428 vs 435

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bgtdhk
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2011, 09:44
Type Auto: e92 330d

Ben benieuwd naar jullie meningen over een (luxe) probleempje:428 of 435?

Paar weken geleden een 428 automaat met schakelflippers gereden van BMW Amsterdam. Vind het coupe ontwerp geweldig mooi, de motor is gewoon heel krachtig en soepel. Wegligging zoals verwacht uitstekend, al zou ik wel een M-onderstel bestellen want de standaard setting vind ik wat te zacht.

Toch ben ik wat ontnuchterd na de testrit van een uur. Wat hier op het forum staat over de 8-bak automaat, ben ik ook tegengekomen; in sport+ schakelde ik regelmatig terug omdat ik de toeren te laag vond, maar wellicht is het koppel dan wel optimaal? Ik heb dat overigens niet zo gevoeld (koppel leek redelijk vlak over de toeren; heb dat nog niet gecheckt met de koppelkromme). Ik heb trouwens het idee dat de 8-bak niet is ontworpen met een sportief gebruik in gedachten. Ook het geluid van de 428 motor is wat kunstmatig; hoorde eigenlijk alleen de uitlaat onder de auto. Voorin bij de motor was het gewoon stil (wat overigens ook gewoon heel knap is). Kortom, ik vond de ervaring wat 'klinisch' tov mijn huidige e92 330d (ook automaat/flippers).

Volgens BMW Amsterdam, moet ik daarom echt eens de 435 rijden; die is te vergelijken met mijn huidige 6 cilinder diesel qua koppel, en overtreft het vermogen. Ik heb dat tot nu toe afgehouden, want ben er eigenlijk nog niet helemaal uit of een 4 coupe mij genoeg meerwaarde levert tov mijn e92. Ook het prijsverschil is wel erg fors. Misschien maar heel hard doorsparen voor de kicks van de M4 :mrgreen: ?


Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Tja, het antwoord is simpel. Proefrijden met de 435 dan maar :wink:
lucky
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1133
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:29
Type Auto: G80
Locatie: -Belgie

Een viercilinder is nu eenmaal niet te vergelijken met een zescilinder,maar in het hedendaags verkeer voldoet de 28i ruimschoots :ja:
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

zelf heb ik de keuze kunnen maken tussen een 420i en een 428i met beide motoren ervaring 320i F30 reeds een jaar gereden en nu in het bezit van een 328i f30
Beide zijn top motoren naar mijn idee..uiteraard is de 328i een stukkie sneller maar het rijplezier met de 320i 184pk
is voor mij ruimschoots voldoende om voor een 420i te gaan,tenslotte zijn het beide 4 cil.
Voor de meer prijs van €7000 kan je heel wat leuke acc. kiezen, en ik heb dat dan ook gedaan :ja:

Als je de keus hebt tussen een 4 of 6 cil. zou ik altijd voor een 6 cil.kiezen
In het verleden 330i 265pk gereden deze is qua vermogen goed te vergelijken met de 328i f30 snelheidsbeleving was bij beide motoren gelijk, maar bij de geluidsbeleving staat de330i fier boven aan :Klappen:

Succes met je keuze :ja: ...vergeet het :Mpower: pakketje niet aan te vinken
Splendid
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 311
Lid geworden op: 16 apr 2013, 14:20
Type Auto: F31
Locatie: Breda

Ik zou niet over 1 nacht ijs gaan, en lekker proefrijden in de 335i.
De tijd die je moet wachten op die proefrit, kan je mooi nog wat extra sparen :ja:
Gebruikersavatar
bgtdhk
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2011, 09:44
Type Auto: e92 330d

Tja, op dit forum had ik natuurlijk kunnen verwachten dat de 6 cilinder favoriet is :ja:
Gebruikersavatar
MTBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:07
Type Auto: F31 328iA M-Sport & BMW 118i

Toch ben ik wat ontnuchterd na de testrit van een uur. Wat hier op het forum staat over de 8-bak automaat, ben ik ook tegengekomen; in sport+ schakelde ik regelmatig terug
Dit herken ik. Bij DSG automaten kiest de bak in sportstand altijd de beste versnelling. Je zit altijd boven 4000 toeren en je hebt daardoor altijd het maximale vermogen ter beschikking. Bij BMW werkt het m.i. niet naar behoren. Als je de bak in S zet er je geeft volgas dan schakelt hij nog even twee trappen terug, dit is heel irritant als je wilt gaan inhalen. Ik heb ermee leren leven en geef na het zetten in de sportstand altijd nog twee tikken tegen mijn flipper. Dan blijft hij in de versnelling staan die je hebt geselecteerd.

Je kunt in D altijd zelf flipperen maar ook dan gaat de bak na een paar seconden automatisch weer in D, ook dit kan listig zijn bij een geplande inhaalactie. Denk je in z´n 4 te zitten, zit-tie gewoon weer in 8 (D)... :nee:
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

Klopt inderdaad, zelf ervaar ik dit als positief! het is maar waar je van houd denk ik :ja:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”