Steptronic aut6 Z4 HUFTERPROOF?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
RenedeJonge
Just getting started
Just getting started
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 jan 2013, 22:08

Thanks, ja af en toe blijft ie wat plakken na een bocht maar op zich wel mee te leven


Gebruikersavatar
monkey
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 552
Lid geworden op: 21 apr 2012, 16:56
Type Auto: BMW E91 320D '08
Locatie: close to leeuwarden

Thys schreef:@Peter: Omdat een automaat heel anders werkt dan een handbak. Een (conventionele) automaat heeft een koppelomvormer. Deze geeft zijn vermogen door dmv vloeistof. Dit principe kan ontzettend hoge krachten weerstaan. Normaal gesproken vele malen hoger dan een koppeling.
dat klopt inderdaad, een koppel omvormer in de aandrijflijn kan zorgen voor meer kracht aan de wielen.
het standaard vrachtwagentje van het leger is een gewone 6 bak, 132 KW op leeg 7600 kg, max 11 ton
zijn iets grotere broertje heeft een moeilijke 8 bak (4 stapel bak) en een koppeling EN koppelomvormer, 180 KW op leeg mimimaal 14 ton, max 24 ton.
de laatste is vele malen sterker in het veld, door die koppel omvormer heeft hij altijd max vermogen aan de wielen.
en daar hoeven dan de sperren nog niet eens voor ingeschakeld te zijn :P

dat er meer storingen in een automaat zitten... wanneer hij netjes het onderhoud krijgt waarvan de dealer zal zeggen dat het niet nodig is :duh: :nou: gaan ze lang mee :Klappen:
BMW and KTM
all 3 letter brands are great!
Plaats reactie

Terug naar “E85/E86: Motorisch/Performance”