BMW presenteert de nieuwe 1-serie (F40)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

BMW komt met de nieuwe 1 serie, modelcode F40. De grootste verandering ten opzichte de twee voorgaande generaties is de ommezwaai naar voorwielaandrijving voor de basismodellen, gelijk aan de 2er Active Tourer en 2er Gran Tourer... Het topmodel, de M235i zal vierwielaandrijving krijgen en gaan concurreren met de Audi S3 en Mercedes Benz A45.

Wat vinden we ervan en heeft het voor jullie meerwaarde om in het geval van deze 1 serie voor BMW te kiezen of iets van de andere merken als concurrent?

De samenvatting
De Highlights
De specificaties en technische gegevens
Volledig persbericht (EN)
Persbericht kort (EN)
De Highlights (EN)
BMW PressClub Nederland schreef:De nieuwe BMW 1 Serie.
27.05.2019 Persmap TOP

Derde generatie BMW 1 Serie wendbaarder, ruimer interieur en typisch BMW.

Met de nieuwe BMW 1 Serie (brandstofverbruik gecombineerd: 3,8-7,1 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 100-162 g/km) breekt een nieuw tijdperk aan. De derde generatie van dit succesvolle premium compacte model is gebaseerd op het moderne BMW voorwielaandrijvingsplatform. Daarmee combineert de nieuwe BMW 1 Serie het kenmerkende rijplezier van BMW met een aanmerkelijk ruimer interieur. De nieuwe BMW 1 Serie is sportief, veilig en hoogwaardig afgewerkt, heeft een fris design, de nieuwste connectiviteit en is een echte BMW met een sterk eigen karakter.

De derde generatie van de BMW 1 Serie beleeft zijn wereldpremière op de allereerste editie van #NEXTGen – het nieuwe infotainmentplatform van BMW Group – van 25 tot 27 juni 2019 bij BMW Welt in München. Meer informatie over de showroomintroductie en prijzen van de nieuwe BMW 1 Serie volgen eind juni 2019.

Met een geavanceerd onderstel, innovatieve technologie en integratie van alle voor de rijdynamiek belangrijke componenten en regelsystemen is de nieuwe BMW 1 Serie aanmerkelijk wendbaarder dan voorheen – zowel met de nieuwe voorwielaandrijving als met de intelligente vierwielaandrijving BMW xDrive. BMW heeft tijdens de vijfjarige ontwikkeling van het nieuwe model alle kennis benut die binnen BMW Group is vergaard met voorwielaandrijving in andere modellen. Daarmee heeft de nieuwe BMW 1 Serie een rijdynamiek die ongekend is bij voorwielaangedreven auto’s. De BMW 1 Serie is hiermee de nieuwe norm in het premium compacte segment.

Dankzij moderne voertuigarchitectuur biedt de BMW 1 Serie – van de vorige generaties zijn inmiddels al meer dan 1,3 miljoen exemplaren geproduceerd – in zijn derde generatie duidelijk meer interieurruimte bij bijna gelijke buitenafmetingen. Van die extra ruimte profiteren met name de achterpassagiers, terwijl ook de bagageruimte is gegroeid. De nieuwe BMW 1 Serie is er louter als vijfdeurs. Hij is met een lengte van 4.319 mm precies 5 mm korter dan zijn voorganger. De breedte is met 34 mm toegenomen tot 1.799 mm en de hoogte met 13 mm tot 1.434 mm. De wielbasis bedraagt nu 2.670 mm – 20 mm minder dan de vorige generatie.

Nieuw gezicht, grotere BMW nierengrille.
De nieuwe BMW 1 Serie heeft letterlijk een nieuw gezicht: de karakteristieke BMW nierengrille is groter en nadrukkelijker aanwezig en voor het eerst zijn ook in dit model beide helften ervan in het midden met elkaar verbonden.

Het sportieve topmodel, de BMW M135i xDrive (verbruik gecombineerd: 6,8-7,1 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 155-162 g/km) is voorzien van een markant, op de autosport geïnspireerd rooster met Mesh effect, in plaats van de klassieke verticale spijlen. De koplampen zijn schuin geplaatst en geven de nieuwe BMW 1 Serie een frisse, jeugdige uitstraling. De optioneel te bestellen full-LED-koplampen – desgewenst in een adaptieve uitvoering – ogen bijzonder modern.

Geprononceerde grille en duidelijke wigvorm.
Van opzij gezien heeft de nieuwe BMW 1 Serie de kenmerkende BMW sharknose, geprononceerde grille, een duidelijke wigvorm, lage zijruiten en een C-stijl met de voor BMW typerende Hofmeister-knik. Spaarzame, heldere lijnen en verfijnde oppervlakken geven de nieuwe BMW 1 Serie een atletische uitstraling. De achterzijde oogt solide dankzij de brede taille en de schuine plaatsing van de achterste dakstijlen. De markante schouderpartij geeft de auto een stabiel aanzien. De brede, tweedelige achterlichten versterken de stabiele en solide uitstraling en ogen door hun ranke en ongekunstelde vormgeving zeer modern. De optioneel te bestellen full-LED-achterlichten vallen op door een boogvorm aan de zijkant van het vlakke deel. Het is een nieuwe interpretatie van de zogenoemde L-design. De opvallend vormgegeven eindpijpen van het uitlaatsysteem hebben een diameter van 90 mm (zelfs 100 mm en schuin naar onder afgesneden voor de BMW M135i xDrive) en maken het sportieve uiterlijk compleet. BMW biedt voor de nieuwe BMW 1 Serie keuze uit talrijke nieuwe lichtmetalen wielen, in maten vanaf 16 inch, en als optie voor het eerst ook wielen van zelfs 19 inch.

Panoramadak en van achter verlichte interieurlijsten.
Het elektrisch te bedienen panoramadak, dat voor het eerst een optie is voor de BMW 1 Serie, laat meer licht toe in het interieur. Dat geeft ook een ruimtelijk gevoel. Het interieur is afgewerkt met hoogwaardige materialen en innovatieve details, zoals de voor het eerst bij BMW te bestellen optionele interieurlijsten die van achter verlicht zijn. Ze zijn er in drie designs en voor de achtergrondverlichting is te kiezen uit zes kleuren. Slim gegroepeerde bedieningselementen van bijvoorbeeld de verwarming en de klimaatregeling of voor de diverse rijfuncties verhogen het bedieningsgemak, terwijl de functionele opbergmogelijkheden – zoals het vak vóór de versnellingshendel, dat optioneel is in combinatie met Wireless Charging voor smartphones – zorgen voor extra comfort.

Twee displays in de BMW Live Cockpit Professional – elk met een schermmaat van 10,25 inch – bieden toegang tot het optionele infotainmentaanbod van het nieuwe BMW Operating System 7.0. De vormen van de schermen weerspiegelen het nieuwe design van de BMW nierengrille. Het centrale Control Display is zoals gebruikelijk in een BMW op de bestuurder gericht en optimaal in zijn blikveld geplaatst. Met de 9,2 inch grote fullcolour BMW Head-Up Display, die voor het eerst optioneel in de BMW 1 Serie beschikbaar is, kan de bestuurder alle informatie op het scherm zien zonder dat hij zijn blik van de weg hoeft af te wenden.

Meer interieurruimte.
In de nieuwe BMW 1 Serie hebben de inzittenden aanmerkelijk meer ruimte dan in zijn voorganger, vooral achterin. De instap is daardoor gemakkelijker en de knieruimte achterin is met 33 mm gegroeid. De hoofdruimte achterin is – indien het panorama-schuifdak aanwezig is – met 19 mm toegenomen. Daarnaast hebben de achterpassagiers 13 mm meer ruimte op ellebooghoogte, terwijl de inzittenden voorin maar liefst 42 mm meer elleboogruimte hebben.

De bagageruimte meet nu 380 liter, 20 liter meer dan voorheen. Met de achterbankleuning omgeklapt bedraagt de ruimte zelfs 1.200 liter. Bovendien is de minimale breedte van de bagageruimte toegenomen met 67 mm. En voor het eerst is de BMW 1 Serie ook te bestellen met elektrische bediening van de bagageklep.

Drie uitrustingslijnen en een topmodel.
De nieuwe BMW 1 Serie is in drie uitrustingslijnen te bestellen, die zich zowel wat betreft uiterlijk als interieur van elkaar onderscheiden. In het Model Luxury Line ligt de nadruk vooral op verfijning en comfort, met carrosseriedelen in Aluminium satiniert en interieurbekleding in Leder ‘Dakota’. Het Model Sport Line is voorzien van accenten in Schwarz, raamlijsten in BMW Individual Hochglanz Shadowline en sportstoelen. Het Model M Sport is voorzien van accenten in Aluminium satiniert, een voorspoiler en een onderbumper met specifiek gevormde luchtinlaten en een BMW M achterbumperinzet in hoogglanzend Schwarz.

Het topmodel is de BMW M135i xDrive. Die is voorzien van onder meer het rooster met Mesh effect in de BMW nierengrille, afgeschuinde eindstukken van het uitlaatsysteem in de kleur Cerium Grey en de BMW M achterspoiler in de kleur van de carrosserie.

Geavanceerde architectuur met voorwielaandrijving en innovatieve aandrijftechniek.
De derde generatie van de BMW 1 Serie is voor het eerst gebaseerd op de geavanceerde BMW voorwielaandrijvingsplatform. Daarmee combineert de auto een rijdynamiek die in zijn segment de nieuwe norm is met aanmerkelijk meer interieurruimte. Met toepassing van alle kennis en ervaring die BMW Group heeft opgedaan met voorwielaangedreven auto’s en de technologieoverdracht van BMW i naar BMW is de nieuwe BMW 1 Serie na een ontwikkelingstijd van vijf jaar een echte BMW met een sterk eigen karakter.

Alle modelversies zowel met voorwielaandrijving als met de intelligente vierwielaandrijving blinken uit door een grotere wendbaarheid dan zijn voorganger. De snelle en precieze reacties op de stuurinput zorgen voor een nog betere rijervaring. Een belangrijke factor daarbij is de uit de BMW i3’s (stroomverbruik gecombineerd: 14,0-14,6 kWh/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km) bekende ARB-technologie (Aktornahe Radschlupfbegrenzung). Die onderdrukt het doorslippen van de voorwielen. Hierdoor verbeteren tractie, stuurgedrag en rijden op natte wegen significant. De technologie wordt nu voor het eerst toegepast in een auto met verbrandingsmotor. Met de in de BMW 1 Serie standaard ARB-technologie is de doorslipregeling in het motormanagement geïntegreerd in plaats van in de Dynamische Stabiliteits Controle (DSC). Door de kortere lijnen in de regelelektronica wordt de informatie drie keer zo snel doorgegeven en verwerkt. Voor de bestuurder voelt het alsof het systeem tot wel tien keer sneller reageert.

In de nauwe samenwerking met de DSC reduceert ARB voelbaar de neiging tot onderstuur bij accelereren. De ARB-technologie wordt ondersteund door het eveneens standaard aanwezige BMW Performance Control, dat onder- en overstuur reguleert. Al voordat de limiet wordt bereikt, doet het systeem gerichte, subtiele remingrepen op de wielen aan de binnenzijde van de bocht en zorgt zo voor een neutraal bochtengedrag.

Behalve met het toch al dynamische, op de individuele motorisering afgestemde, standaard onderstel en het M Sport onderstel dat 10 mm is verlaagd, is de nieuwe BMW 1 Serie optioneel ook leverbaar met het Adaptief onderstel met VDC (Variable Damper Control). De bestuurder kan dan kiezen uit twee dempingskarakteristieken – Comfort en Sport. Elke motorvariant van de nieuwe BMW 1 Serie is voorzien van de multilink-achterwielophanging.

Twee modellen met intelligente vierwielaandrijving BMW xDrive.
De ARB-technologie en BMW Performance Control behoren ook in de BMW 120d xDrive (verbruik gecombineerd: 4,5-4,7 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 117-124 g/km) en de BMW M135i xDrive tot de standaarduitrusting. Beide zijn standaard uitgerust met de intelligente vierwielaandrijving BMW xDrive. De BMW M135i xDrive is verder standaard voorzien van een nieuw ontwikkeld mechanisch Torsen- sperdifferentieel op de vooras en geeft de auto een nog sportiever karakter.

Het sperdifferentieel is geïntegreerd in de standaard 8-traps Steptronic Sport transmissie met Launch Control, die al in de eerste en tweede versnelling optimaal het maximumkoppel van 450 Nm op het wegdek overbrengt. De nog directer reagerende M Sport Steering van de BMW M135i xDrive doet nog een schepje bovenop de superieure wegligging en het bochtengedrag. De M Sport remmen zorgen te allen tijde voor een betrouwbaar, krachtig remvermogen. M Sport Steering en M Sport remmen zijn optioneel ook voor de andere modelversies van de nieuwe BMW 1 Serie te bestellen.

Twee benzine- en drie dieselmotoren bij introductie.
Voor de nieuwe BMW 1 Serie biedt BMW keuze uit 3- en 4-cilinder-in-lijnmotoren van de nieuwste generatie van de BMW EfficientDynamics motorenfamilie. Die zijn dankzij veel kleine verbeteringen zuiniger, schoner en voor een deel sterker dan hun voorgangers.Bij de introductie zijn twee benzine- en drie dieselmotoren met vermogens van 85 kW (116 pk) in de BMW 116d (verbruik gecombineerd: 3,8-4,2 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 100-110 g/km) tot 225 kW (306 pk) in de BMW M135i xDrive leverbaar. Dit model heeft de sterkste 4-cilinder-in-lijn benzinemotor van BMW Group. De BMW M135i xDrive sprint van 0 naar 100 km/h in slechts 4,8 seconden (4,7 met M Performance Pack, te bestellen vanaf november 2019), de topsnelheid ligt op 250 km/h (begrensd). Ondanks deze indrukwekkende prestaties heeft dit model genoeg aan 6,8-7,1 l/100 km brandstof, bij een CO2-emissie van slechts 155-162 g/km.

De motoren van de BMW 1 Serie voldoen aan de strenge emissienorm Euro 6d-TEMP, maar de BMW 116d voldoet zelfs al aan de nog strengere Euro 6d-norm. De benzinemotoren zijn voorzien van een partikelfilter en de dieselmotoren van een dieselpartikelfilter, een NOx-reductiekatalysator en een SCR-systeem (Selective Catalytic Reduction).

Voor het eerst keuze uit drie aandrijftechnologieën.
De BMW 116d, BMW 118d en BMW 118i zijn standaard voorzien van de verder ontwikkelde handmatig te bedienen zesversnellingsbak. Nieuw is de zeer moderne 7-traps Steptronic transmissie met dubbele koppeling, die optioneel voor de BMW 116d en de BMW 118i leverbaar is. De 8-traps Steptronic transmissie, optioneel voor de BMW 118d en standaard in de BMW 120d xDrive, en de 8-traps Steptronic Sport transmissie in de BMW M135i xDrive verhogen het schakel- en rijcomfort nog verder. Intelligente connectiviteit zorgt ervoor dat beide automatische transmissies hun schakelstrategie aanpassen aan de omstandigheden op de weg.

Assistentiesystemen uit modellen hoger in het BMW gamma.
Talrijke innovatieve rijassistentiesystemen in de BMW 1 Serie zijn afkomstig uit modellen die hoger staan in het gamma van BMW en zijn voor het eerst beschikbaar in het premium compacte segment. Afhankelijk van het systeem worden camerabeelden en gegevens van de radar- en ultrasone sensors gebruikt om de bestuurder te waarschuwen voor gevaar en obstakels in de directe omgeving van de auto; zo nodig kunnen de systemen op basis daarvan met de remmen of de besturing ingrijpen om het ongevalsrisico te minimaliseren. Tot de standaarduitrusting behoren Collision Warning met voetgangersherkenning en City-remfunctie, die ook fietsers signaleert. Eveneens standaard is de bij snelheden tussen 70 en 210 km/h actieve Lane Departure Warning met actieve stuurcorrectie. Optioneel zijn de tot 160 km/h Active Cruise Control – in combinatie met een automatische transmissie met Stop & Go functie – en de Driving Assistant met Lane Change Warning, Rear Collision Warning en Crossing Traffic Alert.

Park Assistant met innovatieve Reversing Assistant.
De nieuwe BMW 1 Serie is optioneel te bestellen met Park Distance Control (PDC), achteruitrijcamera of met Park Assistant, die inparkeren met automatische ondersteuning in parkeervakken parallel aan of haaks op de rijrichting mogelijk maakt, evenals uitparkeren uit parallelle vakken. Nieuw in het premium compacte segment is de innovatieve Reversing Assistant. Die slaat de stuurbewegingen van het laatste traject bij snelheden tot 36 km/h op en kan de auto over een afstand van maximaal 50 meter en een snelheid van maximaal 9 km/h automatisch over exact hetzelfde traject achteruit laten rijden.

Smartphone als autosleutel.
De optionele BMW Digital Key en BMW Intelligent Personal Assistant zijn twee nieuwe, slimme en tot nu toe aan modellen hoger in het BMW gamma voorbehouden voorzieningen die nu hun entree maken in het premium compacte segment. De BMW Digital Key biedt als optie de mogelijkheid de auto via Near Field Communication (NFC) met de smartphone te ver- en ontgrendelen, waarmee de conventionele autosleutel overbodig is. De bestuurder hoeft de smartphone slechts bij de deurgreep te houden om de auto te openen – ook als de batterij van de smartphone leeg is. De motor kan worden gestart als de smartphone op de daarvoor bestemde plaats in de auto ligt of op de draadloze oplaadmogelijkheid (Wireless Charging).

De bestuurder kan de digitale sleutel delen met vijf personen. Hij kan als alternatief ook de BMW Key Card met dezelfde functies gebruiken. De BMW Digital Key is geschikt voor de topmodellen van de Samsung Galaxy met NFC-functionaliteit en Android 8.0 of hoger.

BMW Intelligent Personal Assistant: expert en gesprekspartner.
Onderdeel van het bedieningsconcept van de nieuwe BMW 1 Serie is de in de BMW 3 Serie gelanceerde BMW Intelligent Personal Assistant, die als echte BMW expert bijna alle functies van de auto kent. Na een korte begroeting “Hey BMW” zijn de bediening van de auto en de toegang tot functies en informatie eenvoudig met spraaksturing (Voice Control) te activeren. BMW Intelligent Personal Assistant leert als zelfstandige digitale assistent de gebruiken, wensen en favoriete instellingen van de bestuurder kennen en kan die in de relevante context plaatsen. Maar hij kan ook als ontspannen gesprekspartner dienen. Uniek in vergelijking tot andere digitale assistenten is de mogelijkheid om hem een zelfgekozen naam te geven.

Ontspannen aankomen dankzij Connected Navigation.
Online diensten voor Connected Navigation integreren bij de routeplanning interne en externe informatie. De bestuurder kan vanuit diverse apps bestemmingen rechtstreeks naar het navigatiesysteem in de nieuwe BMW 1 Serie sturen, die opslaan en met de auto synchroniseren.

De Park Assistant biedt de bestuurder ruim voor aankomst keuze uit diverse parkeerlocaties. Deze dienst omvat ook informatie over de dichtstbijzijnde parkeergarage en voorstellen voor een route waarlangs hoogstwaarschijnlijk een parkeerplaats dicht bij de bestemming beschikbaar is. Daarvoor zijn de diensten On-Street Parking Information en ParkNow intelligent geïntegreerd. Ook direct afrekenen voor het parkeren is in bepaalde steden al mogelijk.

Bediening met de iDrive Controller, Touch, Voice Control en gebaren.
De nieuwe BMW 1 Serie biedt keuze uit diverse bedieningsopties. Behalve de klassieke knoppen op de middenconsole en op het stuur zijn ook de iDrive Controller – in combinatie met de BMW Live Cockpit Plus met aanraakschermen – en de standaard aanwezige 8,8 inch grote Control Display met aanraakfunctie de centrale bestanddelen. De BMW Live Cockpit Plus omvat bovendien een navigatiesysteem en de intelligente Voice Control met online spraakverwerking.

De BMW Live Cockpit Professional biedt op basis van BMW Operating System 7.0 behalve het volledig digitale weergave- en bedieningssysteem met twee 10,25 inch grote displays ook een hoge mate van connectiviteit en veel mogelijkheden tot individualisering. Daartoe behoren een zelflerend navigatiesysteem en een multimediasysteem met harddisk. Optioneel is de mogelijkheid van bediening met gebaren.


CO2 EMISSIONS & CONSUMPTION.
BMW 118i fuel consumption combined: 5.7 – 5.0 l/100 km [49.6 – 56.5 mpg imp]; CO2 emissions combined: 129 – 114 g/km

BMW M135i xDrive fuel consumption combined: 7.1 – 6.8 l/100 km [39.8 – 41.5 mpg imp]; CO2 emissions combined: 162 – 155 g/km

BMW 116d fuel consumption combined: 4.2 – 3.8 l/100 km [67.3 – 74.3 mpg imp]; CO2 emissions combined: 110 – 100 g/km

BMW 118d fuel consumption combined: 4.4 – 4.1 l/100 km [64.2 – 68.9 mpg imp]; CO2 emissions combined: 116 – 108 g/km

BMW 120d xDrive (fuel consumption combined: 4.7 – 4.5 l/100 km [60.1 – 62.8 mpg imp]; CO2 emissions combined: 124 – 117 g/m


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Persfoto's


M-sport

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Sportline

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Highlights

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Basis
Afbeelding

Sport Line
Afbeelding

Luxury Line
Afbeelding

M Sport
Afbeelding

Basis
Afbeelding

Sport Line
Afbeelding

Luxury Line
Afbeelding

M Sport
Afbeelding

Basis
Afbeelding

Sport Line
Afbeelding

Luxury Line
Afbeelding

M Sport
Afbeelding

M Sport met wat opties
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De 1-serie met M-performance parts:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ik vind hem erg mooi. :ja:
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Ik vind em gaaf, maar een paar minpunten.
Ook hier zijn de nieren te groot.
De toerenteller tegenovergesteld vind ik echt raar.
Lijkt op Mercedes a klasse, wat ook weer een voordeel Is, want die is ook mooi
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Lucavanthiel
Just getting started
Just getting started
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 apr 2019, 16:38
Type Auto: BMW 320D (EDE) F31

Wat ik vaak heb bij bmw’s is dat wanneer er nieuwe modellen op de markt komen het design mij niet bevalt. En naarmate ik meer naar de auto kijk wordt deze mooier, en blijft deze mooi. Ditzelfde heb ik bij de 1 serie. Dus nog even wachten voor mij!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bimmer van nu: BMW 320D (EDE) F31 2015
De oude bimmer (van oud naar nieuw): 325i, 318i, 518i, 320d
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Idem haha! :Hosanna:
Ik weet nog dat de E60 kwam en toen dacht ik echt wat is dit joh... Nu snap ik niet zo goed wat mij toen tegenstond.
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Lucavanthiel schreef: 27 mei 2019, 21:16 Wat ik vaak heb bij bmw’s is dat wanneer er nieuwe modellen op de markt komen het design mij niet bevalt. En naarmate ik meer naar de auto kijk wordt deze mooier, en blijft deze mooi. Ditzelfde heb ik bij de 1 serie. Dus nog even wachten voor mij!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:lol: dat heb ik ook. In het begin vond ik de f30 niet mooi. Na verloop van tijd kon ik de auto toch waarderen.
De achterkant en het interieur vind ik geslaagd, alleen de voorkant moet ik nog even aan wennen :roll:
F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Ik ben blij dat ik nog een paar jaar heb om aan het model te wennen, ik vind het nu erg op Mercedes A klasse lijken en dat is niet positief bedoeld.
Ik hoop dat er op in de toekomst een brute achterwiel aangedreven 1 serie grande coupe uit komt,
Anders ga ik toch overstappen op een snelle 3 serie, zo wie zo vanaf de eerste keer dat ik die auto zag vond ik het een mooie verschijning.
:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
Sean750
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47

Ik hoop dat er op in de toekomst een brute achterwiel aangedreven 1 serie grande coupe uit komt,
Gaat niet gebeuren. Er komt een 2 serie gran coupé met voorwielaandrijving gebaseerd op de nieuwe 1 en de nieuwe 4GC blijft achterwielaandrijving.
F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein :Mpower: previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Wederom de lelijke grotr nieren inderdaad en een 4cilinder in de 35i. Wat een slechte grap.
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

Geen achterielaandrijving meer, geen 6-pitter meer.. Op zich niet een heel groot probleem aangezien Mini (en dus BMW) al bewezen heeft dat je met die ingredienten best leuke auto's kunt maken. 306pk uit een 2-liter is nog steeds gewoon veel, jammer is alleen dat de potentie wat minder is aangezien de tweeliter al redelijk richting de max van zijn kunnen zal zitten. Geluid is ook wel een dingetje natuurlijk.. Qua design kan ik de nieuwe 1 in ieder geval wel waarderen, zelfs die neus staat me niet tegen. Maar hij zal wel weer een klein (of groot) vermogen gaan kosten..
:Mpower: F31 330d
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Deze einzer vind ik al een stuk beter uitzien dan de vorige. Die nieren....tja.....ik weet het niet 002
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Vind de M-Sport versie erg fraai. Lekker sportief (mooie stoelen ook!) en niet te drukke lijnen. Nieren zijn wat groot ja maar kan ik wel aan wennen.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
DHC
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 167
Lid geworden op: 07 mar 2019, 20:07
Type Auto: F20 116i BR Stage 1

Zal wel de enige zijn, maar wat een lelijk ding, lijkt wel een opgeblazen mini of 2 serie.

Interieur vind ik wel mooi.
Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 series nieuws”