BMW presenteert de nieuwe 1-serie (F40)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Doe mij maar gewoon de oude 8)


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Alex VB
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2020, 08:38
Type Auto: BMW 118IA Executieve Edition

Ik vind het persoonlijk een mooier model dan de vorige 2.

Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak en ik kan niet wachten totdat we onze in ontvangst mogen nemen.

Volgens Keram staat de uitleverdatum in week 49. Maar omdat het een leasewagen is kan het ook januari 2021 worden :(
Efficiency is Intelligent Lazines (David Dunham)
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24772
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Nog even geduld, ik zou best die 128Ti wel eens willen sturen, die ziet er met de rode accenten helemaal niet verkeerd uit!
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11477
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Ik vind nieuwe 1 ook erg geslaagd. We hebben het dan over het uiterlijk, niet over de aandrijving.
Wel begrijpelijk, maar minder leuk.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
sitechris
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 237
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
Type Auto: BMW M340i
Contacteer:

Arjan schreef: 16 okt 2020, 15:38 Nog even geduld, ik zou best die 128Ti wel eens willen sturen, die ziet er met de rode accenten helemaal niet verkeerd uit!
Ja eens, dat is best een interessante auto.
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
TanteLien5
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2020, 22:19


Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: viewforum.php?f=1

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team
Gebruikersavatar
sitechris
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 237
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
Type Auto: BMW M340i
Contacteer:

Ik heb de 128ti recent gereden en ik was best onder de indruk. Het is een 'sophisticated' hothatch. Dus vrij stil (zeker van buiten), mooi interieur, redelijk comfortabel (dempers wel tikje stug) en prachtig interieur. Qua rijden zit er ook nog wel een vermakelijk laagje in, je merkt dat de achterkant van deze BMW net wat losser is dan bv een Golf GTI. Bij gaslos komt achterzijde om en ook in bochtwerk merk je dat de auto vrij fanatiek de binnenkant van de bocht zoekt. Voor een FWD echt dikke prima. Wel merk je (zeker op vochtig asfalt) dat de voorwielen af en toe lastig hebben voor tractie. Dan heb je beetje torque steer en heel soms wheelhop (op nat asfalt). Dat hoort er een beetje bij. Het motorgeluid is vrij tam, al krijg je in sportmode wat nepgeluid erbij. Wel goed gedaan, maar blijft natuurlijk wel fake. Als je meer/beter geluid wilt zul je echt met je uitlaat aan de slag moeten gaan. Aan de andere kant stoort het me niet automatisch dat de auto relatief stil is, past wel bij het type auto.

Het is lastig vergelijken met de vorige Einser, al heb ik zelf een BMW M140i gehad. Die is qua motor (performance, geluid en loop) en versnellingsbak superieur, maar op alle andere onderdelen vind ik de 128ti meer geslaagd. Ook qua rijden en onderstel. De M140i is in basis geen scherpe auto, de 128ti is dat in basis veel meer (ondanks FWD). En qua interieur, comfort, ruimte, connectiviteit, brandstofverbruik is de nieuwe Einser echt beter. Plus dat de 128ti anno 2021 natuurlijk wat minder kost dan een zescilinder (veel minder BPM).

Ik zal tzt de uitgewerkte review nog eens posten maar voor nu staat de 128ti wel hoog bij mij op de shortlist. Ik rijd nu in een Fiesta ST en dat is best wel een puristisch gebakje. Enorm speels, enorm leuk (leukste FWD-er die je op dit moment kunt kopen) en een enorme schreeuwlelijk (ook leuk). Maar niet perse een auto die geschikt is voor dagelijks gebruik en natuurlijk ook een auto uit het B-segment (klein, harde plastics etc). Als ik deze ga vervangen (in 2022) wil ik wel weer iets meer een allrounder met een scherp randje. De 128ti tikt die vinkjes wel mooi af zeg maar.
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Leuk verhaal! Mij trekt de ti ook wel erg.. Lijkt me voor dagelijks gebruik een heerlijke volwassen wagen waar je ook genoeg fun mee kunt hebben.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Helder verhaal… Zou BMW’s eer ook te na zijn om hier niet iets dynamisch van te maken, al valt hun USP met achterwielaandrijving wel weg en konden ze zich daarmee ook echt onderscheiden. Nu voelt het voor mij toch een dertien in een dozijn auto, hoe goed BMW ook hun best doen/hebben gedaan.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24772
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

De klant beslist, er zijn er blijkbaar meer die ruimte prefereren boven RWD.

Aldus BMW
blatus
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2021, 15:08

Ik had laatst in Italië de 2serie als huurauto. Als deze dezelfde rijkwaliteiten vertoond dan zou het een prima auto voor in de stad zijn, maar op de snelweg gaat die niet indruk maken... ziet er wel mooier uit dan de vorige versie qua uiterlijk!
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2965
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

De 2 Gran Coupé ?
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
sitechris
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 237
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
Type Auto: BMW M340i
Contacteer:

sitechris schreef: 04 aug 2021, 08:16 Ik heb de 128ti recent gereden en ik was best onder de indruk. Het is een 'sophisticated' hothatch. Dus vrij stil (zeker van buiten), mooi interieur, redelijk comfortabel (dempers wel tikje stug) en prachtig interieur. Qua rijden zit er ook nog wel een vermakelijk laagje in, je merkt dat de achterkant van deze BMW net wat losser is dan bv een Golf GTI. Bij gaslos komt achterzijde om en ook in bochtwerk merk je dat de auto vrij fanatiek de binnenkant van de bocht zoekt. Voor een FWD echt dikke prima. Wel merk je (zeker op vochtig asfalt) dat de voorwielen af en toe lastig hebben voor tractie. Dan heb je beetje torque steer en heel soms wheelhop (op nat asfalt). Dat hoort er een beetje bij. Het motorgeluid is vrij tam, al krijg je in sportmode wat nepgeluid erbij. Wel goed gedaan, maar blijft natuurlijk wel fake. Als je meer/beter geluid wilt zul je echt met je uitlaat aan de slag moeten gaan. Aan de andere kant stoort het me niet automatisch dat de auto relatief stil is, past wel bij het type auto.

Het is lastig vergelijken met de vorige Einser, al heb ik zelf een BMW M140i gehad. Die is qua motor (performance, geluid en loop) en versnellingsbak superieur, maar op alle andere onderdelen vind ik de 128ti meer geslaagd. Ook qua rijden en onderstel. De M140i is in basis geen scherpe auto, de 128ti is dat in basis veel meer (ondanks FWD). En qua interieur, comfort, ruimte, connectiviteit, brandstofverbruik is de nieuwe Einser echt beter. Plus dat de 128ti anno 2021 natuurlijk wat minder kost dan een zescilinder (veel minder BPM).

Ik zal tzt de uitgewerkte review nog eens posten maar voor nu staat de 128ti wel hoog bij mij op de shortlist. Ik rijd nu in een Fiesta ST en dat is best wel een puristisch gebakje. Enorm speels, enorm leuk (leukste FWD-er die je op dit moment kunt kopen) en een enorme schreeuwlelijk (ook leuk). Maar niet perse een auto die geschikt is voor dagelijks gebruik en natuurlijk ook een auto uit het B-segment (klein, harde plastics etc). Als ik deze ga vervangen (in 2022) wil ik wel weer iets meer een allrounder met een scherp randje. De 128ti tikt die vinkjes wel mooi af zeg maar.
Zoals beloofd hier nog even de uitgebreide review.
https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-128ti-2021/
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 series nieuws”