De nieuwe 4er gran coupe (F36)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Jeepee schreef:Ik vind hem erg geslaagd :ja:
En ja, zelf mooier als eens F30 (rij zelf met een F30)

Nu nog enkel dat prijsverschil tussen F30 en F36?
Ik heb al opgevangen dat de verschillen niet al te groot zouden zijn.
Prijsverschil zal m voornamelijk zitten in het verschil in standaard uitrusting. Als je een sedan op hetzelfde niveau als de coupe/gran coupe brengt zal het verschil kleiner zijn dan je zou verwachten.


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Splendid
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 311
Lid geworden op: 16 apr 2013, 14:20
Type Auto: F31
Locatie: Breda

Wielbasis is gelijk. Beenruimte is dus exact gelijk voor alle modellen.

Het enige praktische verschil zit in de hoofdruimte. 917 voor de F32, 944 voor de F36, en 957 voor de F30. Vooruit, misschien is er ook een praktisch verschil tussen hatchback of klep.

Voor de rest is het dus gewoon looks.

De F36 zal het dus (in NL) beter gaan doen dan de F30. Kijk inderdaad maar naar de aantallen A5 sportback vs A4 sedan. Een enkeling zal de F30 verkiezen boven de F36 vanwege de hoofdruimte. En er zal geen 416i GC komen, dus de F30 wordt de instapper van de F3x serie.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Mooi voorbeeld van een Individual uitvoering van de F36:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Splendid
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 311
Lid geworden op: 16 apr 2013, 14:20
Type Auto: F31
Locatie: Breda

Er komt geen M4 GC lees ik net op autoweek.nl.

Als reden wordt opgegeven dat de locatie waar de F36 wordt gebouwd zich niet leent voor een M variant :roll:

Volgens mij is de echte reden kannibalisme van de M3.

Het zou mij overigens niet verbazen als er geen volgende M3 meer wordt gemaakt, maar enkel een M4 en M4 GC, zodat het publiek met de huidige M3 voorzichtig afscheid kan nemen van het begrip M3. Je krijgt nu namelijk al de vraag waarom er geen M4 GC gebouwd wordt, zodat het bij de volgende serie logisch is dat er geen M3 meer is. En wel de -tegen die tijd- langverwachte M4 GC.
Jens
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2013, 23:40
Type Auto: E90 320i

Waarom heeft de f36 35d de uitlaten gesplitst en de f30,f31 en f32 35d's niet? Tenminste zo is het volgens de configurator
Plaats reactie

Terug naar “BMW 4 series nieuws”