BMW presenteert de nieuwe 4-serie coupé (G22)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

Precies Arjan! Ik heb de G22 nu een paar keer in het eggie gezien maar vind hem steeds mooier worden! De auto klopt gewoon, en niemand kan zeggen dat je de auto niet herkend in je binnenspiegel :Klappen: ..kortom ik vind de nieuwe 4 :cool:


Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Zaterdag ga ik ook even kijken Johan :ja:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Het ontwerp van de G22 4er coupe is niet van een klassieke schoonheid die zijn voorgangers in meer of mindere mate wel zijn. De BMW design elementen zijn door de ontwerpers best vrij geïnterpreteerd en hier en daar ook wel op het randje van het ‘herkenbaar’ BMW zijn. Een grille die enorm uitvergroot is en waarvan de twee losse nierdelen samengesmolten zijn en waar toch op een wat ongelukkige wijze een nummerplaat doorheen loopt. De Hofmeister knik die weinig meer van doen heeft van het oorspronkelijke knikje en hoog opgetrokken is waardoor er toch een fllinke lap metaal onder het achterraampje aanwezig is. Enerzijds mooi voor het dikker aanzetten van de kont, maar laat ‘m ook zwaar ogen, waar mede door het mede niet aangebrachte schouderlijn over de flanken de koets best wel redelijk plomp oogt en waardoor het aan sportief elegante karakter van zijn voorgangers ontbreekt.

Neemt niet weg dat ik de voorstellen van Prior Design voor een aangepaste neus ook geen porem vind en het toch wel stoer vind dat BMW toch de moedige keuze heeft gemaakt om ‘m laten onderscheiden van de concurrentie en zijn voorgangers. De F32 4er vind ik persoonlijk nog steeds fraaier en zal ook tijdlozer zijn en blijven dan de G22, maar zet ze naast elkaar en de F32 oogt toch al wel wat gedateerd, op een wijze zoals de F32 dat ook bij de E92 3er coupe deed, terwijl dat ook een mooi voorbeeld is van een tijdloos ogende coupe.

Vooralsnog geef ik ‘m het voordeel van de twijfel, al vind ik wel dat de combinatie van de diverse onderdelen qua ontwerp wat meer op zichzelf staan ipv een consistent geheel vormt zoals dat bij al zijn voorgangers wel het geval is/was.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

Ik denk gewoon zoals altijd kwestie van smaak
Joop ! Als ik foto’s van mijn oude 440i terug kijk zie ik wel degelijk in vergelijk met de G22 de tand des tijds , hoewel het nog steeds een bloedmooie auto blijft :ja:
En ik vind de auto qua styling juist zeer geslaagd :In love:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Het is Chinese smaak, dus niet zo gek dat de meesten het maar niks vinden.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Sean750
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47

Over Chinees gesproken..met name de M sport uitvoering van de G22 heeft een soort 'lachende panda' cq 'scooby doo' gezicht wat echt gruwelijk is. Wijd opengesperde neusgaten met een soort 'joker' glimlach er onder. Goed zichtbaar in wit. Manmanman....'what has been seen cannot be unseen'

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sean750 op 22 okt 2020, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein :Mpower: previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Is dit een productiemodel? :roll:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Sean750
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47

Jahoor, je kunt hem zo bestellen als je wilt :lol:
F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein :Mpower: previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik sla even over :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

Vergeten jullie de sambal niet!! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Gisteren tijdens informeren bij de BMW dealer voor een opvolger van mijn 330d de nieuwe 4 gezien. 430i M sport in het zwart met een volledige shadowline trim. Deze stond naast een donkergrijze 320i met M sport met ook alle details in het zwart. Goed te zien hoeveel lelijker ik de voorkant van de 4 vind. In het zwart valt het enigszins mee maar ik vind het dan vooral gewoon een geval; verberg het lelijke. Ook de omhoog lopende zijruit aan de achterkant vind ik niet mooi, waarbij de afstand tussen de "heup" en het raam erg groot gemaakt wordt. Dat vind ik wellicht nog wel het ergste aan de auto. Als die auto de "Kia Stinger" had geheten had ik het ook gelooft. Niet dat dat echt slecht is, maar... Mij niet gezien voor de nieuwe 4 dus. :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

cajo schreef: 22 okt 2020, 07:42 Ik denk gewoon zoals altijd kwestie van smaak Joop !

Als ik foto’s van mijn oude 440i terug kijk zie ik wel degelijk in vergelijk met de G22 de tand des tijds , hoewel het nog steeds een bloedmooie auto blijft :ja:
En ik vind de auto qua styling juist zeer geslaagd :In love:
Smaak is zeker één... Het is een love-it-or-hate-it auto geworden. Op foto's doet hij het gewoon niet lekker, net als alle moderne BMW's. Ik blijf overigens wel van mening dat ze wel een beetje de weg kwijt zijn bij BMW qua styling en zich steeds meer vervreemden van de originele design kenmerken die steeds generieker gaan ogen. De nieuwe G22/G23/G82 is geen lelijke auto, maar zal in ieder geval niet in mijn all-time favorietenlijstje voor komen.

Kleur vind ik overigens wel kritisch op deze 4-serie en of het lekker oogt. De lichtere kleuren zoals de witte van hierboven oogt vanuit een paar ongelukkige hoeken niet echt als moeders mooiste. De donkere kleuren doen het mijns inziens wel het beste, zoals de introductiekleur van deze 4er coupe (Arctic Race Blue metallic), maar ook de introductiekleur van de 4er cabrio (San Remo Grün metallic)...

...als ik 'm nu zou moeten of mogen samenstellen wordt het deze: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/v4l6v6f1

Alleen wel 100k... :mrgreen: Wat een geld man... :nou:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
iPeng
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 feb 2009, 15:22
Contacteer:

Afgelopen zaterdag de nieuwe 4-serie voor het eerst mogen bewonderen.

Gebruikersavatar
MartinpH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 jul 2020, 18:16
Type Auto: F33 420iA M Sport High Executive M Sportpakket
Locatie: Hoorn
Contacteer:

ik ben nu wel gewent aan die gril en met zo'n M440i ben ik er nu wel klaar voor
ik ga vast sparen (maar dan wel weer voor een cabriolet)
Het leven begint pas als je een BMW hebt


BMW 320i
BMW 316i exe

3x Honda
6x Mazda
1x buggy (ruska)
lease:
1x ford Focus
1x VW golf Variant
1x Opel Astra
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

iPeng schreef: 26 okt 2020, 14:43 Afgelopen zaterdag de nieuwe 4-serie voor het eerst mogen bewonderen.

Gaaf filmpje! Toegegeven, in die spec ziet ‘ie er best aardig uit. Welke kleur is dat?
Plaats reactie

Terug naar “BMW 4 series nieuws”