BMW presenteert de nieuwe 1-serie (F40)

Moderators: Moderator team, Beheerder

Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16124
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: E90 335i
Locatie: Fryslân

29 mei 2019, 08:14

BMW heeft de vorige A-klasse opnieuw geïntroduceerd. Vind hem totaal niet meer het 1-serie model hebben wat de E87 en F20 wel hadden.
Daarnaast achterwielaandrijving weg. Hij zal best goed sturen maar voor betaalbare (RWD) fun kun je bij BMW niet meer terecht.

Jammer.


"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Dutch79
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 8828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

29 mei 2019, 08:23

Die nieren op de laatste modellen van BMW zijn niet om aan te zien. :( :( :( :( :( :(
Vraag me af of dit nog gaat wennen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 4622
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Type Auto: E93 325iAM
Locatie: N.W. Brabant

29 mei 2019, 08:33

Aftermarket zal hier vast op inspringen
Gebruikersavatar
Dutch79
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 8828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

29 mei 2019, 08:38

Aan de grootte verander je weinig. Zeker bij bv de nieuwe X7 is die echt bizar. Onbegrijpelijk.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 4622
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Type Auto: E93 325iAM
Locatie: N.W. Brabant

29 mei 2019, 08:50

De grootte benoemde je niet specifiek, ik kan me zo enorm storen aan de nieuwe 'mesh'-look die ze de laatste tijd toepassen (daar zal vast een 'old-school' look in het aftermarket circuit voor verschijnen).

Vind de grootte van de einser nieren an-sich wel meevallen t.o.v. de overige nieuwere series.
Gebruikersavatar
6xLekker
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 104
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

29 mei 2019, 11:11

Sean750 schreef:
28 mei 2019, 12:35
Ik hoop dat er op in de toekomst een brute achterwiel aangedreven 1 serie grande coupe uit komt,
Gaat niet gebeuren. Er komt een 2 serie gran coupé met voorwielaandrijving gebaseerd op de nieuwe 1 en de nieuwe 4GC blijft achterwielaandrijving.
Dan wordt het toch een snelle 3 serie over een paar jaar. Of als ik een grote prijs win met de Staatsloterij een :Mpower: 850i
:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
Vod
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 729
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 E89 sDrive aut.

29 mei 2019, 19:11

Man, man, die nieren gaan echt niet wennen. Ze worden steeds groter en gaan op een fietsenrek lijken.
En van RWD naar FWD daar kan ik voor sommige modellen nog begrip opbrengen.
En het lijkt er ook op dat vele groffe lijnen, gaten en zwarte contrast delen helemaal in zijn :duh:
Waar is de subtiele schoonheid van BMW gebleven?
Gebruikersavatar
sitechris
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
Type Auto: BMW M140i
Contacteer:

01 jul 2019, 20:17

Opvallend. In onze buurlanden zijn de prijzen al bekend maar in NL nog geen nieuws. Ben toch benieuwd wat de M135i gaat kosten. Downsizing en zuinigere motor moet toch in de portemonnee gevoeld kunnen worden? Of ben ik dan naïef?
Auto: BMW M140i
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Vod
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 729
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 E89 sDrive aut.

01 jul 2019, 21:22

De vanaf prijs in Duitsland voor de 118i ligt zo'n € 1000 hoger dan het oude model.
Dat valt dus mee maar ik ben benieuwd naar de andere prijzen.
Gebruikersavatar
RvL
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22

02 jul 2019, 06:57

Met een produktiedatum van 14 mei dit jaar is mijn auto ongeveer uit de laatste produktie-run van de F20. 'Net op tijd' en mijn voorkeur is dus wel duidelijk...

Voorwielaandrijving is natuurlijk dealbreaker #1. Eigenlijk maakt het dan al niet meer uit hoe'ie er uit ziet... :D

Ook op dit model zijn de nieren weer véél te groot. Ik kan er niet aan wennen. BMW heeft ook duidelijk te veel naar de A klasse gekeken vind ik. En als je de nieren weghaalt kun je er net zo makkelijk 2 of 3 andere merknamen op plakken. Mooi of niet, maar de F20 had nog echt een eigen smoel. Meer een mini-station dan een echte hatchback met z'n lange neus, de ver doorgetrokken rechte daklijn en het relatief kleine passagiersdeel. Allemaal niet het meest praktisch maar wel lekker eigenwijs en apart. De F20 lijkt uiterlijk en technisch op geen enkele andere auto uit zijn klasse. Dat kun je van de F40 niet zeggen.

Ook met de F40 schuift BMW weer verder op naar 'middle-of-road', veilig en succesverzekerd ontwerpen. De marketing executives hebben nu meer vingers in de pap dan de eigenwijze engineers en pistonheads bij BMW lijkt het. Ik mis ook hier het ingetogen, sportieve en subtiele waar de E9x het beste voorbeeld van is. Het wordt/is allemaal steeds meer 'in your face' en schreeuwerig.

Maar hij zal vast als een trein gaan verkopen. En daar gaat het tenslotte om. :P
2019 - F20 LCI 120d :Mpower: Sport Shadow

Showroom
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 445
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

02 jul 2019, 08:19

Ja jammer dit. De Duiters zijn dermate veel naar elkaar aan het kijken dat ze feitelijk de zelfde autos aan het maken zijn. Naar mijn idee maakt het in deze series en tijd weinig uit welke van de 3 je koopt. Het ontloopt elkaar nauwelijks.
Gebruikersavatar
RvL
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22

02 jul 2019, 19:16

sitechris schreef:
01 jul 2019, 20:17
Ben toch benieuwd wat de M135i gaat kosten. Downsizing en zuinigere motor moet toch in de portemonnee gevoeld kunnen worden?
Vast wel... maar waar 'laat' je die tig duizend euro dan die je bij moet passen om van die kleine voordelen te kunnen genieten? :twisted:
2019 - F20 LCI 120d :Mpower: Sport Shadow

Showroom
Gebruikersavatar
discus
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1894
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: F32 428i en F30 320i

02 jul 2019, 19:51

DHC schreef:
29 mei 2019, 07:54
Zal wel de enige zijn, maar wat een lelijk ding, lijkt wel een opgeblazen mini of 2 serie.

Interieur vind ik wel mooi.
Nee hoor, je ben niet de enige.
Voor haar F30 320i
Voor mij F32 428i
Gebruikersavatar
Vod
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 729
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 E89 sDrive aut.

06 jul 2019, 11:52

Volgens nog niet bevestigde bronnen wordt de vanafprijs van de nieuwe 1 serie 118i (140 pk) € 33.900. Ter vergelijk; het uitgaande model 118i (136 pk) kost nu € 31.749
Dus dat is voor NL een best stevige verhoging . Doen ze in Duitsland beter met een verhoging van ca € 1000. Zal wel weer aan Den Haag liggen :nou:

Verhouding tot de concurentie:
Audi A3 Sportback 35 TFSI Pro Line (150 pk) – 36.900 euro
BMW 118i (140 pk) – 33.900 euro
Mercedes-Benz A180 (136 pk) – 33.211 euro
Laatst gewijzigd door Vod op 11 jul 2019, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roland
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 12365
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

06 jul 2019, 12:13

Dus de 118i word de lichtste versie?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 series nieuws”