De nieuwe M3 (F80) en M4 (F82)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Hij is wel mooi :In love:


320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
S1KRR
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 jun 2016, 13:38
Type Auto: F82 M4 Coupe, Z4 35i

lijkt dus ook dat de VIN-Motorkap koppeling of the VIN-Achterlichtkoppeling wel eens zou kunnen gaan verdwijnen..
Life is short. Make sure you live it well
Gebruikersavatar
S1KRR
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 jun 2016, 13:38
Type Auto: F82 M4 Coupe, Z4 35i

NickB schreef:LOL! Paar uur nadat hij kampioen is geworden..
Ik denk dat het concept al maanden klaarstond :-)
Life is short. Make sure you live it well
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Ongetwijfeld, maar toch, het opportunistische druipt er een beetje te duidelijk aan vast imho, snap dat iedereen het weer 'vergeten' is over een week maar toch
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

vind het een mooie wagen, maar vind ook dat nick gelijk heeft met het naaien van de gts klanten.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Totaal niet. 8 van de 10 M4 GTS gaat de garage in om er nooit meer uit te komen... Dus prima dat het verkocht gaat worden..
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Dus omdat het in een garage wordt gestopt verdien je het om misleid te worden?
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

inderdaad was zo toch ook bij de e92, bietje variatie erin nooit verkeerd
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Waarom misleid? Ik denk dat die gasten het niks boeit.. Het enige wat ze boeit is voor hoeveel ze de gts kunnen verkopen over paar jaar...
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Je koopt zon auto in de veronderstelling dat het een unieke wagen met gelimiteerde oplagen en hoge ontwikkelings en materiaalkosten is (want: 200 duizend euro)

Wat de klant ermee doet zal me een worst wezen

Nu wordt er direct een wagen op de markt gesmeten voor 150k die 90% vd eigenschappen en onderdelen van de GTS heeft

Maw BMW kijkt bij Porsche af, waarbij er meer 'special' editions dan normale uitvoeringen rondrijden ondertussen

Vind het overigens een fantastische uitvoering daar niet van, ook snap ik het vanuit bedrijfsvoeringsoptiek zeker, maar het begint wel een trend te worden

Net als de M2 met zijn levertijd van een jaar +, zeer kleine optie/individualiseringsopties etc

Laat ik het zo zeggen, bij de E92 hadden ze de GTS (250 stuks?), dat was echt een onderscheidende unieke wagen met zn feuer orange, hardcore rolkooi/brandblusser en relatief amper elektronika, daarnaast had je nog wat CRT en uitvoeringen met bepaalde kleurtjes, dat was het

Er gaat natuurlijk een moment komen dat men wel 3x nadenkt bij speciale gelimiteerde uitvoeringen, de uitzodnerlijke inflatie op oa de automarkt komt natuurlijk ook doordat rendement ver te zoeken is op de huidige markt
Gebruikersavatar
S1KRR
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 jun 2016, 13:38
Type Auto: F82 M4 Coupe, Z4 35i

Het is een misperceptie dat een fabrikant een auto uitbrengt om collectors items te worden.
Het zal BMW Bratwurst wezen wat de eigenaren ermee doen en of de wagens meer of minder waard zullen worden.
Dit soort auto's worden op emotionele leest geschoeid. (Niet de emotionele leest van de fabrikant overigens). Wie een nieuwe auto koopt met het idee dat hij automatisch meer waard word, gokt. Dat kan goed of slecht uitvallen.

De hogere materiaal en ontwikkelingskosten vallen wel mee. Die zijn zeker het verschil tussen een kale M4 (want dat is het tenslotte) en een M4 GTS niet waard.
Life is short. Make sure you live it well
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Toch denk ik wel dat je als klant baalt als je 200k afneemt voor iets unieks/gelimiteerds waar er vlak daarna nog ineens 200 van worden gemaakt voor 50k minder

Ongeacht of je het als belegging koopt of puur als speeltje

Beetje dat Jaguar verhaal in de jaren 90 met de XJ220

Overigens vanuit fabrikanten oogpunt snap ik het zeker, deze zijn zo weg joh (volgens mij was die e92 wittmann editie een tik goedkoper nog)
Gebruikersavatar
S1KRR
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 jun 2016, 13:38
Type Auto: F82 M4 Coupe, Z4 35i

Dat de klant baalt, ben ik we met je eens. Echter is dat wel het risico van beleggen in een nieuw artikel :-)
Maar over het algemeen is terugkijken nooit erg bevorderlijk voor je humeur. :yuck: :mrgreen:
Life is short. Make sure you live it well
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

We reageren op de verkeerde plaatjes he, de BMW hier boven afgebeeld is de ultieme Performance .
De besproken BMW met de GTS onderdelen is die url die Carlos in het napraat Veenendaal topic gezet heeft .

Deze dus

http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1315189
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

als ik de comments daar zo lees ligt het dus niet aan mij gelukkig :ja:

verschil GTS en DTM edition;
The differences are the following for this car:

- uses the M Performance front lip and rear wing.
- got carbon fiber canards.
- looks like carbon fiber pieces taped on the side skirts
- have special decals.
- doesn't have acid orange accent.
- wheels painted dark grey
- roll bar painted white
M.a.w. de GTS alleen + wat performance onderdeeltjes en de wielen en rolkooi andere kleur + sticker

Een discrete manier om de GTS productie gewoon te verlengen met 200 stuks
Plaats reactie

Terug naar “BMW M nieuws”