M-Performance remmen upgrade

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Cool!
Ligt het aan mij of staat hij voor lager als achter


F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja en niet 'n klein beetje ook. Misschien bewust, want t is n schroefset. Dus die zou je wel een eindje moeten kunnen verstellen (in hoogte).
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Wel wennen zo.
F34 328i



Afbeelding
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

internetboarder schreef: 03 feb 2022, 21:05 Ligt het aan mij of staat hij voor lager als achterAfbeelding
Dit komt door de hoek waaronder de foto is genomen... 008

Hier wat foto's die vanuit het midden zijn genomen.

Afbeelding
Afbeelding

Hier nog wat een overzicht foto genomen recht voor het wiel.

Afbeelding
Dutch79 schreef: 03 feb 2022, 21:09 Ja en niet 'n klein beetje ook.
Dus volgens mij valt het wel mee. 001

Wat wel klopt is dat er een schroefset onder zit. Ik ben nog speciaal weer terug geweest naar de leverancier om de set hoger te laten zetten want met een beetje bagage kwam ik die klote-drempels bij mij in de wijk niet meer over zonder de drempel te raken...

Afbeelding

Gelukkig ligt mijn focus niet zo zeer bij de verlaging als wel bij de wegligging. Dus ik vind het prima zo. Beetje verlaging, uitstekende wegligging, en kan nog steeds de drempels over komen zonder rare fratsen uit te halen. :Hosanna:
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Zeer duidelijk nu.
Jammer van die drempels, want een paar cm lager staat hem zo mooi.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet08
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1021
Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
Type Auto: 335d Xdrive
Locatie: Overijsel

Ja vind ik ook. Klein tikkie lager kan die best hebben.
Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Moeten wel heel lastige drempels zijn om met 1 a 2 cm lager problemen te hebben. Ben zelf voor 4 en achter 3 cm lager tov standaard. Dan begint t wel lastig te worden bij sommige drempels.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ligt ook aan het soort drempel. Deze van de foto staat de wagen voor en na de drempel met de wielen op de straat..
Dat zijn rot dingen voor auto's met een lange wielbasis.

Mijn vorige wagen stond ook heel laag, maar die had gelukkig geen last van drempels. Low and slow haha
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, klopt. Schuin nemen scheelt n hoop in dat geval.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Mooi overzichtje in n video:

Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Hier nog wat feedback over de remmen.
  • zien er nog steeds cool uit :Hosanna:
  • doseerbaarheid is super
  • allereerste rem-actie na langere tijd stilstaan is slechter dan met de originele remmen... het laagje vliegroest (oid) heeft blijkbaar een groter effect, gelukkig loop je hier tegen aan bij de eerste remactie bij het wegrijden, meestal is de snelheid dan nog laag, uiteraard remt ie wel als je het pedaal harder indrukt
  • bijterigheid zou beter mogen... de remmen van de Fiesta van m'n vriendin happen beter
maar het allergrootste nadeel... remstof :(

Ik had het al op diverse plekken gelezen maar de M-Performance remblokken geven extreem veel stof af. Ik blijf bezig met velgen poetsen... :evil:

Hier een poging om het te laten zien. Ik heb van de week m'n velgen ff snel schoon gemaakt, dankzij coating kost me dit een kwartiertje of zo. Daarna heb ik 300km gereden waarvan 90% snelweg kilometers. Nu zit al er al weer zoveel stof op:

Afbeelding

(Je kan goed zien waar ik m'n vinger langs gehaald heb.)
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Bekend "probleem" als je van schone velgen houdt.
Hawk hps 5.0 lijken hier beste mee om te gaan.
Zelf heb ik de performance blokken van Brembo, maar ook veel remstof ondanks dat ze "low dust" aangeven.

Mijn volgende remblokken worden dus ook Hawks 008 .
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja qua (het ontbreken van) remstof zijn de Hawks (icm 370 M-performance) wel echt bijzonder goed. Ben er ook nog steeds zeer tevreden over. En dat voor een sportief remblok is wel vrij uniek. De low dust ATE ceramics hetzelfde verhaal. Die gaven bij mij ook meer stof. En dan zijn ze qua prestaties ook niet te vergelijken.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Het verschil in remstof tov de originele blokken behorende bij de standaard 440i remmen is ook erg groot.

Is de hoeveelheid remstof een indicatie van de slijtage snelheid?

Hoe lang doe je (gemiddeld genomen) eigenlijk met een set remblokken? Ik heb ondertussen bijna 10k gereden met deze remmen.
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Levensduur ligt uiteraard sterk aan je rijstijl en aantal kms op de snelweg. Samenstelling frictiemateriaal remblokjes kan ook bepalend zijn voor hoe snel schijven en blokken slijten. Ik heb nu 35k met de remblokken voor gedaan en idrive geeft nog 20k aan, maar ik vind dat de schijven ook al een aardige rand krijgen (voorschijven nu ook 35k oud)...dus wie weet toch ook vrij agressieve compound. Ik heb normale tot sportieve rijstijl. Remblokken en schijven achter slijten overigens bijna niet (beide 20k jong, nauwelijks slijtage te zien en idrive geeft nog 80k aan).
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”