Coderen met Bimmercode expert mode

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartinBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:23
Type Auto: BMW 420i coupé M-sport LCI

Hallo iedereen,


Ik gebruik al een geruime tijd Bimmercode. Over de app an sich en het gebruik ervan ben ik erg te spreken.
Er zijn alleen een paar dingen die ik graag zou willen coderen wat waarschijnlijk middels de expert modus kan, dus vandaar dat ik wat informatie en advies in wil winnen. dit zijn de punten:


Als ik mijn bmw 4 serie iets achteruit wil rijden met de deur al geopend schakelt hij automatisch in de P stand(auto tegen wegrollen beveiligen). bij mijn oude bmw kon dat wel. in sommige gevallen was dat handig om de auto iets te verrijden, of de auto perfect in het in midden van het parkeervak te zetten.
kan ik dit uitschakelen?

Een ander ding wat ik een gemis vind is de sync knop van de climate-control. Die zat bij de e9x wel maar is om onbegrijpelijke redenen niet meegekomen naar de 3 en 4 serie. Ik heb wel het een en ander gelezen bijv. dat als je de auto-knop vast zou moeten houden, maar dat werkt kennelijk niet.
Zou er met coderen nog iets gedaan kunnen worden?

Aan de bmw 5 serie G30 van mijn vader heb ik zelf ook het een en ander gecodeerd. Er is alleen een ding waar ik mij mateloos aan irriteer.
De auto is voorzien van een achteraf geplaatste trekhaak. Wanneer je naar achteren rijdt met een aanhanger en de parkeer hulpsystemen aan staan, denkt de auto dat je moedwillig tegen een muur aan wilt rijden en trapt genadeloos hard op de rem, het voelt in ieder geval of je inderdaad tegen een muur aan knalt.
dit moet ook toch te coderen zijn neem ik aan? Bij af-fabriek geplaatste trekhaken werkt het immers wel perfect.

ik moet trouwens toegeven dat de sensoren rondom bij de G30 sowieso overdreven gevoelig vind, dat zou ik wellicht ook wel willen aanpassen als dat zou kunnen.



Ik ben benieuwd of iemand hier mij meer over kan vertellen.

Mochten andere ook zelf nog vragen hebben over dingen die evt. in de expert mode gecodeerd zouden kunnen worden dan mag dit topic wat mij betreft daar ook voor geleend worden. :idea:


Freude am fahren :Mpower:
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Op de G30 moet je de trekhaak VO coden maar dat kan niet met Bimmercode, dan zullen de parkeersensoren rekening houden als de stekker aangesloten is van de aanhanger.
Gevoeligheid van de sensoren kun je niet aanpassen, bij mij werken ze goed op 2x na dat ze in de zijkant wat zagen met uitparkeren en dus een aantal x vol op de rem stampte :mrgreen: terwijl er niks was.

Climate control is naar mijn weten niet mogelijk om de sync functie te coden.

Ook je P functie met de deur open is niet aan te passen en is een veilgheidsfunctie, je kan ook gewoon goed in je spiegels en camera's kijken hiervoor :lol:
Ik parkeer altijd op de topview camera in de vakken.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Als jullie gewoon je gordel eens omdoen gaat-ie niet naar P met de deur open. :mrgreen:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bij het parkeren kan je gordel best irritant zijn. Wil niet zeggen dat je 'm tijdens t rijden niet draagt. Ik hang wel eens uit m'n portier om t goed te kunnen zien (stoeprandjes ed). :mrgreen: Dus die gong heb ik er ook meteen uit gecodeerd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ja ik zou t ook liever zonder gordel doen, maar zonder gordel gaat de bak in P met de deur open.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Stelletje truckers hier :lol:
Gebruikersavatar
MartinBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:23
Type Auto: BMW 420i coupé M-sport LCI

Als ik langere afstanden moet rijden heb mijn gordel altijd om, maar als ik moet rangeren met een aanhangwagen of mijn auto een klein stukje wil verzetten zit dat ding alleen maar in de weg. Ik ben dan ook zo'n iemand die het liefst kaarsrecht heb staan.

Overigens rijd ik ook regelmatig met vrachtwagens @psycholander dus dat zal ook wel meespelen 008
Freude am fahren :Mpower:
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”