BMW cardata telematics archive leeg

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

In de BMW ConnectedDrive portal kwam ik de optie tegen om cardata telematics archive van m'n F32 aan te vragen. Na een dag kreeg ik bevestiging dat de archive klaar stond. Zojuist gedownload maar nu blijkt de archive leeg te zijn.

De pagina begint met de volgende tekst:

"Met het BMW CarData-gegevensarchief ziet u altijd in één oogopslag de telematicagegevens die uw auto in het kader van de BMW ConnectedDrive-diensten regelmatig naar BMW verzendt en daar worden opgeslagen. Daartoe behoren niet alleen meetwaarden van uw BMW maar bijvoorbeeld ook de kilometerstand of Check Control-meldingen."

Kortom: interessante informatie die ik wel wil zien...

Maar in de 3 hoofdcategorieen wordt de volgende melding gegeven:

"Voor uw auto zijn geen gegevens over de voertuigstatus beschikbaar. Mogelijk heeft uw auto tot nu toe geen statusgegevens naar BMW gestuurd."
"Voor uw auto zijn geen gebruiksafhankelijke gegevens aanwezig. Mogelijk heeft uw auto geen gegevens over het gebruik aan BMW gestuurd."
"Voor uw auto zijn tot nu toe geen gebeurtenisgegevens aanwezig. Mogelijkl heeft uw auto geen gebeurtenis-informatie naar BMW gestuurd."

Mbv Google kan ik eigenlijk niks vinden over een lege cardata telematics archive.

Aanwezigheid van ConnectedDrive functie lijkt wel van belang. Ik denk dat m'n auto ConnectedDrive functie bezit want: het staat op de voorruit en ik heb een ConnectedDrive menu optie in iDrive. Daarnaast zie ik in ConnectedDrive NL portal de diensten "Intelligent Emergency Call" & "Teleservices" als geboekt staan (zonder einddatum). Dit komt overeen met optie 6AC & 6AE die op de optielijst van de auto staan. Ook heb ik berichten van ConnectedDrive portal ontvangen in de auto (bv melding cardata archive is beschikbaar).


MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Nog een vraag die bij me opkomt: als ik ga tunen, wil ik dan ueberhaupt nog wel dat BMW telematics data van mijn auto ontvangt? 008
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Het kan zijn dat jij of de vorig eigenaar geen toestemming heeft gegeven om die gegevens te verzamelen. Je moet er namelijk wel zelf toestemming toe geven dat BMW die gegevens opslaat.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Ik lees het volgende nog in de gebruikersvoorwaarden van BMW CarData:
Voorwaarde voor het gebruik kunnen maken van de dienst "BMW CarData " is een
bestaande BMW ConnectedDrive-overeenkomst in overeenstemming met
laatstgenoemde algemene voorwaarden voor gebruik van de BMW ConnectedDrivediensten evenals van een koppeling tussen het voertuig van de klant en het
klantenportaal.
Eindigt een "BMW ConnectedDrive"-overeenkomst, dan vervalt tegelijkertijd het recht
tot gebruik van de dienst "BMW CarData".
Dus ik vermoed dat het toch te maken heeft met het niet hebben van een ConnectedDrive abonnement... m'n auto is ouder dan 3jr dus het default abonnement zal verlopen zijn.

Zou het niet handig zijn als BMW gewoon de CarData opties in portal onbeschikbaar maakt dmv melding: ConnectedDrive abonnement verlopen, geen data beschikbaar. In plaats van een lege CarData bestand te sturen zonder toelichting...
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

N.a.v. Dit topic heb ik gisteren ook de Car data eens opgevraagd uit nieuwschierigheid. Gezien het connected plus abbonement.

Vandaag het smsje en de mail ontvangen dat de data klaar stond. En ik kon netjes alles inzien.

Dit is enkel van de periode die de M2 in bezit is (vanaf november) dus van de voorganger kan ik ook niet zien wat is opgeslagen geweest. Of dit is account afhankelijk (wat ik denk) of de voorganger heeft hiervoor destijds geen toestemming gegeven..

Nu valt me echter op dat grootste gedeelte van de actuele opgeslagen data komt vanuit de features die je ook gebruikt en kan inzien vanuit o.a de “BMW Connected” of de “My BMW” app op je telefoon. Zoals de location finder (slaat de exacte coordinaten op van de specifieke dag/tijdstip wanneer je dit geraadpleegt hebt), maar ook de controle checks van de Auto, het onderhoud en of alle deuren/ramen en/of kofferbak/motorkap dicht/open zijn. Ook zodra je iets van de remote features gebruikt bijv. deur open/dicht maakt via de app, en of de lichten aanzet etc. Slaat hij deze tijdstippen op en de feature welke je naar de auto hebt gestuurd.

Staat ook nog wel wat “grappige” data in, “Positie van het voortuig boven zeeniveau “22 meter” op datum x met tijdstip y :lol: :lol: geen idee wat hiervan de meerwaarde is, maargoed.

Voor de rest meerendeels bekende data.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Cool dat je het ook ff geprobeerd hebt en je bevinden hier deelt! Nu heb ik in ieder geval iets meer inzicht wat het kan inhouden. :ja:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”