BMW M Club Nederland?

Gesloten
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Landen als Duitsland en Belgie hebben een BMW :Mpower: Club. Nederland nog niet?


EDIT 2 januari 2017: De website van de BMW M Club Nederland is online: http://www.bmwmclub.nl
Laatst gewijzigd door snoep op 04 jan 2017, 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Zondag 4 september hebben we een rit in jouw woonplaats als je komt kunnen we het bespreken 008
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Lijkt me een goed plan. Waar vind ik meer info/ kan ik me inschrijven?
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Inschrijftopic voor de toerrit vanaf BMW Breeman Rotterdam:
http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic ... 95&t=18187


Bedoel je BMW M Club als in een officiële club onder de vlag van BMW Club Nederland en daarmee BMW zelf?

Een liefhebbersclubje oprichten, zonder enige verbintenis dan alleen de auto of liefhebberij voor de letter M, is niet zo moeilijk, zo is ook dit forum (en meerdere als deze) ontstaan. Een club onder de officiële vlag van BMW is een lastige met behoorlijk wat spelregels. We zijn er als forum ook al mee bezig geweest op de achtergrond, in een bredere vorm, maar dan nog valt het niet mee om dat voor elkaar te (willen) krijgen. Komt nog vrij veel bij kijken namelijk en daar is in de regel ook een kleiner draagvlak voor dan deelname op een forum.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Wilcoos
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:15

Vanuit Zandvoort, BMW Experience, slotenmakers, zijn ze hier volgens mij al enige tijd mee bezig.
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Joop schreef:Inschrijftopic voor de toerrit vanaf BMW Breeman Rotterdam:
http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic ... 95&t=18187


Bedoel je BMW M Club als in een officiële club onder de vlag van BMW Club Nederland en daarmee BMW zelf?

Een liefhebbersclubje oprichten, zonder enige verbintenis dan alleen de auto of liefhebberij voor de letter M, is niet zo moeilijk, zo is ook dit forum (en meerdere als deze) ontstaan.
Ik denk zelf eerder aan de tweede variant. Voor liefhebbers.
Zoals er ook clubs bestaan voor specifieke BMW modellen. Zoals bijvoorbeeld de BMW 7 Club Nederland (die overigens niet officieel en volledig gelinked is aan BMW maar er wel vaak mee samenwerkt. Net als met dealers als Ekris):

https://www.bmw7club.nl/
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Lijkt me een leuk idee, Breeman rotterdam had al een keer een M dag georganiseerd, zoiets zou een mooi begin kunnen zijn voor een echte M club.
Overigens heb je BmW niet echt nodig om iets op te zetten toch?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Nee, maar volgens mij is juist het doel om officieel een onderdeel van BMW te zijn zoals ook overige landen dat doen denk ik? Is wel een mooi initiatief. :ja:
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Z4tje schreef: Overigens heb je BmW niet echt nodig om iets op te zetten toch?
Klopt. Niet per se.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Het officieel zijn, opent alleen wel meer deuren, dan wanneer je dat niet bent.

Maar goed, dat is niet in een jaartje geregeld. :wink:

Wel leuk initiatief!
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

Ik zat er vandaag ook aan te denken! Mij lijkt dat een fantastisch plan :Klappen:
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

Ik heb een facebook pagina aangemaakt : bmw M club NL.
Ook heb ik de site: www.bmwmclub.nl vastgezet 001

Als er iemand interesse heeft om dit gebeuren met mij te regelen lijkt me dat leuk! Ik zal deze week beginnen met de vereniging juridisch op te zetten :Klappen:
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Je bent wel snel. Maar verder prima zaak dat je het zo voortvarend oppakt. Ik wil natuurlijk wel meehelpen.

Misschien handig om te weten dat ik vanochtend onderstaande mail aan BMW Nederland heb gestuurd:

Geachte heer, mevrouw,

In landen als Duitsland, België en Frankrijk zijn er een BMW M Club. In Nederland nog niet. Ik ben aan het verkennen of er ook behoefte is aan een dergelijke club in Nederland en hoe deze eruit zou kunnen zien en georganiseerd zou kunnen worden.
De Duitse club is direct gekoppeld/maakt deel uit van BMW Duitsland. De Franse en Belgische lijken niet direct gekoppeld aan BMW in de desbetreffende landen.

Indien er bij BMW M rijders en BMW M geïnteresseerden voldoende animo is voor een dergelijke club, en ik de nodige support kan organiseren overweeg ik een BMW M Club Nederland verder op te tuigen. Het idee op dit moment is dat de BMW M Club dan zou kunnen gaan lijken op de BMW 7 Club Nederland.

Mijn vragen zijn:

1. Hoe kijkt BMW Nederland aan tegen het idee om een BMW M Club Nederland op te tuigen?
2. Op welke manier zou BMW Nederland een dergelijk initiatief kunnen ondersteunen?

Indien gewenst kom ik graag langs bij BMW Nederland om over één en ander van gedachten te wisselen.

Ik verneem graag uw reactie op mijn vragen en op mijn voorstel.

PS. Ik ben al meer dan 10 jaar een erg blije eigenaar van een Cosmic Zwarte M Coupe.

Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

In Nederland zou je het best contact op kunnen met nemen met Gerhard de Vries i.p.v. BMW Nederland

Mocht je meer info willen hebben over een officiële club waar BMW (Nederland) ook je in kan ondersteunen, begin dan eens aan deze links, v.w.d. de 'Guidelines':

http://www.bmw-clubs-international.com/ ... lines.html

...en belangrijkste: Wat zou de meerwaarde moeten zijn:
http://www.bmw-clubs-international.com/ ... efits.html
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Joop schreef:In Nederland zou je het best contact op kunnen met nemen met Gerhard de Vries i.p.v. BMW Nederland
Dat zou kunnen kloppen Joop want van BMW kreeg ik vanmiddag onderstaand bericht op mijn mail aan hen:

-------------------------------

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht via het BMW contactformulier. U geeft hierin aan dat u graag vanuit uw Hobby en liefde voor BMW de BMW M Club vereniging wilt opstarten. U vraagt ons om een eventuele samenwerking en toestemming. In deze e-mail informeren wij u hierover.

Erg fijn om te vernemen dat u zich met veel liefde en passie wilt inzetten om het merk BMW en in het bijzonder BMW M te vertegenwoordigen met de door u genoemde vereniging. Helaas moeten wij u aangeven dat wij dagelijks diverse verzoeken krijgen als die van u. Hierdoor is het niet mogelijk om u hier toestemming en of samenwerking voor te verlenen.

Uiteraard moedigen wij u wel aan om uw hobby en uw vereniging door te zetten. En wensen wij u veel succes toe met het werven van vele leden voor uw vereniging de BMW M Club.

U hiermee te hebben geïnformeerd, wens ik u een fijne dag toe.

Heeft u nog vragen?
U kunt ons bereiken door te bellen met 0800 - 099 22 34 of een e-mail te sturen naar bmw-kis@bmw.nl. Wij staan u graag te woord op werkdagen van 08:00 uur tot 22:00 uur. Op zaterdag en zondag van 10:00 uur tot 22:00 uur.

Met vriendelijke groet,


--------------------

Duidelijke zaak dus :| .
Gesloten

Terug naar “BMW M nieuws”