphone-connectie.

• Modelversies:
BMW M135i: Zescilinder-in-lijn benzinemotor met M Performance Turbo techniek (TwinScroll-turbotechnologie, High Precision Direct Injection, valvetronic variabel kleptiming, dubbele VANOS).
Cilinderinhoud: 2.979 cm3
Max. vermogen: 240 kW (326 pk) bij 5.800 – 6.000 toeren per minuut
Max. koppel: 450 Nm bij 1.300 – 4.500 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 5,1 sec. (automaat: 4,9 sec.)
Topsnelheid: 250 km/uur
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,0 l/100 km (7,5 l/100 km)
CO2-emissie: 188 g/km (175 g/km)
Emissienorm: Euro 6

BMW M135i xDrive: Zescilinder-in-lijn benzinemotor met M Performance TwinPower Turbo techniek (TwinScroll-turbotechnologie, High Precision Direct Injection, valvetronic variabel kleptiming, dubbele VANOS).
Cilinderinhoud: 2.979 cm3
Max. vermogen: 240 kW (326 pk) bij 5.800 – 6.000 toeren per minuut
Max. koppel: 450 Nm bij 1.300 – 4.500 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 4,7 sec
Topsnelheid: 250 km/uur
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,8 l/100 km
CO2-emissie: 182 g/km
Emissienorm: Euro 6

BMW 125i: Viercilinder-in-lijn benzinemotor met BMW TwinPower Turbo techniek (TwinScroll-turbotechnologie, High Precision Direct Injection, valvetronic variabel kleptiming, dubbele VANOS).
Cilinderinhoud: 1.999 cm3
Max. vermogen: 160 kW (218 pk) bij 5.000 toeren per minuut
Max. koppel: 310 Nm bij 1.350 – 4.800 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 6,4 sec. (automaat: 6,2 sec.)
Topsnelheid: 245 km/uur
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,6 – 6,7 l/100 km (6,3 – 6,5 l/100 km)
CO2-emissie: 154 - 157 g/km (148 -151 g/km)
Emissienorm: Euro 6

BMW 120i: Viercilinder-in-lijn benzinemotor met BMW TwinPower Turbo techniek (TwinScroll-turbotechnologie, High Precision Direct Injection, valvetronic variabel kleptiming, dubbele VANOS).
Cilinderinhoud: 1.598 cm3
Max. vermogen: 130 kW (177 pk) bij 4.400 – 6.450 toeren per minuut
Max. koppel: 250 Nm bij 1.500 – 4.500 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 7,4 sec. (automaat: 7,2 sec.)
Topsnelheid: 225 km/uur
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,7 – 6,0 l/100 km (5,6 – 5,9 l/100 km)
CO2-emissie: 132 - 139 g/km (129 -137 g/km)
Emissienorm: Euro 6

BMW 118i: Viercilinder-in-lijn benzinemotor BMW TwinPower Turbo techniek (TwinScroll-turbotechnologie, High Precision Direct Injection, valvetronic variabel kleptiming, dubbele VANOS).
Cilinderinhoud: 1.598 cm3
Max. vermogen: 100 kW (136 pk) bij 4.400 – 6.450 toeren per minuut
Max. koppel: 220 Nm bij 1.350 – 4.300 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 8,5 sec. (automaat: 8,7 sec.)
Topsnelheid: 210 km/uur
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,4 – 5,7 l/100 km (5,6 – 5,9 l/100 km)
CO2-emissie: 125 - 133 g/km (129 -137 g/km)
Emissienorm: Euro 6

BMW 116i: Driecilinder benzinemotor met BMW TwinPower Turbo techniek (turbolader, High Precision Direct Injection, valvetronic variabel kleptiming, dubbele VANOS).
Cilinderinhoud: 1.499 cm3
Max. vermogen: 80 kW (109 pk) bij 4.500 – 6.000 toeren per minuut
Max. koppel: 180 Nm bij 1.250 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 10,9 sec.
Topsnelheid: 195 km/uur
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,0 – 5,4 l/100 km
CO2-emissie: 116 - 126 g/km
Emissienorm: Euro 6

BMW 125d: Viercilinder-in-lijn dieselmotor met BMW TwinPower Turbo techniek (multi-stage hoge druk turbolading met variabele turbine geometrie, common rail directe injectie met solenoid injectoren, max. inspuitdruk: 2.500 bar).
Cilinderinhoud: 1.995 cm3
Max. vermogen: 165 kW (224 pk) bij 4.400
Max. koppel: 450 Nm bij 1.500 – 3.000 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 6,3 sec.
Topsnelheid: 240 km/uur
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,3 – 4,6 l/100 km
CO2-emissie: 114 - 121 g/km
Emissienorm: Euro 6

BMW 120d: Viercilinder-in-lijn dieselmotor met BMW TwinPower Turbo techniek (turbolading met variabele turbine geometrie, common rail directe injectie met solenoid injectoren, max. inspuitdruk: 2.000 bar).
Cilinderinhoud: 1.995 cm3
Max. vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 toeren per minuut
Max. koppel: 400 Nm bij 1.750 – 2.500 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 7,1 sec. (automaat: 7,0 sec.)
Topsnelheid: 228 km/uur (228 km/uur)
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,1 – 4,5 l/100 km (3,9 – 4,3 l/100 km)
CO2-emissie: 108 - 118 g/km (103 – 114 g/km)
Emissienorm: Euro 6

BMW 120d xDrive: Viercilinder-in-lijn dieselmotor met BMW TwinPower Turbo techniek (turbolading met variabele turbine geometrie, common rail directe injectie met solenoid injectoren, max. inspuitdruk: 2.000 bar).
Cilinderinhoud: 1.995 cm3
Max. vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 toeren per minuut
Max. koppel: 400 Nm bij 1.750 – 2.500 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 6,8 sec.
Topsnelheid: 222 km/uur
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,3 – 4,7 l/100 km
CO2-emissie: 113 - 124 g/km
Emissienorm: Euro 6

BMW 118d: Viercilinder-in-lijn dieselmotor met BMW TwinPower Turbo techniek (turbolading met variabele turbine geometrie, common rail directe injectie met solenoid injectoren, max. inspuitdruk: 2.000 bar).
Cilinderinhoud: 1.995 cm3
Max. vermogen: 110 kW (150 pk) bij 4.000 toeren per minuut
Max. koppel: 320 Nm bij 1.500 – 3.000 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 8,3 sec. (automaat: 8,1 sec.)
Topsnelheid: 212 km/uur (212 km/uur)
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,0 – 4,3 l/100 km (3,8 – 4,2 l/100 km)
CO2-emissie: 104 - 114 g/km (99 – 110 g/km)
Emissienorm: Euro 6

BMW 118d xDrive: Viercilinder-in-lijn dieselmotor met BMW TwinPower Turbo techniek (turbolading met variabele turbine geometrie, common rail directe injectie met solenoid injectoren, max. inspuitdruk: 2.000 bar).
Cilinderinhoud: 1.995 cm3
Max. vermogen: 110 kW (150 pk) bij 4.000 toeren per minuut
Max. koppel: 320 Nm bij 1.500 – 3.000 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 8,4 sec.
Topsnelheid: 210 km/uur
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,3 – 4,7 l/100 km
CO2-emissie: 113 - 123 g/km
Emissienorm: Euro 6

BMW 116d: Driecilinder dieselmotor met BMW TwinPower Turbo techniek (turbolading met variabele turbine geometrie, common rail directe injectie met solenoid injectoren, max. inspuitdruk: 2.000 bar).
Cilinderinhoud: 1.496 cm3
Max. vermogen: 85 kW (116 pk) bij 4.000 toeren per minuut
Max. koppel: 270 Nm bij 1.750 – 2.250 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 10,3 sec. (automaat: 10,3 sec.)
Topsnelheid: 200 km/uur (200 km/uur)
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,7 – 4,1 l/100 km (3,6 – 4,1 l/100 km)
CO2-emissie: 97 – 107 g/km (96 – 107 g/km)
Emissienorm: Euro 6

BMW 116d EfficientDynamics Edition: Driecilinder dieselmotor met BMW TwinPower Turbo techniek (turbolading met variabele turbine geometrie, common rail directe injectie met solenoid injectoren, max. inspuitdruk: 2.000 bar).
Cilinderinhoud: 1.496 cm3
Max. vermogen: 85 kW (116 pk) bij 4.000 toeren per minuut
Max. koppel: 270 Nm bij 1.750 – 2.250 toeren per minuut
Acceleratie [0 – 100 km/uur]: 10,4 sec.)
Topsnelheid: 195 km/uur
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,4 – 3,8 l/100 km
CO2-emissie: 89 – 101 g/km
Emissienorm: Euro 6


Volledige persmap Duits

Volledige persmap Engels


Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is off course a LSD mounted between the rear axle" JC

Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15095

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#2 » 16 Jan 2015, 21:07

De F20:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De F21:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De persfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is off course a LSD mounted between the rear axle" JC

Gebruikersavatar
CaptainPeter
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1761

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#3 » 17 Jan 2015, 07:30

Mooie post weer Joop!

Zo had ie vanaf het begin moeten zijn, meer de echte zoon ipv het verloren schaap.
Best wel een ingrijpende facelift, maar was wel nodig na al het commentaar over de styling.

Voorkant niet echt een verrassing, achterkant daarintegen wel.
Middenconsole ook weer ietsjes sjieker, erg geslaagd allemaal.

Alleen het motorengebied toch (voor mij althans) teleurstellend vwb de benzinemotoren.
Alles 25% bijtelling helaas, en ook geen hybride, jammer!

Al met al voor mij iig de mooiste hatch van dit moment...... :ja:


BMW 118i Sportline.......Het Verhaal!

Zin en vooral.......Onzin!

"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-

Gebruikersavatar
ibinco
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3486

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#4 » 17 Jan 2015, 09:06

Yup! Me gusta :ja: Geslaagde facelift.



Gebruikersavatar
performance
BMW v/h Jaar
BMW v/h Jaar
Berichten: 4543

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#5 » 17 Jan 2015, 11:11

Net alsof hij al jaren bestaat :Klappen:


320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator
Moderator
Berichten: 20580

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#6 » 17 Jan 2015, 11:19

Lekker opgefrist, achterlichten zijn netter en passen beter bij de rest van het gamma zo. De 114i is foetsie, alles is opgeschoven naar de 120i, de pre-LCI 116i heeft net zo veel vermogen als de LCI 118i straks.

Interieur was al top, paar kleine wijzigingen. Idrive zit er nog wel in, voor hoe lang nog...



Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15095

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#7 » 17 Jan 2015, 12:07

De nieuwe 7-serie krijgt een Touchscreen navigatie; dus wellicht dat de knop op den duur gaat verdwijnen.

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1075957


Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is off course a LSD mounted between the rear axle" JC

Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15095

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#8 » 18 Jan 2015, 01:22



Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is off course a LSD mounted between the rear axle" JC

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator
Moderator
Berichten: 20580

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#9 » 18 Jan 2015, 08:08

He gelukkig, die urban line die je zo vaak ziet rijden blijft gelukkig ook :duh:



Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15095

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#10 » 18 Jan 2015, 15:36

Zou nu waarschijnlijk iets meer gekozen worden aangezien die gekke wit-accenten weg zijn...

...zag er pas nog eentje rijden trouwens van het pre-facelift; maar het is echt geen pan.


Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is off course a LSD mounted between the rear axle" JC

Gebruikersavatar
Adnan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1565

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#11 » 22 Jan 2015, 11:42

Much better I tell ya......

Greetzz
Adnan

:Mpower: rulezzz


______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15095

Re: Facelift F20/F21 1 serie

Bericht#12 » 27 Mar 2015, 20:34

Morgen bij de dealer te bekijken naast de 2er cabrio.


Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is off course a LSD mounted between the rear axle" JC

Terug naar “BMW 1 series nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast