De nieuwe 1 serie (F20)

Plaats reactie
Alpinweiss
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 mei 2009, 14:02
Type Auto: 325i E90 Executive
Locatie: Nijmegen

Ik vind de nieuwe 1 serie een serieus geslaagde bimmer. Je moet hem in het eggie zien en uiteraard minimaal 18 duims velgies erop :ja:


Das magt kein flaus aus
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Alpinweiss schreef:Ik vind de nieuwe 1 serie een serieus geslaagde bimmer. Je moet hem in het eggie zien en uiteraard minimaal 18 duims velgies erop :ja:
+1 :ja:


Vandaag weer 1 zien rijden en hij ziet er echt goed uit!
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Komt wellicht niet als een verrassing, maar dit wordt de 3-deurs F21 1 serie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De patenttekeningen zijn bij een Chinees patentbureau naar boven gekomen...
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Bij een Chinees...... :duh:
Gebruikersavatar
Voutje
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:35

longdude schreef:Bij een Chinees...... :duh:
Denk dat ze daar best veel BMW onderdelen maken?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Voutje schreef:
longdude schreef:Bij een Chinees...... :duh:
Denk dat ze daar best veel BMW onderdelen maken?
Toeleverings bedrijven produceren inderdaad veel in China, maar de controle van BMW is zoooooo streng hierop (en terecht)
Gebruikersavatar
Voutje
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:35

Ik moest erg wennen aan de nieuwe 1, in het echt ziet ie er wel knapper uit.
Ik vind die achterkant gewoon niet zo, alhoewel in 3 deurs is het al iets beter te pruimen.

Komt hier ook weer een coupé en cabrio versie van?

edit: Zie net al een leuke photoshop voorbij komen....zo mag hij er wel uitzien van mij iig :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

Dat ziet er idd goed uit. :ja:
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Peer schreef:Dat ziet er idd goed uit. :ja:
Zeg dat wel zeg, wow... Zéér brute coupé. Laten we hopen dat de Coupé er zo ongeveer gaat uitzien! :In love:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Nu we voorlopig even moeten wachten op de M135i, nu voorlopig (en eindelijk) een spannender motorblokje in de 1 serie in de vorm van de 125i en 125d :autotje spelen:
Driving-Fun.com schreef:Gamma 1 serie uitgebreid voor 2012

Afgelopen herfst introduceerde BMW de nieuwe 1 Serie. Nu wordt het gamma uitgebreid met een aantal nieuwe varianten, waarvan de 125i en 125d het meest interessant zijn. Ook kun je vanaf het voorjaar een M-pakket bestellen.

Sinds de introductie in september zijn er al ruim tweeduizend 1 Series verkocht in Nederland. Terwijl iedereen op het internet over elkaar struikelde om te melden dat de neus lelijk was en de achterlichten op die van een Polo leken, struikelden de klanten over elkaar op weg naar de BMW-dealer.
Ook hier waren we nog niet helemaal enthousiast over de (bijna foutloze) nieuwe 1. De halve redactie heeft een 130i gehad en de andere helft wilde er een. Daarom was het wat teleurstellend dat het nieuwe model vooralsnog alleen in saaie varianten met lage bijtelling leverbaar was.

Er is natuurlijk hoop omdat de M135i eraan komt, maar BMW heeft nu ook al interessante versies. Binnenkort worden namelijk de 125i en 125d de showroom in gerold. Beide modellen hebben een vermogen van 218 pk.
De 125i (met 2,0 liter viercilinder turbomotor) heeft volgens BMW een verbruik van 6,6 liter per 100 kilometer. De 125d neemt genoegen met 4,9 l/100 km en als je een automaat bestelt is dat zelfs 4,8 l/100 km.

En over automaten gesproken: die zijn voorlopig gratis bij de 1, 3 en 5 Serie. Tot eind maart kun je de viercilinder modellen bestellen als Innovation Edition, en die versie is standaard van een achttraps automaat voorzien.

Overigens heeft BMW nog wat nieuwigheden voor het nieuwe jaar. Vanaf het voorjaar kun je de 1 Serie namelijk met M-pakket bestellen. Ook wordt de zuinige 116d EfficientDynamics Edition aan het programma toegevoegd, die met zijn verbruik van 3,8 l/100 km en CO2-uitstoot van 99 g/km nog zeker tot 2015 in de 20% bijtelling valt.
De 1 Serie Coupé en Cabrio zijn nog niet vernieuwd, maar worden dat over een tijdje wel. Dat betekent dat het huidige model in de uitverkoop gaat. De Edition Exclusive en Edition Sport zijn volgehangen met extra’s.
Tevens komt de aangekondigde M-sport versie beschikbaar en wordt de 1 serie ook aardiger om naar te kijken (al zal het never-nooit-niet-moeders-mooiste worden).

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
ibinco
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3484
Lid geworden op: 15 sep 2010, 11:48
Type Auto: BMW I/\/\

Voutje schreef:Ik moest erg wennen aan de nieuwe 1, in het echt ziet ie er wel knapper uit.
Ik vind die achterkant gewoon niet zo, alhoewel in 3 deurs is het al iets beter te pruimen.

Komt hier ook weer een coupé en cabrio versie van?

edit: Zie net al een leuke photoshop voorbij komen....zo mag hij er wel uitzien van mij iig :)
Afbeelding
Zet maar voor de deur! :ja:
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

De M135i Coupe wordt een regelrechte segment killer met die looks en 350+ pk :In love:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

:ja:
Afbeelding
CaptainPeter
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1760
Lid geworden op: 17 dec 2009, 18:14
Type Auto: F20 lci 118iA Exe Sportline
Locatie: Zuid Holland

Vorige week een nieuwe 1 meegekregen van de dealer als leenauto.

M,n e90 gebracht voor de keuring en nieuwe remblokken.

Het was een 116i met urban pakket in een metallic blauwe kleur met 64 km op de teller.
Eerste indruk, voorkant toch niet zo mooi zoals ik al eerder verwacht had.
Achter en zijkant wel aardig maar ook niet meer als dat.
Instappen dan maar, licht aangenaam verrast door de gebruikte materialen, netjes.
Tellerbak beetje klein, navi lekker groot en andere bedienings elementen op de bekende plekken.
Tijd om te vertrekken, ff wennen want geen automaat.
Start/stop systeem direct uitgeschakeld en rijden maar.
Tijdens het schakelen viel mij op dat m,n bovenarm de rechtse wang van de stoel raakte,
ik ben niet zo groot maar nu merkte ik wel dat zo,n 1 een segment kleiner is dan een 3.
Motor reageerde soepel, van onderuit al vrij veel trekkracht.
Kijk, op het middenconsole een leuk knopje gevonden, comfort/sportstand!
Later maar ff uitproberen, eerst maar ff warmdraaien, auto is immers nog maagdelijk.
Wegligging gewoon erg goed, had echt wel het BMW gevoel, stug en comfortabel.
Ook in snelle bochten helde het autootje nauwelijks over.
Tijd voor de sportstand.......volgens het display worden zowel de motor als het
onderstel een tandje strakker gezet, hmmm, dat gaan we uitproberen.
Demping idd voelbaar stugger, begint nu werkelijk ergens op te lijken!
Motortje ook beter bij de pinken, snellere respons met iets meer geluid lijkt het wel.
Beetje inhouden Peter, zeg ik tegen mezelf. Nog geen 100 km op de teller.
Wel veel geruis van de banden in het interieur, bij nader onderzoek waarschijnlijk
te wijten aan de eco-banden. Tja, energie labels.....

Al met al een gemengde indruk,
De 1 is verder naar de 3 gekropen en ik weet niet of ik daar warm voor loop.
Vorige generatie 1 had nog wat speelse trekjes, deze is serieuzer en groter.
Bedoel, vorige generatie zou ik m,n vriendin wel kado willen doen voor erbij,
deze zou meer voor mezelf moeten worden..........
wat dus zeker niet gaat gebeuren!
BMW 118i Sportline.......Het Verhaal!

Zin en vooral.......Onzin!

"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-
Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 series nieuws”