De nieuwe 1serie 3dr (F21); incl. M135i Performance (Pag.2)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

highperformance schreef: Ideale mix van fun en daily. Ff nog wachten tot de 2e handsprijs wat verder van een 1M af ligt. Anders kan je beter een 1M kopen, maar die is praktisch ms wat onhandiger.
Qua praktisch gebruik valt het verschil onderling nog wel mee...

...de nieuwe F20/F21 is vooral achterin wel ruimer geworden; maar laten we eerlijk zijn; daar koop je deze auto en de 1M natuurlijk niet voor hè... ;-)


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

De M135i zou je voor het praktische kunnen kopen. Ik heb het serieus overwogen. Auto rijdt ook heerlijk, op een wat gevoelloze middenstand van het stuur na. Maar voor 63k koop ik een jonge 2e hands. Terwijl voor 65k ook al 1M's staan te pronken.... Tempting dan hoor...... Maar ja, ik koop geen dikke auto's meer hè.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

...ik geef je nog een half jaar John... :wink:

Maar heb je al met de M135i gereden dan?
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Joop schreef:...ik geef je nog een half jaar John... :wink:

Maar heb je al met de M135i gereden dan?
Jep... nog niet eens zo lang geleden. Had ff niks te doen :wink: . Maar het is een heerlijke auto. Mooie combi van daily en fun. Als je nog iets hebt te besteden is er zo een Ringracer van te maken zonder dat je maaginhoud zich ongewenst vermengt.
Gebruikersavatar
LLNM4
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5646
Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
Type Auto: M4

In den Haag is een 1M voor 60K te koop 008
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

NOAN335i schreef:In den Haag is een 1M voor 60K te koop 008
:mrgreen: :ja: iets meer maar wel zwart. prijs begon bij 67k
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Een beetje hagenees kan daar toch nog wel wat vanaf lullen???? :wink:
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Roland schreef:Een beetje hagenees kan daar toch nog wel wat vanaf lullen???? :wink:
cker bij mijn vrinden van het Forepark :ja:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

M135i vs 1M op de Hockenheimring door Sport Auto...

...resultaten zijn verrassend goed voor de M135i; 1M wint weliswaar, logisch; M135i toch kort bij...

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Ingang Motodrom pakt de 1M de winst, is daar stuk sneller dan de M135i. Verder verschillen idd verbluffend klein. Maar als de autokeuze bedoeld is voor het circuit zou ik altijd de M ambieeren...
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De 1M zou ook mijn voorkeur hebben...
...vond de verschillen wel verrassend klein.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Het vermogen van de nieuwe M 135i is bijna identiek aan die van de oude 1 M, dus vandaar dat er ook haast geen verschil in prestaties zit. Als je de auto eerlijk wilt vergelijken moet je dat doen met de nieuwe 1M. maar omdat die er nog niet is gaat men hem vergelijken met modellen die niet meer gemaakt worden, nou dan weet ik er nog wel een paar.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Niet helemaal mee eens; aangezien het onderstel van de 1M een 'echt' M onderstel heeft en de M135i niet...

...dat pleit dus des te meer in het voordeel van de M135i; waarschijnlijk als je de M135i op hetzelfde brede rubber als de 1M zet dat de verschillen nog iets kleiner zullen zijn.

Verschil met een nieuwe 1M of M2 zou straks alleen maar groter moeten zijn dan dit verschil.

Maar goed, het gaat hier nu om tijdsverschil; vraag is tevens hoe het verschil in rijbeleving is op dit baantje en op de Ring, waar de twee ook qua tijd niet voor elkaar onder doen (ca. 2,5-3 sec).
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Joop schreef:Niet helemaal mee eens; aangezien het onderstel van de 1M een 'echt' M onderstel heeft en de M135i niet...

...dat pleit dus des te meer in het voordeel van de M135i; waarschijnlijk als je de M135i op hetzelfde brede rubber als de 1M zet dat de verschillen nog iets kleiner zullen zijn.

Verschil met een nieuwe 1M of M2 zou straks alleen maar groter moeten zijn dan dit verschil.

Maar goed, het gaat hier nu om tijdsverschil; vraag is tevens hoe het verschil in rijbeleving is op dit baantje en op de Ring, waar de twee ook qua tijd niet voor elkaar onder doen (ca. 2,5-3 sec).
Dit bedoel ik toch ook ! het is een hele nieuwe auto, die gewoon verdomd goed is dat bewijzen de vergelijkingen wel
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Ik vind het niet héél verrassend, de M135I is namelijk 65kg lichter dan de 1M.
Mechanisch sperr v minder gewicht.

Mijn keuze zou de 1M zijn, maar neem je de aanschafprijs mee in je beslissing dan kun je gewoon niet omde M135I heen.
Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 series nieuws”