VMR zou ook nog een optie kunnen zijn
F3x gesmede breedset velgen
- MartijnF31
- Getting the hang of it
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
- Type Auto: BMW X3 M40i
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
- Type Auto: F32 440i (05/2016)
Dank voor de tip, dit zijn ook zeker mooie velgen!
Wat me tegen staat in veel velgen is dat de spaak tegenwoordig vaak extra ver doorloopt. (Dit geldt ook heel duidelijk voor deze VMR V801.) Dit betekent toch in de praktijk dat dit deel het meest uit steekt en dat bij een stoeprandje je extra makkelijk schade oploopt? Of zie ik dat misschien verkeerd?
Ik ben er nog steeds niet over uit welke velgen ik nu wil voor mijn zomerset. Ik heb op dit moment de volgende modellen op de short-list staan:
Weet iemand waar ik Titan of Apex in Europa kan kopen? Ik koop toch liever zonder import-gedoe. Voor bv Titan (heb 1 adresje gevonden in DE) lijkt de Europese prijs fractioneel goedkoper te zijn dan de US prijs inclusief verzend+import kosten.
Wat me tegen staat in veel velgen is dat de spaak tegenwoordig vaak extra ver doorloopt. (Dit geldt ook heel duidelijk voor deze VMR V801.) Dit betekent toch in de praktijk dat dit deel het meest uit steekt en dat bij een stoeprandje je extra makkelijk schade oploopt? Of zie ik dat misschien verkeerd?
Ik ben er nog steeds niet over uit welke velgen ik nu wil voor mijn zomerset. Ik heb op dit moment de volgende modellen op de short-list staan:
- Titan 7 T-S5 https://titan-7.com/collections/wheels/ ... 3155059800 => prijzig, alleen in 19" verkrijgbaar, 1 ET maat, en misschien heb ik toch liever 18"
- Apex ARC-8R https://www.apexraceparts.com/our-wheel ... arc8r.html => pas weer leverbaar (uit de US) in april
- OZ Racing Hyper GT https://www.ozracing.com/nl/velgen/oz-r ... ypergt-hlt => veel ET varianten, redelijk goedkoop, en gewoon in NL verkrijgbaar, maar niet gesmeed
Weet iemand waar ik Titan of Apex in Europa kan kopen? Ik koop toch liever zonder import-gedoe. Voor bv Titan (heb 1 adresje gevonden in DE) lijkt de Europese prijs fractioneel goedkoper te zijn dan de US prijs inclusief verzend+import kosten.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Apex zou ik persoonlijk ook graag willen. Baan kan ze volgens mij wel voor je importeren.
Check:
https://www.baanvelgen.com/en/brands/apex-wheels
Er is iig veel bekend over en mogelijk qua specs/fitment bij de Apex .
Check:
https://www.baanvelgen.com/en/brands/apex-wheels
Er is iig veel bekend over en mogelijk qua specs/fitment bij de Apex .
- MartijnF31
- Getting the hang of it
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
- Type Auto: BMW X3 M40i
Deze Titan en OZ Racing zouden voor mij teveel aftermarket gehalte hebben maar gelukkig heeft iedereen een andere voorkeur
Stoepranden gaat met mijn set ook niet goed maar daar ben ik niet bang voor.
Ik rij er voor 99% zelf mee en heb in 25 jaar nog nooit een stoeprand geraakt.
Je zou Giva Wheels eens kunnen vragen. Die importeren iig ook.
Ik heb er goede ervaring mee maar levertijden zijn flink en nu met Corona mogelijk nog een stuk langer.
Stoepranden gaat met mijn set ook niet goed maar daar ben ik niet bang voor.
Ik rij er voor 99% zelf mee en heb in 25 jaar nog nooit een stoeprand geraakt.
Je zou Giva Wheels eens kunnen vragen. Die importeren iig ook.
Ik heb er goede ervaring mee maar levertijden zijn flink en nu met Corona mogelijk nog een stuk langer.
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
Als je de genoemde velgen mooi vindt, is dan de BBS CI-R niks voor je? Dat zou mijn eerste keuze zijn. Flow formed, made in germany en goedkoper te krijgen dan Apex. BBS CH-R kan ook nog, mijn set komt binnenkort te koop.
Ik twijfel zelf nog wat ik ga doen, ik heb de 20 inch 405M forged velgen onder mijn nieuwe auto. Voorlopig houd ik die nog even tenzij iemand een goed bod doet
Ik twijfel zelf nog wat ik ga doen, ik heb de 20 inch 405M forged velgen onder mijn nieuwe auto. Voorlopig houd ik die nog even tenzij iemand een goed bod doet
- MartijnF31
- Getting the hang of it
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
- Type Auto: BMW X3 M40i
Ik vind dit zo gruwelijk mooi maar 20” is voor mij echt te groot.
Mooier kan niet in mijn ogen. Kwaliteit en gewicht zal ook niet veel soeps zijn gok ik maar wel echt top.
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
Mooier kan niet in mijn ogen. Kwaliteit en gewicht zal ook niet veel soeps zijn gok ik maar wel echt top.
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
- mjw
- Getting the hang of it
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
- Type Auto: F31 340iX M-Sport
- Locatie: Randstad
Ook mijn idee van die spaken die doorlopen tot op de velgrand. Lijkt me niet praktisch en het is beslist niet mijn smaak.MKL-F32 schreef: ↑07 feb 2021, 01:37 ... Wat me tegen staat in veel velgen is dat de spaak tegenwoordig vaak extra ver doorloopt. (Dit geldt ook heel duidelijk voor deze VMR V801.) Dit betekent toch in de praktijk dat dit deel het meest uit steekt en dat bij een stoeprandje je extra makkelijk schade oploopt?...
...
Weet iemand waar ik Titan of Apex in Europa kan kopen? Ik koop toch liever zonder import-gedoe. Voor bv Titan (heb 1 adresje gevonden in DE) lijkt de Europese prijs fractioneel goedkoper te zijn dan de US prijs inclusief verzend+import kosten.
...
We hebben al wat ge-PB-ed maar afgezien van mijn importnaheffingsdrama wat door UPS zelf werd veroorzaakt is het importeren van mijn APEX setje probleemloos verlopen.
F31 340iX M Sport 11-2015 [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
Ik ben momenteel ook op zoek naar een aftermarket breedset voor mijn F30, maar dat valt nog niet mee. Het moet in ieder geval een flow formed set zijn, dan vallen er al heel veel af. En ook qua maatvoering is het vaak allemaal net niet. Veel velgen staan voor mijn smaak net te ver naar buiten. ET40 bij een 9,5j velg staat gewoon 20mm verder naar buiten dan OEM, dat is mij echt te veel. Als alternatief kom je dan vaak op een square setup uit, maar dan verlies je weer het dikke aanzicht van een breedset en het beperkt ook de grip op de achterwielen.
Apex EC-7 staggered vind ik wel mooi, maar dan zit je op ET43, oftewel achter 17mm breder dan OEM. Is alsnog best heftig aangezien ik nu 13mm spacers heb en ik dat al op het randje vind. Verlagen zou dan wel wat helpen volgens mij. BBS CI-R vind ik ook mooi maar heeft achter ET40 als breedset maat.
Ik ben er inmiddels ook wel achter waarom OEM velgen zo ver naar binnen staan. Zodra je een spacer gebruikt hoor je tijdens het rijden alle kiezels en steentjes tegen de zijkant van je auto slaan. Dat vind ik ook wel een nadeel, eigenlijk zou je dan een stuk PPF moeten plakken om de lak te beschermen.
Apex EC-7 staggered vind ik wel mooi, maar dan zit je op ET43, oftewel achter 17mm breder dan OEM. Is alsnog best heftig aangezien ik nu 13mm spacers heb en ik dat al op het randje vind. Verlagen zou dan wel wat helpen volgens mij. BBS CI-R vind ik ook mooi maar heeft achter ET40 als breedset maat.
Ik ben er inmiddels ook wel achter waarom OEM velgen zo ver naar binnen staan. Zodra je een spacer gebruikt hoor je tijdens het rijden alle kiezels en steentjes tegen de zijkant van je auto slaan. Dat vind ik ook wel een nadeel, eigenlijk zou je dan een stuk PPF moeten plakken om de lak te beschermen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Welke inchmaat? 18 of 19"? 18" wordt veel gekozen bij APEX omdat het eigenlijk qua performance een betere keuze is. 19" is meer een keuze voor de looks. Vind die keuze ook nog wel lastig als ik een nieuwe set zou kiezen en zowel de looks als performance belangrijk vind.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 24 feb 2021, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dan kijk je waarschijnlijk naar de OEM+ opties:Apex EC-7 staggered vind ik wel mooi, maar dan zit je op ET43, oftewel achter 17mm breder dan OEM.
https://www.apexraceparts.com/shop-by-v ... x-oem.html
Wordt niet gezien als een agressieve fitment. Maar heb geen idee hoe het valt (aangezien ik nog geen F3x heb).
PS: vermoed dat je deze thread wel kent: https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... p=21824961
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
Dat zijn inderdaad de OEM+ opties, maar het aanbod in 19 inch breedsets voor de F3X is beperkt bij Apex, alleen de EC-7 blijft over. En dan zit je dus vast aan 9,5j met ET43. Maar ik zal nog eens goed naar mijn auto kijken of 4mm extra t.o.v. wat ik nu heb een probleem gaat zijn of niet.
Ik vind de Apex SM-10 ook erg mooi, maar die kan alleen als square setup. Dan kom je op 8,5j ET35, dat is 12mm verder naar buiten dan OEM en dat is dan weer perfect voor mijn smaak. Maar helaas geen breedset dan.
Topic op bimmerpost ken ik inderdaad, je ziet daar opvallend veel 18 inch vind ik. Maar die Amerikanen hebben soms een wat vreemde smaak, je ziet ook vaak wat extremere setups.
Ik vind de Apex SM-10 ook erg mooi, maar die kan alleen als square setup. Dan kom je op 8,5j ET35, dat is 12mm verder naar buiten dan OEM en dat is dan weer perfect voor mijn smaak. Maar helaas geen breedset dan.
Topic op bimmerpost ken ik inderdaad, je ziet daar opvallend veel 18 inch vind ik. Maar die Amerikanen hebben soms een wat vreemde smaak, je ziet ook vaak wat extremere setups.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Klopt. Icm semi-slicks heb je een wat meer racelook. Wordt ie lang niet altijd voor gebruikt natuurlijk, maar met de juiste verlaging kan t wel erg goed staan hoor. 18" oogt dan helemaal niet zo klein meer. Wat meer 'beefy' look dus. lichte, sterke velgen die ook nog wat kunnen hebben omdat er een wat 'meer vlees op de wang' zit.
Tsja, keuzes, keuzes.
370mm schijven vullen ook maximaal de velgen bij 18". Zoals bij m'n F30-combi van M-performance remmen en velgen (400M) nu ook het geval is.
Maar met die ET-waardes voor OEM+ zou je niet verwachten dat je 'poke' krijgt. Weet niet of er hier meer ervaringen zijn. Meer camber zie je meestal alleen bij extremere fitments/verlagingen.
Tsja, keuzes, keuzes.
370mm schijven vullen ook maximaal de velgen bij 18". Zoals bij m'n F30-combi van M-performance remmen en velgen (400M) nu ook het geval is.
Maar met die ET-waardes voor OEM+ zou je niet verwachten dat je 'poke' krijgt. Weet niet of er hier meer ervaringen zijn. Meer camber zie je meestal alleen bij extremere fitments/verlagingen.