De nieuwe 1 serie (F20)

Plaats reactie
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ik moet zeggen, dat de 1 hier wel aggressiever uitziet, zo met die koplampen :P

Normaal vind ik ze een beetje 'duf' uitzien, maar hier :ja:


Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Hij stond al op pagina 12 van het F20 1er draadje Michiel... :wink: :

http://www.bmwe90forum.nl/viewtopic.php ... 08#p114108

net als de info twee posts later:

http://www.bmwe90forum.nl/viewtopic.php ... 15#p114115

Topics even samengevoegd, aangezien er inmiddels meer foto's bij de link van Michiel staan....
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Cheers Joop!
lucky
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1133
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:29
Type Auto: G80
Locatie: -Belgie

Gisteren naar een voorstelling geweest van de nieuwe 1 vierdeurs.
Uiterlijk vond ik hem mooi en niet radikaal een nieuw model,de lijnen van de "oude"zijn ook weer terug te vinden :ja:
Binnenzijde lijkt me heel funktioneel en ogen de gebruikte materialen van een ietswat steverige en hogere kwaliteit.
Groot handikap is de prijs,ik verschoot van zijn prijskaartje!!
Deze wagen met een karig aantal opties zit al vlug aan de 35.000euro,ik denk dat hij het zeer moeilijk gaat krijgen tegenover zijn konkurrenten uit de vag-stal :?:
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

Vanochtend ook in wat nieuwe einers gezeten en bekeken.
Niet dat ik helemaal over ben, maar eerlijk is eerlijk. Ik vind hem mooier dan de oude.
herken ook een hoop dingen die Joop schreef in een eerdere review.
Alleen het is BMW en daar is een redelijke prijs aan gekoppeld.
Het wordt wellicht eerder een lease auto of een auto voor de liefhebber. Voor de simpele nederlandse wereldburger vermoed ik dat hij wat te duur is.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

...of je moet 'm kaal redelijk nemen, dan blijft de prijs nog enigszins behapbaar, maar je schijnt te mogen zeggen dat je ook met een 1er Premium rijd en dat zou de prijs moeten rechtvaardigen....

...vanochtend ook nog maar even een bakkie gedaan bij de dealert; even bijgekletst en de nieuwe aanwinst van me zelf geshowed.

Nog even mezelf verlekkerd aan de 1M die er stond en de M3 Track Edition die in goed gezelschap waren van tevens een X6M.

De witte M3 stond in Assen, die diende als reserveonderdelenauto voor de GT4 M3's van Ekris, dus die heb ik helaas niet kunnen bekijken. Er stond nog wel een M6 en een M3 sedan boven; helaas financieel geheel onaantrekkelijk voor mij met mijn kilometers.

De nieuwe 1er was overigens daarmee ook al weer snel vergeten; ofwel nog even de spannendere versies van nieuwe 1 afwachten voordat ik er erg warm voor loop (als dat überhaupt gebeurd).
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
wally
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1166
Lid geworden op: 19 apr 2011, 20:16
Type Auto: 330i

Gister op de iaa de 1 uitvoerig bekeken. Hij ziet er goed uit, beter dan op de fotos. Maar er stond er ook een met m-pakket. Wat is het dan een andere auto zeg, echt een wereld van verschil. Dan is hij echt prachtig. Zowel van binnen als van buiten.
angel335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4221
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
Locatie: prov. utrecht

vandaag bij ekris veenendaal(waren we gister ook :duh: )gereden met 118i(rode met 18inch)auto rijdt erg goed,mis wel de 6cil roffel,turbo fluit en ploft leuk,materiaalkeuze beter als van de x1,maar voel eens aan het dashboardkastje :oops: ,dat is zelfs in mijn e30 beter,verder wel goede indruk van de auto,zit in i-drive wel viel spielerei zoals b.v meters voor koppel en pk a la nissan. auto wordt erg prijzig als je de leuke opties aantikt zoals leder, nav,xenon enz.(schrik ook niet van het led balkje bovenkant koplamp a la audi en de richtingaanwijzer in spiegel) :mrgreen:
F10 535IX
Acidfever
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1386
Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
Locatie: Omgeving Rotterdam

wally schreef:Gister op de iaa de 1 uitvoerig bekeken. Hij ziet er goed uit, beter dan op de fotos. Maar er stond er ook een met m-pakket. Wat is het dan een andere auto zeg, echt een wereld van verschil. Dan is hij echt prachtig. Zowel van binnen als van buiten.
Ik heb deze even op de kiek gezet gisteren. De voorkant is heel netjes, de achterkant van het M pakket vind ik echt veel te makkelijk. Oordeel zelf:
New1_Mpack_front.JPG
New1_Mpack_rear.JPG
Dan is de nieuwe performance studie een stuk interessanter te noemen (helaas stond deze slecht belicht):
1serieperformanceconcept.jpg
E90 330D automaat
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Achterkant is idd ietwat gewoontjes :?
Acidfever
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1386
Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
Locatie: Omgeving Rotterdam

Roland schreef:Achterkant is idd ietwat gewoontjes :?
Gewoon een soort van difusser achtig stuk grijs plastic over de hele breedte van de auto. Daar hadden ze wel iets meer mee kunnen doen want nu ziet het er een beetje raar uit zo met die nummerplaat in het midden.
E90 330D automaat
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Je betaald extra om van iets normaals, iets spannends te krijgen.

Maar je krijgt eigenlijk....weer iets normaals :?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Euh, sorry hoor….vinden jullie de m-achterbumper van een e9x dan zo bijzonder? Je hebt dan ook alleen zo diffusertje zitten…..net als bij deze 1-serie :?
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ja, maar deze is (lijkt) groter
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Roland schreef:Ja, maar deze is (lijkt) groter
De achterkant (in mijn ogen) oogt een beetje 'lomp', daardoor lijkt de diffuser ook een beetje flauw naar mijn mening. Maar dit is altijd geweest bij de achterkan v/d 1er.
Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 series nieuws”