De nieuwe 2er / M235i coupe (F22) / Track Edition (pag 7/8)
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Maakt niet uit, als je 20k+ aan opties aanvinkt, heb je dezelfde auto....geen man overboordRoland schreef:Ik kreeg al een mail van BMW. Ik heb hem maar gedelete.................
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Geeft te denken wat de M2 Track Edition moet gaan kostenFAF schreef:Hoe gek moet je zijn om hier €83.000,- voor neer te tellen?
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Heb het topic even verhuist naar dit nieuws-topic Paul...
...zoals je wellicht ziet was de laatste post het nieuwsbericht van de Track Edition...
Zal zo nog wel even een klap persfoto's hier neer knallen.
...het is vooral veel show en no go die PP spulletjes. Werner heeft het dit keer wel bij het rechte eind als hij zegt dat je de basis M235i moet pakken met de Performance Sper, de Performance wielen en misschien het 10mm dieper liggende Performance onderstel. Het stuurtje zou me ook gestolen kunnen worden eerlijk gezegd. Vind de M-sport en Performance stuurtjes sowieso al aan de dikke kant eigenlijk, daar gaat iets te veel gevoel verloren met zo'n dikke hoepel. Dan hou je al een mooie klap geld over in je zak zonder dat je het gevoel hebt met een mindere auto te rijden.
...zoals je wellicht ziet was de laatste post het nieuwsbericht van de Track Edition...
Zal zo nog wel even een klap persfoto's hier neer knallen.
Klopt Faf...FAF schreef:Hoe gek moet je zijn om hier €83.000,- voor neer te tellen?
...het is vooral veel show en no go die PP spulletjes. Werner heeft het dit keer wel bij het rechte eind als hij zegt dat je de basis M235i moet pakken met de Performance Sper, de Performance wielen en misschien het 10mm dieper liggende Performance onderstel. Het stuurtje zou me ook gestolen kunnen worden eerlijk gezegd. Vind de M-sport en Performance stuurtjes sowieso al aan de dikke kant eigenlijk, daar gaat iets te veel gevoel verloren met zo'n dikke hoepel. Dan hou je al een mooie klap geld over in je zak zonder dat je het gevoel hebt met een mindere auto te rijden.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
BMW PressClub Nederland schreef:BMW M235i Track Edition gelimiteerd in oplage van 12
München/Rijswijk. BMW Group Nederland presenteert de BMW M235i Track Edition. Deze exclusieve uitvoering van de sportieve BMW M235i Coupé combineert superieure rijdynamiek met een krachtige uitstraling en een hoogwaardige kwaliteit. De BMW M235i Track Edition is voorzien van talloze BMW M Performance onderdelen, waaronder een aerodynamicapakket, een speciaal uitlaatsysteem en een sperdifferentieel. Exclusiviteit is gegarandeerd dankzij de gelimiteerde oplage van twaalf exemplaren en de hoogwaardige motorsportonderdelen van BMW M Performance. De BMW M235i Track Edition heeft een serienummer en kost €83.000,-.
De in een serie van slechts twaalf stuks gelimiteerde BMW M235i Track Edition is voorzien van een reeks BMW M Performance onderdelen die volledig ten goede komen aan de prestaties en de uitstraling van de auto. De krachtige styling wordt extra versterkt met het BMW M Performance aerodynamicapakket, bestaande uit onder meer een frontsplitter, een carbon kofferbakspoiler en een diffuser aan de achterzijde. De roestvrijstalen BMW M Performance uitlaatdemper met twee verchroomde eindpijpen zorgt voor een indrukwekkend sportieve sound en minder uitlaatgastegendruk. Ook heeft de BMW M235i Track Edition standaard lichtgewicht 19-inch BMW M Performance wielen met run-flat banden.
Sportstuur met racedisplay.
In het interieur zijn eveneens exclusieve BMW M Performance onderdelen toegepast, zoals de aluminium pedalen en de carbon handremgreep met Alcantara. Een bijzondere feature is het multifunctionele BMW M Performance carbon sportstuur met een geïntegreerde display bovenin de rand van het stuurwiel. Het display biedt functies als een laptimer, een G-krachtmeter en een schakelindicator. Het stuurwiel is bekleed met Alcantara voor optimale grip in extreme situaties.
M Performance zescilinder.
De BMW M235i Coupé is in de basis al bijzonder dynamisch. Hij is licht, compact en dankzij de ideale gewichtsverdeling en achterwielaandrijving maakt hij indruk met wendbaarheid en stuurprecisie. Het standaard M onderstel met Dynamic Stability Control (DSC) en de 3.0 liter zescilinder-in-lijn M Performance TwinPower Turbo motor zorgen voor topprestaties onder alle omstandigheden. De krachtbron in de BMW M235i Track Edition levert een vermogen van 240 kW/326 pk. In combinatie met de achttraps sportautomaat met Launch Control duurt de acceleratie van 0 naar 100 km/uur slechts 4,8 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/uur. De prestaties van de BMW M235i Track Edition worden naar een nóg hoger niveau getild dankzij het BMW M Performance sperdifferentieel, dat vooral tijdens circuitgebruik een grote meerwaarde heeft.
Ontwikkeld in samenwerking met BMW M GmbH.
Elk BMW M Performance onderdeel is ontwikkeld in samenwerking met BMW M GmbH. Uitmuntende prestaties, ultieme styling en superieure kwaliteit zijn de uithangborden van de BMW M Performance onderdelen. Elk onderdeel wordt samen met het betreffende BMW model ontwikkeld om optimale resultaten te behalen.
De exclusieve BMW M235i Track Edition kost €83.000,-. Elk exemplaar komt met een genummerde badge. Er zijn vier exterieurkleuren beschikbaar: Mineral Weiss, Mineral Grau, Estoril Blau en Saffier Schwarz.
Volledige lijst M Performance onderdelen BMW M235i Track Edition:
BMW M Performance frontsplitter
BMW M Performance nieren, zwart
BMW M Performance sideskirts
BMW M Performance diffusor
BMW M Performance carbon achterspoiler
BMW M Performance uitlaat
BMW M Performance sperdifferentieel
BMW M Performance wielset 405 M Bicolor 19-inch
BMW M Performance stuurwiel carbon/alcantara met display
BMW M Performance handremgreep carbon/alcantara
BMW M Performance versnellingspook carbon
BMW M Performance inzet versnellingspook carbon
BMW M Performance aluminium voetpedalen
De foto's:
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
De M235i laat zich wel dwars gooien... How to drift met Monkey!
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Zo wel zichtbaar?
How To Drift, BMW M235i - /Chris Harris On Cars:
http://slashdrive.tv/post/93317330864/h ... is-on-cars
How To Drift, BMW M235i - /Chris Harris On Cars:
http://slashdrive.tv/post/93317330864/h ... is-on-cars
-
- Beyond salvation
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
- Type Auto: e92 325i
Ziet er erg goed uit en zou er ook wel verliefd op kunnen worden (buiten de wielen dan) maar pfff wat een geld dat zou ik er toch nooit voor over hebben denk ik als ik een tiet geld op zak zou hebben, voor een pak minder knaken rij je zelfs al een m5 die nog nat achter de oren is,al mag je die 2 niet met elkaar vergelijken natuurlijk ...och kocht sws de m5
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Dat de volgende 2er voorwielaandrijving krijgt is nog niet helemaal zeker...
...er ligt nog een optie open als het aan de mannen van de M afdeling ligt om de M2 toekomstbestendig te houden.
Lijkt mij wel dat ze dan de 2er Active Tourer een ander naam moeten gaan geven...
http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1034302
...er ligt nog een optie open als het aan de mannen van de M afdeling ligt om de M2 toekomstbestendig te houden.
Lijkt mij wel dat ze dan de 2er Active Tourer een ander naam moeten gaan geven...
http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1034302
Scott26 schreef: Interesting update - UKL platform is a modular chassis and can be adapted/subtracted as FWD or RWD.
Full decision on the next 2 Series is not final yet (full decision will be taken by the end of the year) and can use the UKL chassis but can adapted for RWD. (BMW M are fighting for RWD because the M2 is apparently even more outstanding than the 1er M Coupe).
What the strategy aims to show is a split between the 1er and 2er, but vehicles that cannot compromise on space and versatility will be addressed via FWD namely the 1er , X1 , X2 and Active/Gran Tourers.
THIS is the 1er Sedan but the strategy involves a 2er Gran Coupe. So that compact entry lines will mirror the upper segments in the BMW portfolio.
The G chassis or 35Up (more info on 35Up platform) is too expensive to use for smaller compact cars and therefore starts with the 3er or in the case of the first entry model the G01 X3.