F3x - Draadloze oplader vervangen voor Snap in Lightning?

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Goedemorgen!

Sindskort heb ik dankzij forumlid psycholander (https://www.bimmercodes.nl) Apple CarPlay met full screen functionaliteit in mijn 420i met iDrive 6. Dit werkt erg prettig, snel en stabieler dan BMW's eigen Spotify integratie. Nu doe ik tijdens het rijden mijn telefoon (iPhone 11 Pro) in de middenconsole, waar een originele draadloze oplader in zit. Nu heb ik woensdag twee keer twee uur moeten rijden en ik heb gezien dat mijn telefoon eigenlijk niet oplaadt, maar wel heel erg warm wordt. Zo warm dat CarPlay na een anderhalf uur eigenlijk begint te stotteren. De telefoon dimt dan het scherm en is traag, omdat deze te warm wordt. Ik heb op de terugweg geprobeerd om de telefoon via een usb kabel op te laden en ik schat dat deze toen slechts 10% zo warm werd als met draadloos opladen. Nu ben ik mij bewust dat de draadloos oplader in de F3x niet de meest efficiënte is en slechts met 5w oplaadt. Dit, samen met de afgesloten ruimte, zal dus de reden zijn dat de telefoon warm wordt.

Nu heb ik deze adapter gevonden waarbij de telefoon met een houdertje vast wordt gemaakt en een lightning kabel in zijn kont krijgt. Ik kan mij herinneren dat deze ook via BMW zelf te koop was overigens. Is de draadloos oplader makkelijk te vervangen door onderstaande of zal deze niet (meer) in mijn auto passen?

Thanks! :ja:


Oh en de discussie Apple vs. Android is zinloos. Apple is gewoon beter, kan ik ook niets aan doen. :fylol:


Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Bij de mijne laad mn 11 Pro wel nog op tijdens flitsmeister met carplay maar echt rap gaat het niet.

Misschien zit de laad ring ook niet helemaal op de juiste plek bij de plek, zodra ze maar iets afwjiken op elkaar krijg je een boel warmte ontikkeling.
Volgens mij waren er ook nog zoon laadpads die voorin in het vakje achter je pook kan doen? dan heb je elk geval niet het probleem dat het in een afgesloten ruimte zit.
En je kan hem er makkelijker op zetten dan elke x je armsteun open en dicht te doen.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Die tip kreeg ik ook al van Ekris, maar ik ben geen fan van telefoons in het zicht. Is een van mijn OCD afwijkingen. :lol:

Wellicht kan ik eens proberen om de telefoon wat meer gecentreerd te krijgen. Ik ga er eens op letten. Bij de G-serie zit de draadloze oplader voor de pook geloof ik?
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Klopt lig dwars achter de bekerhouders achter de pook.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Inmiddels een redelijk onprofessionele oplossing gevonden. Ik heb deze kortere Lightning kabel gekocht. Die zit nu in de USB van de middenarmsteun en heb ik geen wirwar aan kabel daar. De draadloze oplader wordt pas geactiveerd als het schuifje naar beneden gaat, dus als ik de telefoon er zo opleg gebeurt er niks. De iPhone 11 pro die ik heb past precies schuin in de middenarmsteun waardoor deze dus netjes "vast" ligt. Ik ben vanochtend een halfuur gaan rijden om te kijken wat de iPhone doet en hij wordt nu maximaal lauw en laadt goed op. Ik ga, zodra de iPhone 12s/13 Mini uit is toch voor deze, hopelijk dat die met de (waarschijnlijk) lagere batterijcapaciteit wat minder warm wordt en minder vermogen nodig heeft. Tot die tijd is dit een aardige oplossing. :ja:
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Dinsdag Keynote en dan kun je binnenkort je nieuwe iPhone bestellen :ja: Mini is top, heb nu de 12 Mini. Fantastisch formaat.
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Die staat genoteerd inderdaad. :ja:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”