De nieuwe F90 M5 Competition

Moderators: Moderator team, Beheerder

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: F32 440i M-Sport High Executive
Locatie: Ede

09 mei 2018, 08:09

BMW komt met een 'snellere' versie van de F90 M5: nl. de Competition. Qua naamgeving in lijn met de eerder verschenen M2 Competition om de nog sportievere en snellere versies van de M modellen mee aan te duiden...

Persbericht kort (EN)
Persbericht lang (EN)
Specificaties (EN)
Persbericht (NL)
De nieuwe BMW M5 Competition.

BMW M GmbH heeft de race-eigenschappen van de high-performance BMW M5 verder aangescherpt en een nog krachtigere versie ontwikkeld: de nieuwe BMW M5 Competition.

BMW M GmbH heeft de race-eigenschappen van de high-performance BMW M5 verder aangescherpt en een nog krachtigere versie ontwikkeld. De nieuwe BMW M5 Competition (gecombineerd brandstofverbruik: 10,8 l/100 km; CO2-uitstoot gecombineerd: 246 - 243 g/km) zet de nieuwe maatstaf in zijn klasse op het gebied van prestaties.

De introductie van de nieuwe BMW M5 Competition creëert een nieuwe productcategorie. In de toekomst worden de krachtigste uitvoeringen van de high-performance modellen door BMW M GmbH als opzichzelfstaande modellen gelanceerd. Deze nieuwe status weerspiegelt het individuele karakter van de BMW M5 Competition. Het betekent ook het volgende hoofdstuk van het succesverhaal dat begon met het M Competition Package (inclusief vermogenstoename) voor de vorige generatie BMW M5, waarop de nieuwe BMW M5 Competition overtuigend voortborduurt.
Het Competition Pack is vanaf begin juni bij de BMW dealer te bestellen voor € 9.151. De vanafprijs van de BMW M5 bedraagt € 161.500.

De nieuwe BMW M5 Competition combineert circuiteigenschappen met optimaal gemak voor dagelijks gebruik, wat kenmerkend is voor elk BMW M model. De vermogensupgrade bedraagt 19 kW (25 pk) tot 460 kW (625 pk) ten opzichte van de reguliere versie, terwijl het reactievermogen nog feller is en het chassis specifiek is afgesteld voor maximale dynamiek, wendbaarheid en precisie.

De 4,4-liter V8 motor met TwinPower Turbo technologie is voor de BMW M5 Competition geoptimaliseerd en levert een maximumkoppel van 750 Nm over een breder toerenbereik – van 1.800 tot 5.800 t/min.
Dankzij de zeer krachtige motor accelereert de nieuwe BMW M5 Competition in 3,3 seconden van 0-100 km/u en in 10,8 seconden van 0-200 km/u.

Net als de reactiesnelheid van de motor is het geluid van de standaard gemonteerde M Sport uitlaat aanpasbaar via een druk op de knop. De bestuurder kan ook kiezen voor een bescheiden soundtrack met behulp van de M Sound Control knop.
Modelspecifieke motorsteunen bieden een stevige verbinding tussen aandrijving en voertuigstructuur. Dit heeft een merkbaar effect op het reactievermogen, de scherpte bij het insturen en de beleving van het motorgeluid in de BMW M5 Competition.

De aandrijfkrachten worden via een 8-traps M Steptronic transmissie met Drivelogic naar het wegdek gedirigeerd. Tevens is de BMW M5 Competition voorzien van M specifieke M xDrive vierwielaandrijving en het actieve M differentieel op de achteras. De centraal gestuurde interactie tussen de twee systemen optimaliseert de tractie, wendbaarheid en stabiliteit.

Het M xDrive systeem legt de nadruk op achterwielaandrijving voor een performancegerichte rijsensatie. De nieuwe BMW M5 Competition voegt daar nog de M Dynamic Mode aan toe met drie rijprogramma’s die zijn afgestemd op circuitgebruik: 4WD, 4WD Sport en 2WD dat volledige achterwielaandrijving inschakelt en de Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) deactiveert.

Nauwkeurig op de prestaties van de motor aangepaste chassistechnologie zorgt voor een zeer accurate handling op de limiet.

Specifieke kenmerken zijn het 7 millimeter verlaagde onderstel, speciale demperhydraulica, stuggere veren, hogere camberwaarden van de voorwielen en gemodificeerde spoor- en stabilisatorstangen aan de achterzijde. Tot de standaarduitrusting behoren ook exclusieve 20-inch gesmede lichtmetalen
M wielen met verschillende bandenmaten voor en achter.

Opvallende designfeatures benadrukken het exclusieve karakter van de nieuwe BMW M5 Competition. Elementen in hoogglans BMW Individual Shadow Line worden aangevuld met een hoogglans afwerking van de grille, kenmerkende BMW M kieuwen, achterspoiler en buitenspiegelkappen. De aanduiding ‘Competition’ is toegevoegd op de achterklep in dezelfde stijl als het zwarte M5 logo.

Zwarte veiligheidsgordels met een ingetogen streepdesign in BMW M kleuren en modelspecifieke vloermatten voegen een onderscheidend accent toe aan het interieur van de nieuwe BMW M5 Competition. Een grafische ‘M Competition’ afbeelding verschijnt in het instrumentenpaneel als de auto tot leven wordt geroepen.


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: F32 440i M-Sport High Executive
Locatie: Ede

09 mei 2018, 08:09

Persfotos...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
DRuw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: F31 325d

09 mei 2018, 08:27

:In love:
Gebruikersavatar
NickB
BMW v/h Jaar
BMW v/h Jaar
Berichten: 6792
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Type Auto: E92 M3 viewtopic.php?f=189&t=15953
Locatie: NH

09 mei 2018, 18:14

Eigenlijk zou je zon ding met nussbaum hout en bescheiden velgjes etc uit moeten voeren, zou wel lachen zijn bij de stoplicht

3,3 seconden... the fuck :shock:
Gebruikersavatar
sitechris
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
Type Auto: BMW M140i
Contacteer:

01 sep 2019, 11:12

Ik heb uitgebreid gereden met de BMW M5 Competition. Wat een auto. Wat een alleskunner. Dit is zonder twijfel de beste auto die ik ooit heb gereden.

https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-m5-competition-2019/
Auto: BMW M140i
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Ray320
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring
Locatie: ZH

01 sep 2019, 12:03

Wat een auto. Fan-tas-tisch. 8)
'12 LCI E91 320i :Mpower: sport
NOS
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3962
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: BMW 325i e91 (oldskool str8-6) HIgh EX

01 sep 2019, 16:34

NickB schreef:
09 mei 2018, 18:14
Eigenlijk zou je zon ding met nussbaum hout en bescheiden velgjes etc uit moeten voeren, zou wel lachen zijn bij de stoplicht

3,3 seconden... the fuck :shock:
T9ch is het met een motorfiets niks... ;)

Zou je rijbewijs halen en de acceleratie daar eens van gaan beleven. Een auto is er soms niks bij....
Nobody said it was easy....
Techn
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 325
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

01 sep 2019, 16:53

Yamaha v- max

Old school!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “BMW M nieuws”