McShine's Z4 E89 LCI sDrive35is M-Performance (5-10 Eibach)

Plaats hier de foto's van jouw BMW E89
Plaats reactie
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Beest :ja:


Gebruikersavatar
McShine
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 aug 2012, 21:23
Type Auto: BMW E86 en I3
Locatie: Zuid-Limburg

Eibach Pro kit geïnstalleerd. Én een aanmerkelijk betere handling nu! :mrgreen:

Toch lijkt de verlaging nog redelijk OEM, en dat was juist wat ik zocht.

Voor situatie ter vergelijk:

Afbeelding

Na:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

imo nog te hoog :ja:
Gebruikersavatar
McShine
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 aug 2012, 21:23
Type Auto: BMW E86 en I3
Locatie: Zuid-Limburg

Hahahah , nu ga ik klinken als een ouwe lul, maar ik heb niks met auto's die zo laag liggen dat ze niet eens meer op de Ring kunnen rijden.. :mrgreen: Maar zoveel mensen, zoveel smaken. :ja:

Het ging me sowieso meer om de wegligging, want als je van een E85 naar een E89 over stapt, merk je dat zo'n E89 , ondanks M-adaptief onderstel in Sport + toch nog erg zacht in de veren staat. Dat is nu volledig verholpen zonder dat het een stuiterbak wordt. :ja:
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

ja inderdaad dat merkte ik ook heel erg, had ook veel last van onderstuur bij de z4, had jij dat ook?
Gebruikersavatar
McShine
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 aug 2012, 21:23
Type Auto: BMW E86 en I3
Locatie: Zuid-Limburg

De neus is wat lastig te plaatsen in de bochten, omdat je net voor de achterwielen zit, maar echt onderstuur heb ik niet gehad. Ik ben al te vaak met de neus op de andere weghelft gekomen, simpelweg doordat je niet zo snel kunt indraaien als bij een "gewone" auto. Dus ga ik langzaam een bocht in, en dan snel eruit. Bij het uitkomen van de bocht breekt de achterkant nogal eens uit maar das toch echt overstuur. Ik rij echter ook al een hele tijd met een andere setup, na montage van de 9J en 10J velgen én de non-RFT's is de auto daarom afgesteld via uitlijning. Mij werd toen verteld dat BMW nogal compromisvol te werk was gegaan met de standaard afstelling. Maar wat ze daarmee bedoelden....
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Netjes hoor Ralf, inzakken zal hij toch nog wel. 008

Vergeet ook daarna het uitlijnen niet :ja:
Gebruikersavatar
McShine
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 aug 2012, 21:23
Type Auto: BMW E86 en I3
Locatie: Zuid-Limburg

Die veren zitten er nu al 2 weken onder...

De 1 krijgt deze week zijn winterbanden, dus nu tijd voor de ZZZZ

Afbeelding

Wat een lijnen.. :In love:
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

echt een fantastisch mooie wagen :ja:
Gebruikersavatar
joskuiper
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 966
Lid geworden op: 22 mei 2013, 19:29
Type Auto: BMW F31 328i M-sport
Locatie: Staphorst

Zeer mooie wagen, toch geen zwarte wielen meer? Vond ik persoonlijk mooier.
Fanatiek hobby-poetser
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Blijft een mooie bak. Het grootste nadeel van de E89 is zijn gewicht. Hij is echt te zwaar. Een mx5 rijdt leuker.
Maar de opvolger wordt 250 kg lichter hoorde ik :ja:
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
Alpinadrachten
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3330
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
Type Auto: E91 executive

Mooie wagen en die wielen zijn top zo. Bij zwart vallen de lijnen weg.
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
Gebruikersavatar
Baardaap
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 sep 2011, 18:56
Type Auto: De Baardmobiel

Extreem mooie lijnen zo'n e89. Die verlaging staat em goed. Eerste foto lijkt wel of er nog transportblokken onder zitten. :lol:

Ik ben erg jaloers op je bekleding. Wat een plaatje... :In love:
Mijn E88 125i Tunex Tuned@ 228wpk - Cyba Intake Scoops - Performance Nieren - Performance Uitlaat - Performance Intake - Performance Veerpootbrug - 3d Design Carbon Diffuser - Blacklines - FK Schroefset - Klutch SL14 003
Gebruikersavatar
McShine
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 aug 2012, 21:23
Type Auto: BMW E86 en I3
Locatie: Zuid-Limburg

Thx heren!
Driver70 schreef:Blijft een mooie bak. Het grootste nadeel van de E89 is zijn gewicht. Hij is echt te zwaar. Een mx5 rijdt leuker.
Maar de opvolger wordt 250 kg lichter hoorde ik :ja:

Minder gewicht is zeker beter, al denk ik ook dat mensen elkaar napraten na wat ze in testen hebben gelezen. Grootste probleem van de E89 vond ik zijn wegligging, en daarmee eerder doelend op de afstelling dan op zijn gewicht. 390pk (standaard 340) op 1500 kilo is redelijk normaal, zijn dan ook geen auto's die je kunt vergelijken met een MX5.Een 911 Carrera cabrio is maar 50 kilo lichter en daar hoor je niemand over het gewicht praten. Een E93 M3 is zo'n 300 kilo zwaarder. Een 1M coupé weegt 30 kilo minder. Een 1M cabrio was dus zwaarder geweest dan deze Z4, met dezelfde motor.

Ik denk echt dat BMW gewoon de verkeerde onderstelafstemming heeft gekozen voor de Z4. Komt ook in iedere test naar voren, teveel rol en teveel comfort voor wat pretendeert een roadster te zijn. Maar goed, daar is relatief makkelijk wat aan te doen, en dan heb je in mijn ogen een perfecte roadster te pakken. Ik zou het namelijk ook niet op prijs stellen als ik concessies moet doen op de degelijkheid van het interieur, of het aantal gadgets om maar zoveel mogelijk gewicht te besparen.
Gebruikersavatar
Bobpotnepo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 15 feb 2013, 20:49
Type Auto: G20 M340i xDrive

Schitterend zo laag :In love:

Ik herken dat van die comfortafstelling wel. Mijn Z3 is natuurlijk een stuk ouder, maar ondanks het OEM sportonderstel nogal wat rol. Typisch BMW dan maar.
2019 G20 M340i xDrive
2020 Cayenne SE Hybrid
2022 718 Spyder
2015 981 Cayman GT4 (sold)
2018 F30 340i (sold)
2013 981 Cayman S (sold)
2000 Z3 Coupe 3.0 (sold)
Plaats reactie

Terug naar “E89: Showroom & Projecten”