heel persoonlijk allemaal...dus advies is erg moeilijk
Ik ben van rft naar non gegaan. zowel winter als zomer.
meer comfort..mooiere slijtage...goedkoper.
Nadeel..je hebt of een reservewiel nodig..of een propkitje met compressortje. Of een spuitbus..maar dan kan je je band ook meteen weggooien.
Ik had ook Bridgestone rft's eronder zitten. RE050 ofzo dacht ik, net zoals jouw bandenmaten. 1 woord --> baggerbanden !
Oncomfortabel, hard, veel last van spoorvorming, onregelmatig slijten, duuuuuuuur.
Ben overgegaan op non-rft, eerst Goodyear Ass2, nu Dunlop Sportmaxx. Moest een lekke band onderweg toch eens voorkomen dan heb in de Conti Comfortkit altijd in de kofferbak liggen.
Winterset heb ik terug rft genomen omdat ik in de winter liever niet loop te klooien met de reparatiekit. Deze zijn trouwens 16", non-rft werd mij afgeraden omdat je auto dan volgens velen een dweil wordt op de baan qua rijgedrag.
En nu eerlijk gezegd: hoeveel keer heb je nu een lekke band? Ikzelf slechts 2 maal op 17 jaar tijd...
Hopelijk heb je er iets aan.
E90, 320D, 163pk, alu styling 162, getinte achterste ruiten, xenon, DPF, sportophanging, zwart leren sportinterieur, elektrisch uitklapbare trekhaak, sportstuur met bediening, M-schakelpook en M-handrem, OEM-blacklines, swirl-flaps.... GONE !!!!