Witte knippers monteren in E85/E86 Z4

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

Ruud nog even een vraagje, hoe heb je de binnenkanten losgekregen ( de zwarte of zilveren kanten dus), ik krijg niet alle schroefjes los en om nu maar lukraak alle bevestigingen door te slijpen, wat ik bij 1donor heb gedaan, zie ik op mijn originele lampen niet zitten.

Bij voorbaat dank.


Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Bij mij gingen wel alle schroefjes los, de rest kon je klikken.

Heb je dit probleem bij je originele of bij je donorlampen? Als je dit alleen bij je donorlampen hebt (en je hoeft de chrome inserts niet) kun je er voor kiezen deze te slijpen om de witte pinkers eruit te halen. Je originele lampen zou ik idd met care behandelen. Krijg je schroeven niet gevonden die nog vast zouden zitten of komen er schroeven die je wel ziet zitten echt niet los?
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

zijn de donors gelukkig, ik zie wel bepaalde schroefjes zitten maar daar kan ik niet bij :?

en het gaat dus ook over de pootjes die je hier van het zwarte binnekantje ziet lopen naar de zwarte behuizing

Afbeelding



en dan zit er in de hoek boven aan bij de witte knipper ook nog een schroefje waar ik niet bij kan ( foto was te onduidelijk) misschien een klein T15 sleuteltje nodig wat om het hoekje kan ?

iig bedankt voor je feedback :ja: op het "andere forum" 0,0 feedback :nee:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Eerst moeten de inserts los en dan pas kun je bij die torx om de knippers los te halen (knipper zit vast áán de insert namelijk met torx). Die clipjes waar je het over hebt moet je los kunnen wippen. Maar hier zit waarschijnlijk nog veel kit in van het sealen van de lampen vanaf de fabriek. Probeer dat eruit te peuteren zoveel mogelijk. Daarna moeten deze clipjes los komen (de clipjes van de inserts zitten in en achter het armatuur gehaakt zeg maar)

Je ziet de schroefgaatjes van de knippers goed op deze foto (boven, onder en zijkanten);
Afbeelding

hiermee zit hij aan de inserts vast. Dus die moet je als 1 geheel los kunnen krijgen uit het armatuur, daarna pas de knipper van de insert losmaken.
Gebruikersavatar
McShine
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 aug 2012, 21:23
Type Auto: BMW E86 en I3
Locatie: Zuid-Limburg

Altijd leuk dit soort projecten... :mrgreen:
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

:ja: ga vanavond eens kijken hoe het precies vast zit, heb nog 1 donor staan die ik dus nog niet verslepen heb op het glas na, alleen hoop dus dat ik het armatuur van mijn originele koplampen kan gebruiken, aangezien ik er dus 1 gemold heb :duh: ( witte glaasje en daarvan de bevestigingspunten is nog wel heel)
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Zulke dingen houden je van de straat Ralf ;)

@Rob; je 2e vraag (ik kan het z3forum ook nog gewoon lezen, ondanks de belabberde pogingen daar :lol: :lol: );
De hulsjes waar jij het over hebt; die pinnen die ze vasthouden moet je even ombuigen . Net genoeg om het hulsje er langs de voorkant net uit te schuiven. Als het goed is buigt hij dan weer terug (niet te ver buigen dus)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Mocht je het niet (meer) durven of bang zijn dat je teveel sloopt. Kom gerust even langs, dan laat ik het zien.
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

:ja: helemaal top ruud :Klappen: ! ik ga even kijken of het komende dagen lukt, anders zal ik misschien gebruik moeten maken uw wijsheid sensei 007
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Geen probleem. Succes verder en neem er de tijd voor, koste mij ook (op het gemakje) 4 avondjes.

Ter info; de onderste gedeelten van de knipper zit wel vast aan je armatuur met torx;
Afbeelding
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Ga je ook gelijk voor een setje Æ's nu je ze toch open hebt liggen of niet?
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

Nee ik heb niet zoveel met angeleyes eerlijk gezegd :oops:
Morgen ga ik mijn eigen lampen open maken als het uitkomt
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Dan zou ik het niet doen idd 008

Maar mocht je wel getwijfeld hebben, beter nu dan nog een keer opendremelen :mrgreen:
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

Als ik ze weer netjes dichtmaak doe ik het met goed spul wat open te bakken is met een föhn/oven. Als het goed is brengt m'n oom dat morgen mee :D
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Zelf heb ik Technobond Womi transparant 290ml toegepast hiervoor
Plaats reactie

Terug naar “E85/E86: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”