De nieuwe 1serie 3dr (F21); incl. M135i Performance (Pag.2)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Wederom een top link NOAN!

Wel een beetje ongelijke strijd met een 6 cil turbo, tegen die 4 pitters.


Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Daarbij ook de duurste van de 5; dus mag je wel iets verwachten.

Veel interessanter is de handling course natuurlijk. Dan de Megane RS wel heer en meester ben ik bang voor en de M135i slechts een ultieme allrounder.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Joop schreef: Veel interessanter is de handling course natuurlijk. Dan de Megane RS wel heer en meester
Weet ik zeker, heerlijk scheurijzer zoals een hothatch bedoeld is.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Nog een vergelijkje tussen de M135i en de identiek vermogende Subaru WRX STI 340R:

[youtube][/youtube]



Hij helt toch nog best veel over; ontbreken van een LSD is voor deze tester blijkbaar geen probleem...

...in tegenstelling tot deze man van Motorvision:

[youtube][/youtube]
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Platensper (of Quaife of OSGiken), dikkere stabi's (zijn die er überhaupt) en B14 eronder en viel spass machen dus. Naast de aaschaf nog 3,5k uitgeven en je hebt echt een dikke kar.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Is deze 135i in die uitvoering dan niet goed genoeg voor op de openbare weg :shock:

Mijn hemel wat een machine :ja:
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Arjan schreef:Is deze 135i in die uitvoering dan niet goed genoeg voor op de openbare weg :shock:

Mijn hemel wat een machine :ja:
Openbare weg zeker. Maar de tester reed over het circuit, daar was mijn comment op gestoeld (en Joop's opmerking van het overhellen). Hij is overigens een van de weinig die het stuurgevoel roemt (volgens mij). Velen hebben juist kanttekening bij de E-bekrachtiging van de 1-serie. Met name rond de middenstand, maar daar heeft de 2e tester geen last van op het circuit.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Als je zo veel dwars gaat; dan heb je ook geen stuurgevoel meer nodig... :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Joop schreef:Als je zo veel dwars gaat; dan heb je ook geen stuurgevoel meer nodig... :mrgreen:
Amen.
Tis wel een begeerlijk gebakkie geworden. Zeker in deze kleur.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Wit of blauw?

Eigenlijk beide goed; de meeste mensen zijn er wel positief over. Zeker als je 'm ziet als vermaeckelijke auto voor dagelijks gebruik met (zeer) sportieve inslag.

...nog even een paar pics in 't wit:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Doet mij de blauwe maar :In love:
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

Lijkt mijd e perfecte auto voor Joop :mrgreen:

In de supertest van de AV kwam hij er héél goed uit. Zelfs op het circuit door Peter Cox bereden. Wat soepeler in de veren, maar dat is dus geen belemmering voor een fijn sturende auto. Wat ik erover lees is het een perfecte mix tussen sportiviteit en dagelijks gebruik. Volgens mij exact wat Joop zoekt ! :wink:

Zou er overigens wel een mech sper onder laten zetten
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Lijkt mij op zich ook wel wat; alleen moeten ze nog wel iets in prijs zakken, ze zijn nog iets te nieuw. Voor hetzelfde geld koop je nu ook een 1M...
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Ik heb het reeds meerdere malen gepost, maar wat een hebbeding is dit zeg!
Staan er 2 te koop voor de hoofdprijs en beide 4 deurs.
Iets wat ze niet mooier maakt, zelfde vind ik van de kleur.
Die moet voor deze wagen gewoon wit of blauw zijn.

Maar idd door het ontbreken van mechanisch sperr blijft deze Imo toch stuk achter op de 1M.
En die gaat ook 2e hand de komende tijd niet onder de 60k komen.

Gr FAF
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

Eens FAF, blauw of wit is dé kleur op die auto. Hoewel.... een rode lijkt mij ook best gaaf hoor! :autotje spelen:

Wat betreft het vergelijk met de 1M kan ik wel enigzins meegaan met je. Ik zou nu ook liever voor dat geld een 1M kopen, maar er zijn mensen die liever een hagelnieuwe auto kopen ipv jong gebruikt...
Er zullen met een paar maanden ongetwijfeld genoeg Ag auto's/Jarheswagens komen met een leuk voordeel.

Trouwens, ik meen mij te herinneren dat Peter Cox in de Supertest van vorig jaar niet echt enthousiast was over de 1M, in tegenstelling tot zijn ervaringen met de M135i dit jaar? Hij was dit jaar zelfs verrassend positief over de 8-traps automaat!



Edit:

In het rood en al met een winterset!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=fa

Hoewel Mineralgrau hem ook niet misstaat.....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 8700000000

En tot slot nog een witte:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 5690000000


En ter vergelijk een 1M. Deze heeft al een H&R onderstel en een Eisenmann......
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 7930000000
Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 series nieuws”