Je gaat 'm toch niet als boodschappenkarretje gebruiken...MarkE92 schreef:Vraag me trouwens wel af of die spoiler niet tegen de achterruit aan komt als de klep open gaat !
...vastlassen die handel!
Je gaat 'm toch niet als boodschappenkarretje gebruiken...MarkE92 schreef:Vraag me trouwens wel af of die spoiler niet tegen de achterruit aan komt als de klep open gaat !
Joop schreef:Je gaat 'm toch niet als boodschappenkarretje gebruiken...MarkE92 schreef:Vraag me trouwens wel af of die spoiler niet tegen de achterruit aan komt als de klep open gaat !
...vastlassen die handel!
Nee Nico, dichtlassen die hap; anders wordt ie nog stiekum als boodschappenkarretje gebruikt...TARANTULA schreef:Joop schreef:Je gaat 'm toch niet als boodschappenkarretje gebruiken...MarkE92 schreef:Vraag me trouwens wel af of die spoiler niet tegen de achterruit aan komt als de klep open gaat !
...vastlassen die handel!
je kunt hem ook gewoon op slot doen Joop krijg ook niemand hem open per abuis
Spectaculair einde voor de M3?
De eerste M3 GTS is nog niet eens afgeleverd, maar toch gaat nu al het gerucht dat BMW met een nog spectaculairdere M3 zal komen. Als ultieme editie van de huidige M3 zou het Duitse merk de GTS-R uit willen brengen, de M3 die alle andere M3's moet laten verbleken.
Het gerucht gaat niet alleen op het Driving Fun-forum, ook Pistonheads en M3post.com maken melding van de super-M3. Er is nog weinig tot niets bekend over de GTS-R, maar de auto zou in ieder geval voorzien worden van een verder opgepepte versie van de 4,4 liter V8 uit de GTS. De auto zou in ieder geval meer vermogen hebben dan de 450 pk van de M3 GTS. De motor zou altijd gekoppeld worden aan BMW's DCT-versnellingsbak.
De kleur Inka Orange zou voorbehouden blijven aan de GTS. Het prototype dat BMW in het diepste geheim voorbereidt, zou Stealth Frozen matte black zijn. Om je een idee te geven hoe dat eruitziet, hieronder een foto van de 'normale' M3 met Competition Package in de kleur matzwart. De GTS-R zou wel van bijpassende zwarte wielen worden voorzien. Waar hebben we dat eerder gezien?
Incl. dat is 'slechts' 70kg lichter als de huis-tuin-en-keuken M3...Technical Specifications BMW M3 GTS.
BMW M3 GTS
Body
Number of doors/seats 2 / 2
Length/Width/Height (unladen) mm 4645 / 1804 / 1387
Wheelbase mm 2760
Track front/rear mm 1546 / 1539
Turning cycle m 11.9
Tank capacity appr ltr 63
Cooling system incl. heating ltr 11-4
Engine oil3) ltr 8.8
Weight, unladen, to DIN/EU kg 1530 / 1605
Max load to DIN kg 350
Max perm weight, overall kg 1880
Max perm axle load front/rear kg 950 / 980
Max perm trailer load (12 %) braked/unbraked kg – / –
Perm roof load/trail download kg – / –
Luggage capacity l 430
Air resistance cd x A 0.34 x 2.17
Engine
Config/no of cyls/valves V / 8 / 4
Engine technology High-revving concept with individual throttle valves, Bi-Vanos, dynamically optimised oil supply and ionic-current knock control
Capacity cc 4361
Stroke/bore mm 82.0 / 92.0
Compression ratio :1 12.0
Fuel grade at least RON 95
Max output kW/bhp 331 / 450
at min–1 8300
Max torque Nm 440
at min–1 3750
Electrical system
Battery/installation Ah/– 70 / luggage comp
Alternator A/W 180 / 2520
Driving dynamics and safety
Suspension, front Aluminium double-joint spring-strut suspension with tension rod; small, positive steering scrub radius; traverse force compensation; anti-dive, coilover suspension with dampers independently variable in compression and rebound travel, variable wheel camber
Suspension, rear Lightweight five-link rear suspension with anti-squat and anti-dive, rigid rear-axle support, coilover suspension with dampers independently variable in compression and rebound travel, variable wheel camber
Brakes, front Six-piston fixed-calliper compound disc brakes
Diameter mm 378 x 32, vented and perforated
Brakes, rear Four-piston fixed-calliper compound disc brakes
Diameter mm 380 x 28, vented and perforated
Driving stability systems Fitted as standard: DSC incl. ABS and DTC (Dynamic Traction Control), CBC Cornering Brake Control, DBC Dynamic Brake Control, rain brake support, fading compensation, hill-start assistant, variable M differential lock, Electronic Damper Control
Safety features Fitted as standard: Airbags for driver and front seat passenger, side airbags for driver and front seat passenger, head airbags, three-point automatic belts with belt stoppers, pretensioners and belt-force limiters, crash sensors, tyre defect indicator, firmly bolted roll bar with fastening points for optional roll cage and additionally supplied six-point safety belts for driver and front seat passenger
Steering Rack-and-pinion hydraulic steering with Servotronic function
Overall steering transmission :1 12.5
Tyres front/rear 255/35 ZR19 / 285/30 ZR19
Wheels front/rear 9J x 19 LM / 10J x 19 LM
BMW M3 GTS
Transmission
Type 7-speed M Dual Clutch Drivelogic transmission
Gear ratios I :1 4.780
II :1 3.056
III :1 2.153
IV :1 1.678
V :1 1.390
VI :1 1.203
VII :1 1.000
R :1 4.454
Final drive :1 3.154
Performance
Power-to-weight ratio kg/kW 4.6
Output per litre kW/ltr 75.9
Acceleration 0–100 km/h s 4.4
0–1000 m s 22.5
Top speed km/h 305
Fuel con in the EU cycle
Urban ltr/100km 18.4
Extra-urban ltr/100km 9.3
Composite ltr/100km 12.7
CO2 g/km 295
Emission classification EU5
Insurance category (German)
KH / VK / TK
MarkE92 schreef:Wel balen als je hem net besteld hebt en je krijgt te horen dat er een R versie uitkomt.......
Joop weet je zeker dat het maar 70 kg verschil is?!Joop schreef: Incl. dat is 'slechts' 70kg lichter als de huis-tuin-en-keuken M3...
...aldus de persafdeling...
En de prijzen in DLD: Prijs in DLD, nl. : €136.850.- (inkl. 19% MwSt.)