F32 lci Verschil in rij hoogte op alle 4 wiel Assen?

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
KcM 430i Coupe
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 mar 2017, 07:47
Type Auto: Z4 30i G29
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bij het uitlijnen van mijn f32 lci 430i werd geconstateerd dat er een verschil In hoogte is op alle 4 Assen. De verschillen zijn tussen de voor assen is 1cm (67CM LV en 68CM RV). De achterassen verschillen een 0,4CM. Bij de dealer gaf men aan dat het kan en normaal is. Maar daar twijfel ik aan. Waar deurnaden tot op de mm nauwkeurig worden uitgelijnd lijkt het mij vreemd dat er bij een cruciaal deel als het onderstel zulke grote toleranties bestaan. Natuurlijk kan ik het oplossen door een schroefset te monteren (en misschien doe ik dat ook) maar heb nu een ACS sport suspension eronder en die rijd super (en heeft een vermogen gekost). Maar vind het vreemd. Het is ook goed zichtbaar op de auto.

Iemand ervaring hiermee?

BVD


RemcoS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
Type Auto: E91 320 ede 2011
Locatie: Flevoland

Ik lijn op mijn werk regelmatig uit, en het is inderdaad zo dat 99,9% van de bmw’s links en rechts een hoogte verschil hebben.

Jij geeft zelf aan dat er andere veren onder je auto gemonteerd zitten, in hoevere zijn alle rubbers van de draagarmen in exact de juiste stand gemonteerd, en er is een minimale marge te verkrijgen in de schokbreker/fusee verbinding.

Bij bijvoorbeeld een F10 is er ook nog een bepaalde voorspannings stand van de schroefveer nodig, maar ik weet niet (uit mijn hoofd) of jouw auto dat ook heeft

Wij lijnen zelf uit met een hunter 3D uitlijn bank

Maar zoals ik al zei, 99,9% van de bmw’s hebben links en rechts een hoogte verschil in de wielophanging
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Mijne heeft dat ook maar andersom dan bij jou. links 5-8mm hoger dan rechts. Heeft volgens mij normaal te maken met gewicht van bestuurder waar rekening mee gehouden wordt tijdens uitlijnen. Als het andersom is bij jou lijkt me dat niet goed. Daarnaast is 1cm best veel. Ik erger me er ook weleens aan als ik mijn auto zie staan.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ondergrond moet dan ook wel perfect waterpas/glad zijn. Dat is bijna nergens. Dus kleine verschillen zul je houden.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”