Eventueel nieuw project: BMW Z3 2.8i Roadster

Plaats hier de foto's van jouw BMW E36/7 E36/8
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

Leuk project Bart, die 2.8 i een heerlijke motor! :ja:


Afbeelding
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

pointman schreef:Leuk project Bart, die 2.8 i een heerlijke motor! :ja:
Leek mij ook wel ja. Ik heb ooit nog een E36 328i Coupe gehad en dat was ook een heerlijke auto. Daarom ook dit plan voor een relatief goedkoop hobbyproject.

Op dit moment midden in de moeilijkste fase van elk project: het bij elkaar verzamelen van het budget! :nee:
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Dat je het spaarvarken überhaupt nog in elkaar heb weten te zetten Bart... :wink:


Als 'speelauto' is een Z3 natuurlijk hartstikke leuk en met een 2.8i of 3.0i blokje meer dan voldoende vermogen om die kont om te laten gaan; 't blijft een staartlistig autootje als je wat meer op de limiet gaat rijden... Denk wel een stuk toegankelijker dan de M3 als stuurauto.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Bohica
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:41

@ joop deze auto's zijn juist moeilijker te rijden dan een m3
Bij deze auto's moet je letten op de rubbers van de soft top langs de portieren .
Daar langs lekken ze nog wel eens .
En verder alle draagarm rubbers net als bij de e36 waar hij op gebaseert is
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Goed lezen wat ik schrijf Bohica...

...en voor de goede orde: ik benader en bekijk auto's op een iets andere wijze dan het gros van de mensen op het forum. :wink: :autotje spelen:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Joop schreef:Dat je het spaarvarken überhaupt nog in elkaar heb weten te zetten Bart... :wink:


Als 'speelauto' is een Z3 natuurlijk hartstikke leuk en met een 2.8i of 3.0i blokje meer dan voldoende vermogen om die kont om te laten gaan; 't blijft een staartlistig autootje als je wat meer op de limiet gaat rijden... Denk wel een stuk toegankelijker dan de M3 als stuurauto.
Haha! Inderdaad! Heb maar een heel nieuw varken geregeld, het vorige heeft een krater achtergelaten toen het aan stukken klapte! Nu maar weer helemaal opnieuw beginnen, maar het is dit keer wat beter te overzien!

Ik heb nog getwijfeld of het een Z3 zou moeten worden maar met een budget van ongeveer € 8.000,- voor aanschaf en de eis dat het een BMW met een open dak moet zijn en dat het speelgoed moet worden, tja, dan lijkt de Z3 de enige logische keuze!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Met dat budget moet het te doen zijn lijkt mij...
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Jesper
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3206
Lid geworden op: 15 feb 2011, 11:58

Weet dat je een cabrio wilt, maar deze zijn ook érg leuk: http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z3/9113150 Staat er ook eentje bij mij om de hoek te koop ;)

En tja, anders...

http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z3/7971650
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z3/8143384
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z3/9081090 <- Deze is érg NICE!
"Burn rubber, not your soul!" "It's not about being fast, it's about being faster!"
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Bedankt voor de linkjes! Die laatste twee had ik zelf nog niet gevonden!

Eigenlijk is de exterieurkleur het belangrijkste (weet nog niet wat ik wil) en de rest is denk ik allemaal wel te regelen.

Is er hier iemand die weet of de stoelen van een Z3 makkelijk te wisselen zijn: van gewone stoelen naar de Z3 sportstoelen?
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ja, dit is te doen. Als je zelf gaan wisselen, zorg dan dat je de sleutel niet in het contact hebt. Zodra je de sleutel in het contact steekt, gaat de auto zoeken naar fouten. Als je dus de sleutel er wel in hebt en je gaat de stoelen wisselen, gaat hij foutmeldingen geven.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik heb overigens m'n oom even op pad gestuurd. Vermoed dat hij vandaag nog een hele lijst mooie Z3's heeft.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “Z3: Showroom & Projecten”