Lekkage, wat nu

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor
Just getting started
Just getting started
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2012, 07:40
Type Auto: BMW E90 318i Automaat High Executive
Locatie: Den Haag

Ik zag wat ‘zweet’ op de stuurinrichting zitten, maar omdat ik niet precies wist waar het vandaan kwam heb ik deze schoon gemaakt in de hoop na een tijdje meer te kunnen zien. Nu zie ik ‘helder’ kleverig vocht hierop neerkomen (een druppel na een paar dagen gebruik) waarvan ik denk dat het dus koelvloeistof is. Ik heb eens gekeken of het mogelijk van hoger af zou kunnen komen en ik heb wat foto’s gemaakt. Zou het mogelijk hier vandaan kunnen komen? Ik denk zelf dat het bij het voorste gedeelte (waar de ketting achter zit) vandaan komt. Is dit iets om me zorgen over te maken? Is dit iets wat vaker voorkomt bij het m43 blok? Het gaat overigens om een Z3 van 1998 met een 1.8 motor. Die is technisch identiek aan een E36.Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Oo=00=oO
2018- nu : e30 320i cabriolet 1989
2017- nu : z3 e36/7 1998
2011- nu : e90 318i sedan 2007
2007-2011 : e46 320i touring 2002
2005-2007 : e46 318i sedan 2004
1990-1994 : e30 318i sedan 1985
Gebruikersavatar
Victor
Just getting started
Just getting started
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2012, 07:40
Type Auto: BMW E90 318i Automaat High Executive
Locatie: Den Haag

Er is op e46fanatics iemand met het zelfde probleem (http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1081258
) maar er is nog geen reactie geplaatst. Ik heb het in veel mindere maten dan hij, daar kwam het rubber ertussen uit. Bij mij is het "zweten". De e46 heeft net als de e36 ook het m43 blok gehad, dus ik denk dat er veel meer mensen moeten zijn. Of ik ben een kniesoor en de rest van de wereld kan ermee leven/valt het niet op.
Overigens zit er geen koelvloeistof in de olie. Het gaat dus niet om de koppakking maar om de rubberen pakkingen tussen de Distributiecarter helften. Om zeker te weten of het koelvloeistof is of olie is, zal ik van het weekend de boel eens schoonmaken en dan kijken wat eruit komt.
Ik denk dat ik Ruud van Vuuren (http://www.z3specialist.nl/) eens om advies ga vragen. Weet iemand waar ik aan moet denken qua kosten om zoiets te laten repareren?
Oo=00=oO
2018- nu : e30 320i cabriolet 1989
2017- nu : z3 e36/7 1998
2011- nu : e90 318i sedan 2007
2007-2011 : e46 320i touring 2002
2005-2007 : e46 318i sedan 2004
1990-1994 : e30 318i sedan 1985
Maik
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90

Als ik het goed zie zweet hij gewoon bij de “kettingkast” dat komt wel vaker voor bij de M43 zeg maar gerust altijd. Pakking vervangen en het is over kun je evt nog zelf doen als je een beetje handig bent.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
Plaats reactie

Terug naar “Z3: Technisch/Vragen/Onderhoud”