Binnenkort is de Z aan nieuwe remmerij toe en zie ik door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer. Remmen is een onderdeel waar ik me nooit echt in heb verdiept (en dat begin ik nu terug te zien ).
Wie o wie heeft goede ervaringen met schijf/blok combinaties. Mijn enige eisen;
- Geen/Minimale remstof door de blokken (ik rem urban geen circuit, dus hoeft geen heavy duty te zijn. Liever schoon)
- Stock of (iets) beter. Ben niet op zoek naar performance of een circuit setup. Zo (veel) gebruik ik hem niet
- Schijven met groeven (ik vind het mooi staan maar wat is de meerwaarde?)
- Prijs tussen 300-500 euro voor de gehele auto
- ...?
Daarbij is zijn de E85 en E46 redelijk gelijk qua Engineering, waaronder ook de remmerij. Dus dat zou ook een optie kunnen zijn.
Welke remmen voor de Zimmer (E85/E86)
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02
Veel mensen kopen Zimmerman remschijven. Blokken heb ik geen kaas van gegeten.
Voordeel van gegroefde remmen (en geperforeerde) is dat het warmte sneller afvoerd wat remmen rade voorkomt, maar dat gebeurt je op de straat dus zo goed als nooit. Dus voor jouw is puur voor de looks
Voordeel van gegroefde remmen (en geperforeerde) is dat het warmte sneller afvoerd wat remmen rade voorkomt, maar dat gebeurt je op de straat dus zo goed als nooit. Dus voor jouw is puur voor de looks
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Ik had altijd begrepen dat de groeven en gaatjes in je remblok happen waardoor de vertraging groter is als bij gladde schijven
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02
Lijkt mij vreemd, dan zouden er allemaal hapjes uit je blokken gaan en slijten die supersnel, zover ik weet is het puur voor het afvoeren van warmte van je schijf.
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Ben er intussen achter dat mijn schijven nog OK zijn, dus zit te denken aan redstuffs van EBC voor de blokken
DP31289C - Achter
DP31211C - Voor
DP31289C - Achter
DP31211C - Voor
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02
Mooi, de achterblokken bij mij zijn ook aan het eind v/h jaar aan vervanging toe, ik zie wel wat de automaterialen zaak heeft liggen
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Gaat mij om het verminderen van de remstof. Krijg er echt last van nu op mijn (open) velgen
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02
Ja ik moet zeggen dat het bij mij aan de voorkant ook wel speelt, achter eigenlijk niet zo, wel benieuwd hoe de blokken bevallen qua stof, minder poetsen vind ik altijd fijn
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
My thoughts exactly
Zal ze binnenkort bestellen en vervangen. Kan op termijn mijn ervaringen wel delen in dit draadje
Zal ze binnenkort bestellen en vervangen. Kan op termijn mijn ervaringen wel delen in dit draadje
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Uiteraard
Maar wilde specifiek onze Z4/E46 vrienden hiervoor benaderen ivm uitwisselbaarheid van beide systemen. De losse redstuff ervaringen had ik al gevonden idd
Maar wilde specifiek onze Z4/E46 vrienden hiervoor benaderen ivm uitwisselbaarheid van beide systemen. De losse redstuff ervaringen had ik al gevonden idd
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Groeven en gaatjes zitten er alleen maar op om het remstof en eventueel gassen (al is dat tegenwoordig met de non-asbestblokken niet meer zo) af te voeren. Het helpt eigenlijk weinig. Je blokken zijn het belangrijkste.performance schreef:Ik had altijd begrepen dat de groeven en gaatjes in je remblok happen waardoor de vertraging groter is als bij gladde schijven
Een sportief blokje op straat is bijvoorbeeld de Ferodo DS2500. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar schijnt goed voor de dag te komen.
Bij de opvolger van de touring ga ik eens wat blokjes testen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Dat is nou het punt, ik hoef helemaal geen sportieve blokjes
Ik wil weinig tot geen remstof op mijn mooie velgjes
Heftig straat danwel circuitgebruik boeit me niet en zal hij ook nooit voor gebruikt worden
Ik wil weinig tot geen remstof op mijn mooie velgjes
Heftig straat danwel circuitgebruik boeit me niet en zal hij ook nooit voor gebruikt worden
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Voor weinig remstof is het gewoon een kwestie van keramische blokken nemen. Een familielid heeft bij Offenga voorop keramische blokken laten zetten en de velgen voor blijven schoner dan de velgen achter.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Enig idee welk merk/type dit zijn? En is hij tevreden over de remkwaliteit (normaal of slighty better)