Hallo allemaal , dit is mijn 1ste post hier dus vergeef me als ik iets fout doe .
Ik zit met een groot probleem.
Heb hier een BMW Z4 van 2006 staan met een 3.0 M54B30 motor. Het was de bedoeling om even een klein beurtje te doen terwijl de eigenaar op vakantie is.
Na enkele dagen wil ik de auto verplaatsen en draai aan de sleutel maar de auto maakt geen aanstalten om aan te slaan . Ik had daarvoor de auto al 2x verplaatst zonder probleem.
Even onder de kap gekeken , misschien een marter in gezeten , maar niks van schade te zien. Vervolgens een bougie eruit gedraaid , helemaal nat van benzine. Ontsteking gecontroleerd , ok , goede vonk . Daarna maar eens compressie gemeten : cylinder 1, 10bar , 2 , 6bar, 3, niks ......... WTF !!!! De eigenaar heeft net 4000km gereden tijdens een eerdere vakantie zonder een enkel probleem. Wat is er in godsnaam gebeurd ? De auto heeft 120.000km gelopen en is perfect onderhouden. Uiteraard op internet gezocht ,bij sommige bmw`s verspringd af en toe de distributieketting . Dus stand van nokkenassen gecontroleerd , staan volgens mij goed . De vierkanten aan de achterzijde staan perfect evenwijdig.
HELP
M54B30 geen compressie
-
- Seriously addicted
- Berichten: 1232
- Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
- Type Auto: e91 '06 zwart
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Hallo Cossie,
Ik zou me eerst even voorstellen in de juiste rubriek voor je vragen begint te stellen. Dat is wel zo netjes en een regel op dit forum. Bovendien zal een van de moderators dit op slot gooien tot je het gedaan hebben...
Kijk even in de forumindex waar je je voor kan stellen
Ik zou me eerst even voorstellen in de juiste rubriek voor je vragen begint te stellen. Dat is wel zo netjes en een regel op dit forum. Bovendien zal een van de moderators dit op slot gooien tot je het gedaan hebben...
Kijk even in de forumindex waar je je voor kan stellen
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
En de andere cilinders ook geen compressie of alleen 3 en kon je niet bij de rest? Met 1 cilinder zonder compressie zou hij wel aan moeten slaan maar beroerd lopen. Vreemd ook dat verschil in drukken....
Weet je ook zeker dat je brandstof krijgt? Ik zou niet uitgaan van alleen wat nattigheid bij een bougie namelijk.
Weet je ook zeker dat je brandstof krijgt? Ik zou niet uitgaan van alleen wat nattigheid bij een bougie namelijk.
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Luchtmassameter ok? Misschien bij de kleine beurt het luchtfilter niet goed gemonteerd waardoor hij teveel of te weinig lucht krijgt? Heb er niet zoveel verstand van, maar misschien is het een idee...?
Sorry, ik zou willen dat ik meer voor je kon betekenen!
Sorry, ik zou willen dat ik meer voor je kon betekenen!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
- monkey
- Getting the hang of it
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 21 apr 2012, 16:56
- Type Auto: BMW E91 320D '08
- Locatie: close to leeuwarden
wat heb je tot nu toe gedaan aan de auto?
ff dat op een rijtje zetten en alles nog een keer doen, wie weet heb je iets heel simpels fout gedaan en maak je het, door nog een keer te doen, weer goed
luchtmassameter kan geen compressie verlies veroorzaken, wel of geen meter, lucht moet wel de cilinder in kunnen komen.
draaid het blok wel soepel rond?
ff dat op een rijtje zetten en alles nog een keer doen, wie weet heb je iets heel simpels fout gedaan en maak je het, door nog een keer te doen, weer goed
luchtmassameter kan geen compressie verlies veroorzaken, wel of geen meter, lucht moet wel de cilinder in kunnen komen.
draaid het blok wel soepel rond?
BMW and KTM
all 3 letter brands are great!
all 3 letter brands are great!