Uitlaat 430i

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nouk89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 okt 2020, 15:14
Type Auto: BMW 430i Gran Coupe

Nu ik mijn auto wat beter leer kennen, viel me laatst op dat er uit 1 van de 2 uitlaatpijpjes geen rook komt en deze voelt ook niet warm aan (zowel bij koude als warme motor). Ook is 1 best vies en de andere niet. Heb wat zitten zoeken en er schijnt een klepje in te zitten begreep ik. Voor zover ik weet is mijn auto helemaal standaard (hij komt uit de lease); weet iemand hier of bovenstaand normaal/standaard is bij dit type auto? (voor ik domme vragen bij de dealer ga neerleggen.. 001 )


alex328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35

Ja klopt, er zit een klep in die automatisch open gaat in bijvoorbeeld de sportstand.
Er is hierover wel het een en ander te vinden op dit forum. Ook is het bijvoorbeeld mogelijk om die klep altijd open te laten staan door de stekker los te halen van deze klep. Die zit op een van de twee pijpjes bij de achterdemper en is goed te zien als je onder de auto kijkt. De stekker die in dat kleine kastje op die ene pijp zit dient dan losgehaald te worden.
Ook op youtube zijn hier veel DIY videos van te vinden. Zoek maar eens op :)
BMW F82 M4 2014
Gebruikersavatar
Nouk89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 okt 2020, 15:14
Type Auto: BMW 430i Gran Coupe

Dank voor je reactie! Lees nu inderdaad dat er een manier is om dat klepje permanent open te laten, zal nog eens wat meer research doen binnenkort want vind het een beetje stom gezicht die rook uit 1 uitlaat. Ik vond het alleen zo gek dat één kant dus vies is en de andere helemaal niet, alsof het klepje niet vaak open is geweest misschien..
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”