De nieuwe 2er / M235i coupe (F22) / Track Edition (pag 7/8)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Da's inderdaad knap aan de prijs, maar geeft wel aan hoe hard hij afschrijft...
...die Track Editions hebben nieuw net zo veel gekost als de M2 nu moet opbrengen en dan heb je in mijn ogen een veel leukere auto, dan een ''opgeleukte' M235i.


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Alleen voor ff 40k koop je geen M2 hedendaags... dus je moet wat soms...
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Ja lastige keuze...

Ik denk dat het qua rijplezier niet zoveel zal schelen met de m2. Een m2 is natuurlijk ook eigenlijk een opgeleukte m235i. Verschil tussen 340i en m3, 440i en m4 vind ik wel een dusdanig groot verschil dat ik daarin wel de keuze zal begrijpen om door te sparen voor een M model.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Knot schreef:Alleen voor ff 40k koop je geen M2 hedendaags... dus je moet wat soms...
Klopt. Waarschijnlijk na 2 jr en 80k km ook niet. Wel een dik ding in ieder geval en met dat M Performance sperdiff (van Drexler), maakt het wel een leuke auto voor relatief weinig geld. En goed naar om gekeken als ik Tristan zo mag geloven... Alleen wel met wat opknappuntjes als ik je reactie op DF lees. Steenslag met 80k op de teller is niet onoverkomelijk, maar dat zouden ze eigenlijk gewoon even strak moeten maken, als het niet een paar pitjes zijn.

Zou ik wel een 4er cabrio voor laten staan denk ik dan...
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

dannyvdberg schreef:Ja lastige keuze...

Ik denk dat het qua rijplezier niet zoveel zal schelen met de m2. Een m2 is natuurlijk ook eigenlijk een opgeleukte m235i. Verschil tussen 340i en m3, 440i en m4 vind ik wel een dusdanig groot verschil dat ik daarin wel de keuze zal begrijpen om door te sparen voor een M model.
Het verschil tussen een normale 1 serie en een 1M, en tussen een 2 serie en M2 is behoorlijk. Omdat de M veel breder is, voelt deze veel speelser. Dit maakt hem overigens ook weer listiger. :wink:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Die auto vond ik dus niet netjes genoeg, prijs was weinig mee te doen, motorkap spuiten voor rekening klant. Mag toch verwachten dat het er voor een ruime 40k netjes bij staat....

De M235i bij Maaral Alkmaar is de volgende optie, 2 jaar oud, geen schuifdak, geen memory stoelen en ik heb liever estoril blauw of mineralgrau ipv zwart. Handbak vind ik heerlijk maar bij inruil krijg je vaak de rekening weer gepresenteerd.

Hij is aan de prijs met 47k en ook nog eens 995 afleverkosten (waarom ze dat doen? Severs 695 en de Fonkert 495).... maar wie weet is hij wel echt netjes en kan er wat van de prijs af.

Iemand die auto (2-XXK-25) al eens bekeken of er wat vanaf weet?

http://dealer.bmw.nl/maaral-alkmaar/nl_ ... ilId=65148
Gebruikersavatar
Wilcoos
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:15

Deze staat bij Severs:

Afbeelding

Steenslag is volgens mij niet zo erg als je doet voorkomen. Er zitten m4 control arms op, H&R veren, auto is rondom getint. Performance remmen set (geel). De lip is wel kapot :D
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Knot schreef:Die auto vond ik dus niet netjes genoeg, prijs was weinig mee te doen, motorkap spuiten voor rekening klant. Mag toch verwachten dat het er voor een ruime 40k netjes bij staat....

De M235i bij Maaral Alkmaar is de volgende optie, 2 jaar oud, geen schuifdak, geen memory stoelen en ik heb liever estoril blauw of mineralgrau ipv zwart. Handbak vind ik heerlijk maar bij inruil krijg je vaak de rekening weer gepresenteerd.

Hij is aan de prijs met 47k en ook nog eens 995 afleverkosten (waarom ze dat doen? Severs 695 en de Fonkert 495).... maar wie weet is hij wel echt netjes en kan er wat van de prijs af.

Iemand die auto (2-XXK-25) al eens bekeken of er wat vanaf weet?

http://dealer.bmw.nl/maaral-alkmaar/nl_ ... ilId=65148

nope...

maar kan eens vragen wat ie voor mij kost. Dan weet je zo wat er af gaat (of kan gaan ;).
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Ik vond de voorbumper erg veel en diepe steenslag hebben, motorkap ook een hoop pitjes, verder paar kleine haaltjes rondom (daar zeur ik niet over). Stond met H&R veren te laat vond ik, bij BMW willen mensen gewoon veelal een standaard auto, geen achteraf tuning/verlaging etc voor die prijzen (is mijn ervaring). Maargoed de auto is inmiddels verkocht, werd netjes gebeld door de verkoopafdeling.

Vandaag de zwarte bij Maaral gekocht met 20.000km erop.
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Gefeliciteerd! Ga je veel plezier aan beleven! :ja:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Gefeliciteerd Rody!

De 520i daar laten staan...?
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Dan had ik gewoon de vraagprijs moeten betalen denkik.... nee die hou ik ernaast, de laatste maandjes nog even genieten van het schuifdak wat daarin zit en ik moet voor werk nog een paar keer weg, dan kan mn vriendin lekker met de sedan weg met de kids.
Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1989
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
Type Auto: VW Polo R-line Edition
Locatie: Oost-Brabant

Terug van weg geweest... 008 Hallo allemaal :!: Ben rond aan het kijken voor een 220i (2015/2016) met M-Pakket. Is er veel kwaliteitsverschil tussen alcantara en leder bekleding ? Zijn er nog zaken waar ik op moet letten en is de 2.0 i motor betrouwbaar ?
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24772
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Welkom terug Mike :ja:

De N20 heeft wel wat nukken. De B48 is tot op heden een erg betrouwbaar blok gebleken. Levering (in de 2er) ergens eind 2015 volgens mij.
Dus mocht je kiezen, kies dan de B48, standaard in de LCI overigens.

succes!
Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1989
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
Type Auto: VW Polo R-line Edition
Locatie: Oost-Brabant

Bedankt Arjan, daar kan ik wat mee !
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
Plaats reactie

Terug naar “BMW 2 series nieuws”