Service geschiedenis (iDrive)

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Gebruikersavatar
Wenzel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 128
Lid geworden op: 28 mar 2015, 17:25
Type Auto: BMW 520e (G30)


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Bedankt voor het aanbod, maar we wonen ter ver uit elkaar, ik woon in Drenthe.
Ik zal het met de dealer regelen.


PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

Ik heb een f20 van bj 10/2013 (NBT) vorige jaar uit Duitsland gehaald. Het onderhoudsgeschiedenis menu is bij mij ook niet zichtbaar. Ik heb wel een Duitse factuur van de 1e service beurt. Nu heb ik vorige week een 2e service beurt in NL laten uitvoeren, en wederom geen service menu in iDrive.. :nee:

Nu wordt er beweerd dat het geschiedenis menu bij mij niet mogelijk is. Dit zou geactiveerd moeten worden, en alleen mogelijk bij een volledige her programmatie van de software? Ik kan hier online niets over vinden, ook heb ik ook geen klassiek boekje.

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande klopt, of hoe het nu precies zit?
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Als je mij de laatste 7 cijfers van het chassisnummer per mail stuurt dan kijk ik even.
Freelance Java Software Engineer
PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

Verzonden! Bedankt :ja:
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik heb niks ontvangen maar dat komt denk ik doordat je te weinig posts hebt.
Mail me via de link die ik hier heb gepost:
viewtopic.php?f=64&t=19946
Freelance Java Software Engineer
Ibrahim24
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 553
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:17
Type Auto: 316d F30

Heb onlangs ook een onderhoud laten doen door een vriend die ik heb leren kennen op Facebook.

Heb deze ook achteraf in het iDrive zelf geprogrammeerd.

Het is dus perfect mogelijk.
2017- ? : BMW F30 316d 2014
2010-2017 : BMW E90 320d 2005
http://facebook.com/BIMCoded

Coderingen beschikbaar - Limburg België !
Gebruikersavatar
Wenzel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 128
Lid geworden op: 28 mar 2015, 17:25
Type Auto: BMW 520e (G30)

Float schreef:Ik kan het ook wel voor je doen als je uit de buurt komt. Wat vraagt de BMW er voor?
Ik kom niet uit de buurt, woon in het oosten. Maar bedankt voor je aanbod.
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ibrahim24 schreef:Heb onlangs ook een onderhoud laten doen door een vriend die ik heb leren kennen op Facebook.

Heb deze ook achteraf in het iDrive zelf geprogrammeerd.

Het is dus perfect mogelijk.
Feitelijk loop je dan de boel te belazeren. Altijd leuk bij een verkoop en het wordt gecheckt :lol:
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Waarom is dat belazeren, omdat een dealer het onderhoud en/of programmeren dan niet doet? Als het niet in de BMW GmbH dealer databank bijgewerkt staat is het belazeren... Laat me niet lachen zeg
Ibrahim24
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 553
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:17
Type Auto: 316d F30

Float schreef:
Ibrahim24 schreef:Heb onlangs ook een onderhoud laten doen door een vriend die ik heb leren kennen op Facebook.

Heb deze ook achteraf in het iDrive zelf geprogrammeerd.

Het is dus perfect mogelijk.
Feitelijk loop je dan de boel te belazeren. Altijd leuk bij een verkoop en het wordt gecheckt :lol:
Belazeren? :duh:

Je wilt toch liever ook een auto hebben waarvan je weet wanneer het onderhoud gedaan is en wat er tijdens onderhoud gebeurd is?

Vroeger in der tijd van papieren onderhoud boekjes, was het ook niet altijd ingevuld. Überhaupt was deze nog niet eens meegegeven als je het je wagen aankocht.

Dit vind ik geen enig vorm van belazeren aangezien je niet met je KM stand speelt maar wat info opschrijft in het systeem.

Ahja, ieder voor zich. Toch? :ja:

Trouwens, als je dit toch persoonlijk belazeren vind.. Waarom stel je het dan voor om het bij iemand te doen? :Dubbel:
2017- ? : BMW F30 316d 2014
2010-2017 : BMW E90 320d 2005
http://facebook.com/BIMCoded

Coderingen beschikbaar - Limburg België !
Gebruikersavatar
Wenzel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 128
Lid geworden op: 28 mar 2015, 17:25
Type Auto: BMW 520e (G30)

Mijn gegevens staan wel volledig vermeld in de BMW GmbH dealer databank.
Het probleem is dat mijn (ex) dealer het vergeten is in de iDrive te vermelden en weet niet hoe het hersteld moet worden.
Ik schrijf ex-dealer, want ik ben inmiddels overgestapt naar Dusseldorp. Die zullen het bij mijn eerstvolgende bezoek aan de garage herstellen.
Ibrahim24
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 553
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:17
Type Auto: 316d F30

:ja:

Veel succes kerel!
2017- ? : BMW F30 316d 2014
2010-2017 : BMW E90 320d 2005
http://facebook.com/BIMCoded

Coderingen beschikbaar - Limburg België !
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Kennelijk maakt mijn reactie bepaalde gevoelens los bij mensen.
Darudevampire schreef: Waarom is dat belazeren, omdat een dealer het onderhoud en/of programmeren dan niet doet? Als het niet in de BMW GmbH dealer databank bijgewerkt staat is het belazeren... Laat me niet lachen zeg
Voor de werkwijze van de dealer zal je bij de dealer moet zijn waarom ze het "onderhoud en/of programmeren dan niet doen".

Ibrahim24 schreef: Je wilt toch liever ook een auto hebben waarvan je weet wanneer het onderhoud gedaan is en wat er tijdens onderhoud gebeurd is?

Vroeger in der tijd van papieren onderhoud boekjes, was het ook niet altijd ingevuld. Überhaupt was deze nog niet eens meegegeven als je het je wagen aankocht.

Dit vind ik geen enig vorm van belazeren aangezien je niet met je KM stand speelt maar wat info opschrijft in het systeem.
Zo te zien verschilt de opvatting wat iemand onder "belazeren" verstaat. Dat mag die ruimte is daarvoor in Nederland.
Ibrahim24 schreef: Trouwens, als je dit toch persoonlijk belazeren vind.. Waarom stel je het dan voor om het bij iemand te doen?
Omdat ik geregistreerd sta bij BMW en jij niet :wink:
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Float schreef:Voor de werkwijze van de dealer zal je bij de dealer moet zijn waarom ze het "onderhoud en/of programmeren dan niet doen".
Mij zul je niet bij een dealer zien, ik vatte enkel samen wat jouw opmerking impliceerde en denk er het mijne van
Float schreef:Zo te zien verschilt de opvatting wat iemand onder "belazeren" verstaat. Dat mag die ruimte is daarvoor in Nederland.
Belazeren is bedriegen, sla de dikke van dale er maar eens op na. Opvattingen kunnen verschillen, echte bij sommige beladen woorden is daar maar weinig ruimte voor 008
Ibrahim24
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 553
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:17
Type Auto: 316d F30

Ibrahim24 schreef: Trouwens, als je dit toch persoonlijk belazeren vind.. Waarom stel je het dan voor om het bij iemand te doen?
Omdat ik geregistreerd sta bij BMW en jij niet :wink:[/quote]

Zoals eerder aangegeven, veel succes kerel! :ja:
2017- ? : BMW F30 316d 2014
2010-2017 : BMW E90 320d 2005
http://facebook.com/BIMCoded

Coderingen beschikbaar - Limburg België !
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”