BMW 4er Coupé Concept (F32) onthuld...
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Daar was ik niet van op de hoogte. Zijn het nog noemenswaardige dingen die wel op een 4-serie zitten en niet op een 3-serie?E92fan schreef:De opties die de 4 serie heeft zijn overigens bijzonder veel, veel meer keuze als bij de 3 serie. BMW mag best wel meer vragen voor al die opties enz.
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Een 4er coupe blijft gewoon een 3er met twee portieren hoor... (vandaar ook de aanhalingstekens).
...heel veel spannender is het niet. Overigens is de 4er coupe geen spat duurder t.o.v. de 3er sedan dan voorheen ook bij de E90 en E92 het geval was. Pure marketing en niet anders.
Is bij de 2er coupe niet anders. Zie het gewoon dat de sportievere modellen nu een eigen 'even' nummertje krijgen en de auto's voor alle dag een oneven nummertje. That's all. Bovendien is de coupe altijd al een uniekere verschijning geweest op het Nederlandse wegennet, dat heeft niets met de prijs van doen.
De hoeveelheid opties die je kunt aanvinken is inderdaad wel een fractie hoger, maar een hoop van die opties zijn puur voor de heb als je het mij vraagt, onder het mom van: "omdat het kan".
Als je een 435i met een M-sport pakketje pakt, M-sport remmen een Executive pakketje met Navi Professional en nog een paar opties mag je eigenlijk niet over de 70k uitkomen; dat is een nette prijs voor een netjes uitgeruste auto.
...heel veel spannender is het niet. Overigens is de 4er coupe geen spat duurder t.o.v. de 3er sedan dan voorheen ook bij de E90 en E92 het geval was. Pure marketing en niet anders.
Is bij de 2er coupe niet anders. Zie het gewoon dat de sportievere modellen nu een eigen 'even' nummertje krijgen en de auto's voor alle dag een oneven nummertje. That's all. Bovendien is de coupe altijd al een uniekere verschijning geweest op het Nederlandse wegennet, dat heeft niets met de prijs van doen.
De hoeveelheid opties die je kunt aanvinken is inderdaad wel een fractie hoger, maar een hoop van die opties zijn puur voor de heb als je het mij vraagt, onder het mom van: "omdat het kan".
Als je een 435i met een M-sport pakketje pakt, M-sport remmen een Executive pakketje met Navi Professional en nog een paar opties mag je eigenlijk niet over de 70k uitkomen; dat is een nette prijs voor een netjes uitgeruste auto.
-
- VIP Driver
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:27
- Type Auto: BMW F32 420i Sport
- Locatie: Zuid-Holland
Proefrit 428i.
Gisteren naar BMW Den Haag geweest voor een kennismaking met de nieuwe 4-serie. In de geheel vernieuwde showroom stond een 428i met het M-pakket erop. Een erg dikke uitvoering.
Nadat ik deze uitvoerig had bekeken werd het tijd voor een proefrit in eveneens een 428i maar dan in een high executive sportline uitvoering (optie: 7823 euro) in mineralgrau metallic met korallrot leder interieur. Een goede zit was zo gevonden. Wel een minpuntje dat, in deze uitvoering, de stoelverstelling niet elektrisch gaat. Ook het stuurwiel voelde wat dunnetjes aan. Na uitleg over onder andere de werking van de automaat kon de motor worden gestart en de gordel worden omgedaan. Handig die gordel aanreiker......
Als eerste viel mij op hoe stil de 4 cylinders (twin turbo, 245 PK) hun werk doen en de projectie van diverse informatie in de voorruit.
Tijdens de rit op de A4 ontdekte ik nog een opvallende optie: de dode-hoek waarschuwing (598 euro).
Ook even de sport- en comfortstand geprobeerd, waarbij het verschil in verwerking van oneffenheden in het wegdek duidelijk merkbaar was. De sporttransmissie met stuurschakeling (optie: 2399 euro) doet vloeiend zijn werk. Het opschakelen is niet of nauwelijks waarneembaar. Bij het door accelereren laat de motor wel van zich horen door middel van een zachte roffel. Heerlijk dat geluid! Het zicht rondom is ook in orde. Ondanks de schuin aflopende stijlen is er geen grote dode hoek.
Toen was het tijd voor enkele fotootjes:
Nog even wat plussen en minnen:
+ zijdezachte automaat - handmatige stoelverstelling
+ head-up display
+ goede zitpositie
+ zicht rondom
Prijs van deze testauto komt op bijna 62.000 euro uit (incl. genoemde en overige opties)
Met dank aan BMW Den Haag voor het beschikbaar stellen van de auto.
Gisteren naar BMW Den Haag geweest voor een kennismaking met de nieuwe 4-serie. In de geheel vernieuwde showroom stond een 428i met het M-pakket erop. Een erg dikke uitvoering.
Nadat ik deze uitvoerig had bekeken werd het tijd voor een proefrit in eveneens een 428i maar dan in een high executive sportline uitvoering (optie: 7823 euro) in mineralgrau metallic met korallrot leder interieur. Een goede zit was zo gevonden. Wel een minpuntje dat, in deze uitvoering, de stoelverstelling niet elektrisch gaat. Ook het stuurwiel voelde wat dunnetjes aan. Na uitleg over onder andere de werking van de automaat kon de motor worden gestart en de gordel worden omgedaan. Handig die gordel aanreiker......
Als eerste viel mij op hoe stil de 4 cylinders (twin turbo, 245 PK) hun werk doen en de projectie van diverse informatie in de voorruit.
Tijdens de rit op de A4 ontdekte ik nog een opvallende optie: de dode-hoek waarschuwing (598 euro).
Ook even de sport- en comfortstand geprobeerd, waarbij het verschil in verwerking van oneffenheden in het wegdek duidelijk merkbaar was. De sporttransmissie met stuurschakeling (optie: 2399 euro) doet vloeiend zijn werk. Het opschakelen is niet of nauwelijks waarneembaar. Bij het door accelereren laat de motor wel van zich horen door middel van een zachte roffel. Heerlijk dat geluid! Het zicht rondom is ook in orde. Ondanks de schuin aflopende stijlen is er geen grote dode hoek.
Toen was het tijd voor enkele fotootjes:
Nog even wat plussen en minnen:
+ zijdezachte automaat - handmatige stoelverstelling
+ head-up display
+ goede zitpositie
+ zicht rondom
Prijs van deze testauto komt op bijna 62.000 euro uit (incl. genoemde en overige opties)
Met dank aan BMW Den Haag voor het beschikbaar stellen van de auto.
Bayerische Motoren Werke
Der stärkste Buchstabe der Welt
Der stärkste Buchstabe der Welt
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Je ziet rood leer steeds vaker voorbij komen, gaat toch echt wel een trend worden (zeker in combinatie met donkerdere lakkleuren)
Mooi verslag Gerard......heb je getekend?
Mooi verslag Gerard......heb je getekend?
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Leuk Gerard!
...die uitvoering die je meegekregen hebt zie je erg vaak terug in de showrooms. Het is de folderauto zeg maar; maar idd. kleurstelling is super in combinatie met die 19" velgen. Op die manier is een Sport Line goed te pruimen, al blijf ik toch wel de voorkeur houden voor de M-sport uitvoering.
...die uitvoering die je meegekregen hebt zie je erg vaak terug in de showrooms. Het is de folderauto zeg maar; maar idd. kleurstelling is super in combinatie met die 19" velgen. Op die manier is een Sport Line goed te pruimen, al blijf ik toch wel de voorkeur houden voor de M-sport uitvoering.
-
- VIP Driver
- Berichten: 968
- Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
- Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI
-
- Beyond salvation
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
- Type Auto: e92 325i
Dat ben ik niet met je eens...vind het achterkantje juist super geworden! zeker met dubbele uitlaten plaatje om te zien,tis alleen even wennen joh..heb je hem al irl gezien?
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.